آیا طلا با رکورد روز قبل فاصله دارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا در فاصله‌ی قابل توجهی از یک رکورد جدید، در حدود 2740 الی 2741 دلار که روز گذشته به آن رسید، باقی ماند.

آیا طلا با رکورد روز قبل فاصله دارد؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) طی جلسه‌ی آسیایی روز سه‌شنبه، مقداری کاهش خرید را به خود جلب کرد و در فاصله‌ی قابل توجهی از یک رکورد جدید، در حدود 2740 الی 2741 دلار که روز گذشته به آن رسید، باقی ماند.

برخی مؤلفه‌ها از جمله بلاتکلیفی پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در 5 نوامبر، در کنار خطر یک درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه و همچنین کاهش نرخ بهره مورد انتظار توسط بانک‌های مرکزی بزرگ، همچنان حامی فلزات گرانبهای امن مانند طلاست.

در عین حال، در بحبوحه‌ی افزایش اخیر بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، که با شرط‌بندی برای کاهش کمتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه نوامبر تقویت شده است، دلار آمریکا (USD) نزدیک به بالاترین سطح خود از اوایل ماه اوت تاکنون ثابت مانده است. این امر، در غیاب هر گونه داده اقتصادی مرتبط با بازار ایالات متحده، و در کنار شرایط اندکی اشباع خرید در نمودار روزانه، ممکن است معامله‌گران را از اعمال شرط‌بندی‌های جدید صعودی در حوزه‌ی قیمت طلا باز دارد.

محرک‌های روزانه‌ی بازار: علیرغم رشد قیمت دلار، ترکیبی از عوامل همچنان حامی طلا هستند

در حالی که اسرائیل نسبت به حملات بیشتر به حزب‌الله پس از هدف قرار دادن عملیات مالی این گروه هشدار داد، یک گذرگاه پرتابه از لبنان در یک منطقه باز در مرکز اسرائیل سقوط کرد.

بانک مرکزی اروپا هفته‌ی گذشته برای سومین بار در سال جاری نرخ بهره را کاهش داد که در واقع، اولین کاهش متوالی نرخ در 13 سال گذشته بوده است. این بانک در بحبوحه‌ی رکود اقتصادی، به کاهش بیشتری چشم دوخته است.

به علاوه، پیش‌بینی می‌شود که داده‌های ضعیف تورم ناشی از شرط‌بندی‌های بریتانیا برای کاهش شدیدتر نرخ توسط بانک انگلستان و فدرال رزرو، هزینه‌های استقراض را بیشتر کاهش دهد.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در 5 نوامبر، همچنان درگیر رقابت نزدیک هستند.

در عین حال، تشدید نگرانی‌ها مبنی بر اینکه پیروزی دونالد ترامپ می‌تواند منجر به راه‌اندازی تعرفه‌های بالقوه‌ی تورم‌زای بیشتر شود، باعث فروش یک شبه‌ی بدهی دولت آمریکا شد.

علاوه بر این، بازارها احتمال کاهش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه نوامبر را به طور کامل، قیمت‌گذاری کرده‌اند و به این ترتیب، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده را به بالاترین حد در سه ماه اخیر رسانده‌اند.

دلار آمریکا از اوایل ماه اوت تاکنون، رشدهای قوی اخیر خود را به بالاترین سطح حفظ کرده است، گرچه این موضوع، تأثیر چندانی در کاهش احساسات صعودی قوی در زمینه‌ی قیمت طلا ندارد.

در حال حاضر، معامله‌گران به انتشار شاخص تولید ریچموند توجه دارند که همراه با سخنرانی پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، ممکن است انگیزه‌ی معاملاتی برای طلا XAU/USD ایجاد کند.

چشم انداز تکنیکال: طلا می‌تواند نزدیک به مقاومت کانال روند صعودی کوتاه‌مدت نزدیک به منطقه 2750 دلار متوقف شود.

از منظر تکنیکال، افزایش اخیر که طی دو هفته‌ی گذشته شاهد آن بودیم در یک کانال صعودی بوده است. این امر به یک روند صعودی کوتاه‌مدت تثبیت‌شده اشاره دارد و از چشم‌اندازی برای حرکت به سمت به چالش‌کشیدن مقاومت کانال روند، که در حال حاضر نزدیک به منطقه ۲۷۵۰ دلار است، حمایت می‌کند.

با این اوصاف، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودارهای روزانه و 4 ساعته در شرایط خرید اشباع، چشمک می‌زند و اندکی احتیاط را ایجاب می‌کند. از این رو، عاقلانه است قبل از اینکه معامله‌گران شروع به موقعیت یابی برای مرحله‌ی بعدی صعود کنند، منتظر برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت یا عقب‌نشینی جزئی باشیم.

در عین حال، به نظر می‌رسد هر لغزشی اصلاحی در نزدیکی منطقه 2720 دلاری حمایت نسبی پیدا می‌کند. انتهای پایین کانال فوق الذکر به دنبال این سطح قرار دارد که در حال حاضر نزدیک به منطقه 2710 دلار است، که اگر قاطعانه شکسته شود باید راه را برای ضررهای عمیق‌تر هموار کند. سقوط بعدی می‌تواند قیمت طلا را به زیر سطح 2700 دلار و به سمت حمایت 2685 دلار بکشاند.

دومی باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند که در زیر آن طلا XAU/USD می‌تواند نزول را به سمت نقطه شکست مقاومت 2662-2661 دلار که هم‌اکنون به حمایت تبدیل شده است، سرعت بخشد.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما