بازار طلا در انتظار سیگنال‌های جدید

طلا و جواهر اقتصاد 100: بازار طلا و سکه امروز در سایه نوسان کاهشی قیمت دلار در بازار، در مسیر نزولی قرار گرفت و شاهد نوسان قیمت‌ها در مرزهای حمایتی بود.

بازار طلا در انتظار سیگنال‌های جدید

بازار طلا و ارز این روزها سردرگم میان سطوح حمایتی و مقاومتی است و شرایط پرنوسانی را دنبال می‌کند؛ روندی که در پی آن قیمت دلار شیب نزولی را دنبال کرد و قیمت طلا و سکه را نیز به مسیر کاهشی هدایت کرد. دلار هرات معاملات امروز را با گپ مثبت 20 تومانی در 63 هزار و 200 تومان بازگشایی کرد و با در پیش گرفتن روند نزولی کانال یاد شده را از دست داد و تا ناحیه 62 هزار و 550 تومان عقب‌نشینی کرد. قیمت دلار تهران نیز امروز در محدوده روز گذشته بازگشایی کرد و در ادامه معاملات به کانال 62 هزار تومان وارد شد و در نهایت، 62 هزار و 750 تومان قیمت خورد.

همچنین قیمت درهم امارات متاثر از نوسانات دلار در بازار تهران و هرات معاملات امروز را با گپ منفی 40 تومانی در 17 هزار و 300 تومان آغاز کرد و در نهایت نتوانست در برابر جو کاهشی حاکم بر بازار مقاومت کند و با فاز نزولی که در پیش گرفت، 17 هزار و 230 تومان قیمت خورد.

بازار رسمی هم امروز شاهد افزایش قیمت دلار و کاهش یورو بود. براساس اعلام مرکز مبادله ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل با تداوم حضور در کانال 50 هزار تومان، به 50 هزار و 112 تومان رسید. حواله دلار نیز با افزایش و در نرخ 48 هزار و 184 تومان معامله شد. همچنین یورو مبادله‌ای امروز 54658  تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم به 52556 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، 13645 تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز 13120 تومان قیمت خورد.

بازار رمزارزها هم امروز با نوسانات محسوسی همراه شد و قیمت بیت کوین که در 24 ساعت گذشته بین 65 هزار و 220 دلار تا 66 هزار و 317 دلار در نوسان بود، در حال حاضر 65 هزار و 405 دلار در معامله است. تتر نیز 63 هزار و 189 تومان قیمت خورد تا با دلار هرات و تهران در یک کانال معامله شود. تحلیل‌گران بر این باورند که روند صعودی ممکن است ادامه یابد و قیمت بیت‌کوین به 67 هزار دلار نزدیک شود. تحلیلگران فنی معتقدند داده‌های اقتصادی ضعیف چین و تلاش‌های این کشور برای تحریک رشد اقتصادی که سرمایه‌گذاران را به سمت بازار بیت‌کوین سوق داده است،‌ از جمله عوامل موثر بر افزایش قیمت این رمزارز است. همچنین کاهش فشارهای تورمی در ایالات متحده نیز به تقویت این روند کمک کرده است. تحلیلگران فنی معتقدند اگر این روند ادامه یابد، بیت‌کوین ممکن است به بالاترین سطح پنج‌ماهه خود یعنی 71 هزار و 906 دلار برسد.

بازار طلا و سکه هم امروز در سایه نوسان کاهشی دلار سیر نزولی را در پیش گرفت تا افزایش قیمت اونس طلا نتواند اثر مثبتی بر روند قیمت سکه امامی و طلای آبشده بگذارد. قیمت اونس طلا امروز در 2645 دلار بازگشایی کرد و سپس به 2655 دلار رسید و در همین محدوده نوسان داد. تحلیلگران بازارهای مالی بر این باورند که قیمت اونس طلا برای روزهای آینده، محدوده حمایت مهم 2635 دلار را در پیش دارد و در صورت کاهش قیمت به پایین سطح یاد شده، احتمال نوسانات بیشتر قوت خواهد گرفت. به عقیده این گروه سرمایه‌گذاران به دنبال دریافت سیگنال‌های جدیدی از فدرال رزرو هستند که می‌تواند بر سیاست‌های نرخ بهره آمریکا تأثیر بگذارد.

با این حال، قیمت طلای آب‌شده نیز امروز معاملات را در 17 میلیون و 719 هزار تومان آغاز کرد و در ابتدا با افزایش به 17 میلیون و 770 هزار تومان رسید. اما این پایان کار نبود و طلای آبشده در ادامه معاملات کاهش قیمت را تجربه کرد و 17 میلیون و 720 هزار تومان نرخ گذاری شد. هر گرم طلای 18 عیار هم امروز چهار میلیون و 90 هزار تومان قیمت خورد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران فنی، محدوده حمایتی مهم طلای آبشده در 17 میلیون و 700 هزار تومان شناسایی شده است و در صورتی که قیمت به پایین این سطح کاهش یابد، احتمال نوسانات منفی بیشتر قوت خواهد گرفت. از سوی دیگر، محدوده مقاومتی مهم طلای آبشده در 17 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است و اگر قیمت طلای آبشده موفق به عبور از سطح یاد شده شود، می‌تواند به افزایش قیمت تا مرز مهم 18 میلیون تومان امیدوار بود.

امروز همچنین قیمت سکه امامی پس از بازگشایی در محدوده 49 میلیون و 700 هزار تومان، معاملات را در حالی از سر گرفت که کمی عقب نشست و در 49 میلیون و 650 هزار تومان نوسان داد. این فلز گرانبها در ادامه معاملات 49 میلیون و 850 هزار تومان قیمت خورد. نیم سکه و ربع سکه نیز امروز به ترتیب 27 میلیون تومان و 17 میلیون و 800 هزار تومان در معامله بودند. سکه گرمی هم هشت میلیون و 100 هزار تومان نرخ‌گذاری شد.

معامله گران فنی معتقدند قیمت سکه امامی محدوده حمایتی مهم 49 میلیون و 650 هزار تومان شناسایی شده است. اگر قیمت سکه به زیر این سطح کاهش یابد، احتمال نوسانات منفی بیشتری وجود دارد و ممکن است به سمت 49 میلیون و 500 هزار تومان حرکت کند.

از سوی دیگر، محدوده مقاومتی در 50 میلیون تومان تعیین شده است. عبور سکه امامی از این سطح می‌تواند به افزایش قیمت تا 50 میلیون و 250 هزار تومان منجر شود. بنابراین، حفظ قیمت بالای 49 میلیون و 650 هزار تومان برای تداوم روند صعودی ضروری است و تحلیل دقیق این سطوح به معامله‌گران در اتخاذ تصمیمات بهتر کمک می‌کند.

سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به منظور اجرایی شدن طرح جدید فروش خودروها بازگشایی می‌شود. متقاضیان این طرح از روز سه‌شنبه (۲۴ مهرماه) به مدت یک هفته فرصت دارند با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود، نخستین گام برای خرید خودروهای وارداتی را بردارند. به گفته معامله‌گران، بازار با آغاز خبر فروش خودرو یک پله کاهش یافت و تا یکشنبه هفته آینده در حالت انتظار برای این طرح خواهد بود. از دوشنبه صبح، پیش‌بینی می‌شود بازار روند صعودی را آغاز کند.

عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست‌ هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با حضور مدیران مسئول و سردبیران رسانه‌های جمعی در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت:

در اردیبهشت ۱۴۰۰ وقتی مسئولیت را تحویل دادم، فاصله نرخ ارز نیمایی و بازار آزاد بین ۲ تا ۵ درصد بود و بسیار به هم نزدیک شده بود، اما امروز با وجود فاصله ۱۵ هزار تومانی این دو نرخ، کسی به دنبال صادرات نمی‌رود و همه می‌خواهند واردات انجام دهند؛ بنابراین این موضوع باید مدیریت و اصلاح شود.

پرداخت ارز مسافرتی به زائران حج عمره در ترمینال سلام انجام شد / مدیر روابط عمومی بانک مرکزی خبر داد: به دنبال تاخیر بوجود آمده در پرداخت ‎ارز مسافرتی به زائران حج عمره در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره)، دقایقی پیش با آقای صالحی رئیس شعبه بانک ملی مستقر در فرودگاه امام صحبت کردم و گفت: ضمن عذرخواهی از تاخیر بوجود آمده امروز و پس از اتمام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های انتظامی، تمامی زائران محترم حج عمره در فرودگاه سلام، ارز مسافرتی خود را دریافت کرده و با پروازشان عازم سرزمین وحی شدند.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما