سوگیری طلا منفی شد!

طلا و جواهر اقتصاد 100: با وجود برخی عوامل که طلا را تحت فشار قرار می‌دهند، فلز زرد امروز با سوگیری منفی همراه بود.

سوگیری طلا منفی شد!

به گزارش«اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در روز سه‌شنبه با یک سوگیری منفی معامله می‌شود. گفتنی است ترکیبی از عوامل، فلز زرد را تحت فشار قرار می‌دهند.

موضوعی که عامل اصلی افزایش اخیر بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده بوده، این است که معامله‌گران دیگر انتظار ندارند که کاهش نرخ بهره دیگری توسط فدرال رزرو در ماه نوامبر اعمال شود. این امر به نوبه‌ی خود، دلار آمریکا (USD) را در نزدیکی اوج دو ماهه نگه می‌دارد و به عنوان باد مخالف برای فلز زرد غیر بازده عمل می‌کند.

جدای از این، لحن ریسک به طور کلی مثبت، طلای امن را در بحبوحه‌ی ناامیدی از محرک‌های مالی و ارقام ضعیف تورم از چین تضعیف می‌کند که این امر، اعتماد سرمایه‌گذاران را برمی‌انگیزد. با این اوصاف، خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از درگیری‌های جاری در خاورمیانه ممکن است حمایتی از فلز گرانبهای امن به عمل آورد و به محدودکردن هر گونه سقوط معنادار کمک کند، و البته متضمن احتیاط برای معامله‌گران نزولی تهاجمی نیز هست.

حرکت‌های روزانه‌ی بازار: با وجود دلار قوی‌تر و انتظارات کمتر از فدرال رزرو، گاوهای طلا مخالف به نظر می‌رسند

در بحبوحه‌ی پذیرش فزاینده مبنی بر تسهیل سیاست پولی کمتر تهاجمی توسط فدرال رزرو و شرط‌بندی برای کاهش 25 واحدی نرخ بهره در ماه نوامبر، دلار آمریکا روز دوشنبه به بالاترین سطح خود از 8 آگوست رسید.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس روز دوشنبه با اشاره به اینکه سیاست پولی همچنان محدود‌کننده است، به دلیل قوی‌بودن بازار کار، کاهش بیشتر نرخ بهره را مناسب دانست.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو نیز بر محکم‌بودن پایه‌ی اقتصاد تأکید کرد و ابراز داشت که بانک مرکزی باید نسبت به جلسه‌ی سپتامبر با احتیاط بیشتری نسبت به کاهش نرخ‌ها اقدام کند.

فقدان جزئیات آمار و ارقامی برای محرک‌های مالی چین، همراه با نشانه‌هایی از نرمی اقتصادی در بزرگترین مصرف‌کننده شمش، باعث شد تا در اولین روز از هفته جدید، بازارها شاهد برخی از فروش‌های روزانه در حوالی قیمت طلا باشند.

در چشم‌انداز ژئوپلیتیک، اسرائیل متعهد شد به حمله‌ی پهپادی حزب‌الله به پایگاه ارتش این کشور در روز یکشنبه که به کشته‌شدن چهار سرباز و زخمی‌شدن شدید هفت نفر دیگر منجر شد، پاسخ قاطعانه‌ای بدهد و از این رو، بر خطر تشدید بیشتر تنش‌های موجود در خاورمیانه بیفزاید.

جدای از این، نگرانی فزاینده‌ای مبنی بر این موضوع وجود دارد که اسرائیل ممکن است حملاتی را علیه برخی پایگاه‌های ایران انجام دهد و در نتیجه، بر درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر در خاورمیانه دامن بزند. بدیهی است که این امر تا حدودی از فلز گرانبها به عنوان پناهگاه امن حمایت می‌کند.

معامله‌گران هم‌اکنون برای حصول به فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدت در اطراف طلا XAU/USD، در کنار سخنرانی‌های اعضای فدرال رزرو، به انتشار شاخص تولید امپایر استیت نگاه می‌کنند.

چشم‌انداز تکنیکال: قیمت طلا از چشم‌انداز ظهور کاهش خرید نزدیک به حمایت 2632-2630 دلار پشتیبانی می‌کند.

از منظر تکنیکال، به نظر می‌رسد اوج نوسانی یک شبه، در حدود منطقه 2666 الی 2667 دلاری، به عنوان یک مانع فوری عمل می‌کند. یک قدرت پایدار فراتر از آن، این پتانسیل را دارد که قیمت طلا را به سمت اوج تاریخی، در حدود 2,685 تا 2,686 دلار که در سپتامبر لمس شد، بازگرداند.

پس از آن، رقم گرد 2700 دلاری خواهد بود که اگر به طور قاطع پاک شود، زمینه را برای گسترش روند صعودی چند ماهه تثبیت می‌کند.

از طرف دیگر، ضعف زیر حمایت فوری 2632-2630 دلاری احتمالاً برخی از خریداران را به خود جذب می‌کند و در نزدیکی رقم گرد 2600 دلار محدود باقی می‌ماند. ناکامی در دفاع از سطح مذکور به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران نزولی تلقی می‌شود و طلا را برای تسریع سقوط به سمت حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه 2560 دلار آسیب‌پذیر می‌کند.

و در نهایت، لغزش اصلاحی می‌تواند بیشتر به سمت منطقه 2535-2530 دلاری در مسیر تا مرز 2500 دلار امتداد یابد.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما