اخباری حامل فشار نزولی بر طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا در معاملات امروز تحت تأثیر اخباری مبنی بر آتش‌بس در غزه، با 1.5 درصد کاهش به پایین‌ترین حد سه هفته اخیر رسید.

اخباری حامل فشار نزولی بر طلا

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در روز سه‌شنبه نزدیک به 1.5 درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد سه هفته اخیر رسید، گرچه پیش از رقم گرد 2600 دلاری، تا حدودی حمایتی برای خود دست و پا کرد.

و اما دلار آمریکا (USD) در بحبوحه‌ی کمترشدن شرط‌بندی‌ها در مورد کاهش بیش از حد نرخ بهره توسط فدرال رزرو نزدیک به بالاترین حد هفت هفته‌ای قرار گرفت که مشخص شد عاملی کلیدی برای تضعیف تقاضا برای شمش بدون بازده بود.

غیر از این، اخباری مبنی بر آتش‌بس احتمالی بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل، بر فلز گرانبهای امن فشار زیادی وارد کرد و آن را به زیر محدوده‌ی تجاری کوتاه‌مدت نزدیک به منطقه ۲۶۳۰ دلاری کشاند.

با این حال، این روند نزولی قبل از سطح 2600 دلار متوقف شد، چرا که معامله‌گران تصمیم گرفتند تا در انتظار انتشار صورتجلسه‌ی نشست سیاستگذاری FOMC در سپتامبر باشند که اواخر این چهارشنبه برگزار می‌شود.

جدای از این، شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI) و شاخص قیمت تولید کننده ایالات متحده (PPI) به ترتیب در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، برای رهنمون‌های تازه در مورد چشم‌انداز نرخ بهره، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. این امر به نوبه‌ی خود نقش کلیدی در تعیین مرحله‌ی بعدی حرکت جهت‌دار برای قیمت طلا خواهد داشت. در این میان، کاهش قیمت دلار آمریکا (USD) ممکن است خرس‌ها را از شرط‌بندی جدید باز دارد و ضرر را برای طلا (XAU/USD) محدود کند.

حرکت‌های روزانه‌ی بازار: طلا به دلیل کاهش شرط‌بندی برای تعدیل 50 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در نوامبر تضعیف می‌شود.

در بحبوحه‌ی تضعیف احتمال کاهش سیاست تهاجمی‌تر از سوی فدرال رزرو، که قیمت طلا را به زیر سطح حمایت محوری 2630 دلاری در روز سه شنبه کشاند، دلار آمریکا نزدیک به بالاترین سطح چند هفته‌ای که جمعه گذشته به آن رسید، ثابت ماند.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، سرمایه گذاران هم‌اکنون با احتمال بیش از 85 درصدی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست نوامبر و کاهش 50 واحدی در هزینه‌های استقراض را تا پایان سال جاری قیمت‌گذاری می‌کنند.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، روز سه شنبه ضمن اینکه کاهش مجدد نرخ بهره در طول زمان را عملکردی مناسب برشمرد، خاطرنشان کرد که کاهش 50 واحدی نرخ بهره در سپتامبر باید به عنوان قاعده، نحوه‌ی عمل ما در آینده تلقی شود.

به طور جداگانه، آدریانا کوگلر، رئیس فدرال رزرو، هر تصمیم سیاستی را همچنان وابسته به داده‌ها دانست و بیان کرد که اگر پیشرفت تورم مطابق انتظار ادامه یابد، از کاهش بیشتر نرخ بهره حمایت خواهد کرد.

از دیدگاه سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون، گرچه اقتصاد ایالات متحده و بازارهای کار همچنان قوی به نظر می‌رسند و تورم اصلی همچنان بالاست، اما سیاست پولی فعلی به مهار تورم کمک می‌کند.

در عین حال، فیلیپ جفرسون، نایب رئیس فدرال رزرو، ضمن اشاره به تداوم رشد فعالیت اقتصادی با سرعت ثابت، از کاهش تورم به میزان قابل توجه و سردشدن بازار کار از حالت گرمای سابق خود خبر داد.

بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولت ایالات متحده در بالای آستانه 4 درصد ثابت ماند که همچنان برای ششمین روز متوالی در روز چهارشنبه، فشاری بر شمش بدون بازده وارد می‌کند.

در جبهه ژئوپلیتیک، حزب‌الله مورد حمایت ایران روز سه شنبه از آمادگی برای آتش بس سخن گفت و از این رو، از موضوع پایان جنگ غزه به شرط توقف درگیری در مرز لبنان و اسرائیل صرفنظر کرد.

سرمایه‌گذاران هم‌اکنون برای حصول به سرنخ‌هایی در مورد مسیر کاهش نرخ آتی، پیش از ارقام تورم مصرف‌کننده ایالات متحده و شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، به صورتجلسه‌ی ماه سپتامبر FOMC نگاه می‌کنند.

از منظر تکنیکال، شکست یک شبه از طریق حمایت 2630 دلاری یا مرز پایین‌تر یک محدوده‌ی معاملاتی کوتاه‌مدت، می‌تواند به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران نزولی در نظر گرفته شود.

با این حال، نوسانگرهای نمودار روزانه، اگرچه کشش خود را از دست داده‌اند، هنوز سوگیری منفی را تأیید نکرده‌اند. از این رو، عاقلانه است که قبل از قرار گرفتن برای ضررهای بیشتر، منتظر فروش و پذیرش زیر قیمت 2600 دلار باشیم. سپس قیمت طلا ممکن است لغزش اصلاحی را به سمت حمایت مربوطه‌ی بعدی در نزدیکی منطقه 2560 دلار در مسیر رسیدن به منطقه 2535-2530 دلار و علامت روانی 2500 دلار امتداد دهد.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد که نقطه شکست حمایت از محدوده‌ی معاملاتی، در حدود منطقه 2,630-2,635 دلار، هم‌اکنون به عنوان یک مانع فوری عمل می‌کند. هر حرکت صعودی بعدی می‌تواند به عنوان یک فرصت فروش در نظر گرفته شود و در نزدیکی مرز افقی 2657 الی 2658 دلار باقی بماند. قدرت پایدار فراتر از آن، پتانسیل افزایش قیمت طلا را به منطقه عرضه 2670 تا 2672 دلار دارد که بالاتر از آن ممکن است گاوها هدفشان را به چالش بکشند که بالاترین سطح تاریخی، در حدود منطقه 2685-2686 دلاری را که در سپتامبر لمس شد، به چالش بکشند. این سطح بلافاصله عدد 2700 دلار را به دنبال دارد که در صورت پاک‌شدن، زمینه را برای گسترش روند صعودی چند ماهه تثبیت می‌کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما