آیا طلا با مقاومت مواجه می‌شود؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: گرچه سرمایه‌گذاران به دلیل وجود داده‌های اقتصادی منعطف، احساساتی به نفع دلار دارند، اما طلا امروز رشد نسبی را تجربه کرد.

آیا طلا با مقاومت مواجه می‌شود؟

به گزارش «اف‌ایکس امپایر» با وجود برخی عوامل در بازار، انتظاراتی پیرامون کاهش محدود نرخ بهره توسط فدرال رزرو وجود دارد که تقاضا را از دارایی‌های امن دور می‌کند. با این حال، طلا خیلی تحت تأثیر این عوامل قرار نگرفت و علیرغم رشد دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه، شروع هفته‌ی نسبتاً خوبی داشت.

در حال حاضر، سرمایه‌گذاران به دلیل انعطاف‌پذیری اقتصاد ایالات متحده و گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش ملایم سیاست‌های پولی در ماه‌های آینده، احساساتی به نفع دلار دارند.

داده‌های اقتصادی و بازده خزانه‌داری تقاضا برای دلار را افزایش می‌دهند

افزایش بازدهی خزانه‌داری، که در این روند، اسکناس 10 ساله به بالای 4.2 درصد صعود کرد، تقویت اخیر دلار را در پی داشت.

براساس ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، معامله‌گران در نشست نوامبر فدرال رزرو 25 واحد کاهش نرخ بهره را قیمت‌گذاری می‌کنند که از انتظارات قبلی، به سمت تسهیل پولی تهاجمی‌تر تغییر کرده است.

علاوه بر آن، داده‌های اقتصادی این موضع را تقویت کرده‌اند: سفارش‌های کالاهای بادوام در ماه سپتامبر با کاهش 0.8 درصدی کمتر از حد انتظار بوده‌اند، حال آنکه سفارشات بدون حمل و نقل 0.4 درصد افزایش یافته‌اند.

شاخص احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان در ماه اکتبر، به 70.5 یا بالاترین رقم در 6 ماه گذشته رسید که در بحبوحه‌ی شرایط چالش‌برانگیز اقتصادی، نشان‌دهنده‌ی ثبات اعتماد مصرف کننده است.

تیم واتر، تحلیلگر ارشد بازار در KCM Trade، با تأکید بر اینکه بازدهی بالاتر جذابیت طلا را کاهش می‌دهد، اظهار داشت: از آنجا که دلار از سوی پایه‌های اقتصادی انعطاف‌پذیر ایالات متحده تقویت می‌شود، سرمایه‌گذاران از ارز ایالات متحده حمایت می‌کنند.

موضع‌گیری بازار نسبت به انتخابات ایالات متحده و تنش‌های خاورمیانه

در حالی که دلار به افزایش خود ادامه می‌دهد، تنش‌های ژئوپلیتیکی و انتخابات آتی ایالات متحده لایه‌ای از حمایت را به قیمت طلا اضافه می‌کنند و از این رو، بسیاری از سرمایه‌گذاران این عوامل را برای تغییرات احتمالی زیر نظر دارند.

گذشته از آن، نگرانی‌ها در مورد خطرات سیاسی جهانی، همراه با احتیاط در مورد انتشار داده‌های اقتصادی ایالات متحده در این هفته، از جمله تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم، شاخص قیمت PCE و گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP)، برخی از معامله‌گران را از مو‌ضع‌گیری‌های قوی در برابر طلا باز می‌دارد.

به طور خلاصه، گرچه ریسک‌های ژئوپلیتیکی بالقوه و داده‌های کلیدی اقتصادی ایالات متحده در این هفته ممکن است همچنان از طلا حمایت کنند، اما این فلز امن تحت فشار افزایش ارزش دلار و افزایش بازدهی قرار دارد.

طلا ممکن است به دلیل تقویت دلار و بازدهی بالاتر خزانه داری با مقاومتی در حدود 2747 دلار مواجه شود، با این حال، تنش‌های ژئوپلیتیکی می‌توانند حمایت کوتاه‌مدتی را ایجاد کنند.

طلا با اندکی افزایش در 2743.06 دلار معامله می‌شود که رشد ملایم 0.15 درصدی را منعکس می‌کند. در حال حاضر، یک نقطه محوری کلیدی در 2731.20 دلار به عنوان سطح حمایت حیاتی عمل می‌کند که توسط خط روند صعودی در یک الگوی مثلث متقارن تقویت شده است.

ماندن در بالای این محور نشان می‌دهد که روند صعودی می‌تواند با مقاومت فوری در 2747.60 دلار ادامه یابد. اگر قیمت‌ها بالا برود، سطوح بعدی برای تماشا 2757.81 دلار و 2766.51 دلار هستند.

در مقابل، شکستن به زیر 2731.20 دلار ممکن است باعث کاهش شدیدتر شود، در حالی که پشتیبانی در 2722.44 دلار و 2712.42 دلار است. میانگین متحرک نمایی 50 روزه در 2730.16 دلار پشتیبانی کوتاه‌مدت بیشتری را فراهم می‌کند، در حالی که متحرک نمایی 200 روزه در 2689.35 دلار بر مبنایی محکم برای موضع صعودی طلا تأکید می‌کند.

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما