بزرگترین الماس جهان در عصای ملکه انگلیس

بریتانیا «ستاره افریقا» را پس می دهد؟

اقتصاد100-مراسم تاجگذاری چارلز سوم با وجود همه اما و اگرها برگزار شد و به پایان رسید ولی این تنها برخی مردم انگلیس نبودند که به این مراسم تاجگذاری اعتراض داشتند و این مراسم صدای مردم افریقای جنوبی را هم درآورد.

بریتانیا «ستاره افریقا» را پس می دهد؟

به گزارش گروه طلا و جواهر، بزرگترین الماس جهان در ساخت عصای سلطنتی که در روز تاجگذاری در دست چارلز سوم قرار داشت به کار رفته است. حالا گروهی از مردم آفریقای جنوبی با امضای یک فراخوان الکترونیکی، خواستار بازگردانده شدن این الماس خاص و منحصربفرد از بریتانیا به افریقا شده اند.

این گروه معتقدند این الماس درشت که برخی از آن با عنوان ستاره افریقا یاد می کنند، توسط دولت استعماری در این کشور که در آن زمان تحت سلطه بریتانیا بوده، به سلطنت بریتانیا اهدا شده است. حالا که این کشور از زیر یوغ استعمار بریتانیا خارج شده، باید این الماس به افریقا بازگردانده شود.

این الماس که 530 قیراط وزن دارد، در سال 1905 در نزدیکی پرتوریا در آفریقای جنوبی کشف شد و در 66 امین سالگرد تولد ادوارد هفتم، توسط دولت مستعمره افریقای جنوبی به وی هدیه داده شد. یک برش بزرگ از این الماس خاص و منحصربفرد در ساخت عصای سلطنتی به کار رفته و به نام کولینان I شناخته می شود.

یک الماس کوچکتر برش خورده از همان سنگ، معروف به کولینان دوم، در تاج سلطنتی سلطنتی قرار دارد که توسط پادشاهان بریتانیایی در مناسبت‌های تشریفاتی استفاده می شود. این تاج و عصا همراه با دیگر جواهرات تاج در برج لندن نگهداری می شود و تنها در مراسم های خاص مورد استفاده خاندان سلطنتی قرار می گیرد.

اکنون در میان گفتگوی جهانی در مورد بازگرداندن آثار هنری و مصنوعاتی که در دوران استعمار غارت شده بودند، برخی مردم آفریقای جنوبی خواستار بازگرداندن الماس هستند.

موتوسی کامانگا، وکیل و فعال در ژوهانسبورگ که یک کمپین آنلاین را به راه انداخته است، گفت: این الماس به عنوان نشانه غرور، میراث و فرهنگ ما باید به آفریقای جنوبی بازگردد.

من فکر می‌کنم عموماً مردم آفریقا شروع به درک این موضوع کرده‌اند که استعمار زدایی فقط به این معنی نیست که مردم آزادی‌های خاصی داشته باشند، بلکه به معنای پس گرفتن چیزی است که از ما مصادره شده است.

گفتنی است ماکتی از کل الماس کولینان که به اندازه یک مشت یک مرد است در موزه الماس کیپ تاون به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/

 

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما