تاریخچه گوشواره‌های تا به تا که این روزها مد شده است

طلا و جواهر اقتصاد 100: گوشواره‌ها فارغ از مدل‌های طراحی شده، همیشه به عنوان یک آیتم خاص و در دسترس به یاد آورده می‌شوند که با استفاده از آن‌ها می‌توان تغییرات بسیار بزرگی به وجود آورد.

تاریخچه گوشواره‌های تا به تا که این روزها مد شده است

 تقریبا می‌توان گفت که از زمان‌های ابتدای بشریت گوشواره ها وجود داشته‌اند؛ اما مدل‌های نامتقارن از قرن‌های قبل از میلاد پا به عرصه گذاشته‌اند که نمونه‌ای از آن‌ها گوشواره بخیه‌ای است. گوشواره‌های بخیه‌ای معمولا بهترین مدل گوشواره طلا بوده که طراحی آن‌ها به شکل یک زنجیر بلند است که در انتهای خود یک آویز دارد که برای استفاده چند سوراخ گوش به کار می‌روند. سرپیچی از تکرار تقارن در گوشواره‌ها با پوشیدن دو گل گوش متفاوت شروع شد و تا جایی پیش رفت که امروزه ما شاهد انواع گوشواره‌های نامتقارن با طرح‌های مختلف و جنس‌های متفاوت در میان بانوان هستیم.

انواع مدل‌های گوشواره نامتقارن

همان‌طور که خواندیم گوشواره‌ها طرح‌های مختلفی دارد که نمونه بارز آن، نمونه تا به تا است؛ با این تفاسیر ممکن است که شما فکر کنید به راحتی می‌توانید هر دو لنگه متفاوت گوشواره‌ها را با هم ست کرده و استفاده کنید، متاسفانه باید خاطر نشان شویم که این درک نادرست است. گوشواره‌های نامتقارن با وجود تمام تفاوت‌ها باید دارای محتوای خاصی باشند و منظوری را القا کنند به شکلی که هر لنگه گوشواره، لنگه دیگر را به تکامل برساند. در ادامه مدل‌های محبوب و پرطرفدار این گوشواره‌ها را برای شما آورده‌ایم:

● قیچی و شانه

● ماه و ستاره

● قفل و کلید

● دریم کچر و پر

● گل و پروانه

● پسر و دختر

● انار و هندوانه 

البته چند سالی است که شاهد تفاوت سایز و ارتفاع در گوشواره‌های نامتقارن هستیم که جلوه‌ای بسیار خاص و شگفت انگیز به تیپ و استایل، شما می‌بخشند؛ همچنین تفاوت دیگر طرح‌های این گوشواره‌ها به نوع قفل آن‌ها برمی‌گردد که در این زمینه می‌توانید به مطالب موجود در وب درمورد انواع گوشواره و قفل‌های آن مراجعه کنید؛ زیرا گوشواره‌ها دارای انواع قفل میخی، عصایی و… هستند.

نکات خرید گوشواره‌های نامتقارن

خرید طلا و انواع اکسسوری‌ها باید با توجه به برخی نکات خاص انجام شود تا هماهنگی آیتم‌ها در استایل اشخاص حفظ شود. نکته‌ای که معمولا خیلی به آن توجه می‌شود، بحث بروز بودن است که گوشواره‌های تا به تا از این لحاظ کاملا متناسب هستند. نکته دیگر توجه به قد و رنگ‌موهایتان است؛ مثلا اگر مو‌های بلندی دارید به شما پیشنهاد می‌شود از گوشواره‌های کوتاه استفاده کنید و بالعکس. توجه به رنگ پوست در انتخاب گوشواره‌ها حائز اهمیت است؛ در نهایت اگر پوست تیره‌ای دارید، گوشواره‌های طلایی بهترین انتخاب هستند.

شاید برای شما تعجب آور باشد اما هنگام خرید گوشواره‌ها شما حتی باید به فرم چهره خود هم توجه کنید و متناسب با آن خرید خود را انجام دهید. این مسئله را نیز باید یادآور شویم که گوشواره‌های تا به تا مانند سایر زیورآلات و جواهرات مناسبت‌های مجلسی و اسپرت دارند که نمونه‌های میخی آن‌ها معمولا اسپرت‌تر و مدل‌های آویزی مجلسی‌تر هستند.

تقارن یا عدم تقارن؟

اگر بخواهیم به طور کلی استایل‌های روزمره، مهمانی، اداری و… را بررسی کنیم؛ در نهایت به دو گروه می‌رسیم. گروه اول در ست کردن آیتم‌ها از قوانین تقارن پیروی می‌کنند و گروه دوم بی قید و شرط به قوانین توجه نمی‌کنند. می‌توان گفت به شکل کلی تقارن در اکثر مواقع جذاب و کاربردی است، اما گاهی پیش می‌آید که همین تقارن خسته کننده می‌شود؛ برای همین معمولا سلبریتی‌ها برای جلب توجه بیشتر و ایجاد سبکی خاص در پوشش خود، قانون‌ها را می شکنند.

 طراحی بدون تقارن در حوزه ساختمان سازی، پوشاک و لباس، زیورآلات و… بسیار پرطرفدار است که نمونه‌ای جزئی از آن‌ها گوشواره طلا تا به تا است. این گوشواره‌ها مانند دیگر زیورآلات از ترند‌های روز پیروی کرده و دچار تغییرات شده اند؛ به گونه‌ای که حتی افراد عادی برای ست کردن تیپ‌های روزمره خود از این گوشواره‌ها استفاده می‌کنند.

چرا باید از گوشواره‌های مدل نامتقارن استفاده کنیم؟

نکته اول در استفاده از گوشواره‌های تا به تا، بحث اثر گذاری آن‌ها است؛ زیرا ترکیب این گوشواره‌ها بسیار ریسک پذیر است و مخصوص افراد جسور است چرا که وقتی این مدل گوشواره‌ها را در گوش یک فرد مشاهده می‌کنیم، اولین صفتی که در ذهن ما می‌آید، “جسارت شخص” است.

نکته دوم در رابطه با گوشواره نامتقارن طلا ایجاد یک حس “تازه” است؛ در نتیجه این گوشواره‌ها زمانی به کمک شما می‌آیند که احساس می‌کنید به یک تغییر نیاز دارید.

با این تفاسیر بهتر است به عنوان یک بانو چند جفت از این گوشواره‌ها را در جعبه زیورآلات خود داشته باشید تا علاوه بر پیروی از مد، همیشه در خاطر‌ افراد خاص بمانید.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما