ساعت مچی آخرین امپراتور چین حراج می شود

اقتصاد100- مجموعه ای از وسایل متعلق به آخرین امپراتور چین در قالب یک تور به نمایش گذاشته شده و درنهایت احتمالا در ماه مه در ژنو به حراج گذاشته خواهد شد.

ساعت  مچی آخرین امپراتور چین حراج می شود

 

به گزارش گروه طلا و جواهر، در این مجموعه یک ساعت مچی تماشایی از برند پاتک فیلیپ هم دیده می شود که محصول سال 1937 و متعلق به آخرین امپراتور چین است. Aisin-Giro Puyi  (1906-1967)زمانی که به مدت پنج سال در سیبری بازداشت بود، این ساعت لوکس را به مچ داشت.

پاتک فیلیپ، این ساعت‌ساز لوکس سوئیسی در سال 1937 یک ساعت مچی فوق‌العاده ساخت که تقریباً در تاریخ گم شد. این ساعت بسیار کمیاب که Reference 96 Quantieme Lune نامیده می شود، در آغاز جنگ جهانی دوم تکمیل شد.

با توجه به این که این ساعت مچی جزو دارایی های آخرین امپراتور سلسله چینگ در چین،بوده از اهمیت تاریخی بسیاری برخوردار است، اگرچه مشخص نیست که Aisin-Giro Puyi چگونه و چه زمانی این ساعت را به دست آورده است.

این ساعت مچی دارای نشانگر فاز ماه و تقویم تاریخ سه گانه است که این ویژگی ها در آن زمان غیرممکن به نظر می رسید و یک شاهکار محسوب می شود. گفتنی است این نوآوری های حوزه ساعتی در آغاز جنگ متوقف شد.

Patek-Philippe-3

اهمیت ساعت را نمی توان نادیده گرفت. این ساعت مچی با رفرانس 96 یک طرح انقلابی با موتور ébauche است که در سال 1929 توسط ویکتورین پیگه(Victorin Piguet) مهندسی شد. قاب این ساعت مچی هم ازجنس پلاتینیوم و توسط Antoine Gerlach طراحی شده است.

ظهور و سقوط و زندگی پرفراز و نشیب این امپراتور در سال 1987 در فیلم برناردو برتولوچی به نام «آخرین امپراتور» به نمایش درآمده است. این فیلم که برگرفته از زندگینامه (اتوبیوگرافی) Puyiاست که توسط خودش در سال 1964 نوشته شده، نخستین محصول غربی محسوب می شود که موفق به کسب اجازه از جمهوری خلق چین شده تا اجازه ساخت در شهر ممنوعه چین، جایی که Puyi در کودکی در آن زندگی می کرد را بیابد.

Puyi در سال 1908 - در سن دو سالگی - بر تخت سلطنت نشست تا اینکه در سال 1912 پس از انقلاب چین مجبور به کناره گیری از سلطنت شد. در سال 1934، او به عنوان امپراتور ایالت دست نشانده ژاپنی Manchukuo در خاک چین منصوب شد. در این مدت بود که  وی این ساعت مچی را در اختیار داشت. هنگامی که نیروهای ژاپنی در سال 1945 تسلیم متفقین شدند، Puyi توسط شوروی دستگیر شد و پنج سال را در زندان سیبری گذراند.

طی آن پنج سال، یکی از مقامات شوروی که به زبان ماندارین روان صحبت می کرد، به عنوان مترجم و مربی Puyi خدمت می کرد. پس از آزادی، Puyi اجازه یافت به چین بازگردد و تا زمان مرگش در سال 1967 به عنوان یک غیرنظامی زندگی کرد.

خانه حراج فیلیپس گفت که قبلاً تنها 7 نمونه شناخته شده بود که با این ساعت مچی آخرین امپراتور چین، این تعداد به عدد 8 می رسد. از هشت نمونه فعلی، تنها سه مورد دارای صفحه نقره‌ای و مینای عربی Roulette هستند. یکی از این ساعت‌های مچی، پس از اینکه پاتک فیلیپ در سال 2002  آن را به قیمت 2 میلیون دلار در یک حراجی خریداری کرد، حالا در موزه پاتک فیلیپ در ژنو نگهداری می‌شود و دیگری در سال 1996 به یک مجموعه دار خصوصی فروخته شد.

Patek-Philippe-2

در این حراج همچنین یک بادبزن کاغذی که برروی آن شعری با دستخط اخرین امپراتور چین نوشته شده، یک دفترچه دست نوشته، نقاشی های آبرنگ متعلق به آخرین امپراتور چین در زمانی که در زندان بود، ارائه خواهد شد.

این مجموعه از 18 تا 31 مارس در هنگ کنگ در معرض دید قرار گرفت و سپس به نیویورک (6 تا 8 آوریل)، سنگاپور (20 تا 22 آوریل)، لندن (26 تا 28 آوریل)، تایپه (6 تا 7 مه) راه پیدا خواهد کرد و درنهایت هم در ژنو (10 تا 14 مه) به نمایش درمی آید و البته هنوز تاریخ حراج اعلام نشده است.

انتهای پیام/

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما