پیش‌بینی قیمت طلا در آینده‌ نزدیک

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا هفته‌ی گذشته تحت حمایت تسهیل سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، با افزایش همراه بود.

پیش‌بینی قیمت طلا در آینده‌ نزدیک

به گزارش «اف‌ایکس امپایر» قیمت طلا هفته‌ی گذشته تحت حمایت تسهیل سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، با افزایش همراه بود.

گفتنی است این فلز گرانبها در روز پنج‌شنبه به بالاترین سطح تاریخی 2685.64 دلار رسید، البته پیش از این رکوردزنی، اندکی عقب نشینی کرد و در سطح 2658.55 دلار بسته شد و به این ترتیب 1.38 درصد افزایش را برای هفته به ثبت رساند. آنچه مسلم است انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ بهره و تداوم تقاضای پناهگاه امن، علیرغم سود نسبی به حفظ این حرکت صعودی کمک کرد.

کاهش نرخ فدرال رزرو و داده‌های اقتصادی، باعث تقویت طلا می‌شود

یکی از عوامل کلیدی عملکرد طلا در هفته‌ی گذشته، تصمیم‌گیری فدرال رزرو برای اعمال کاهش بیش از حد انتظار 50 واحدی نرخ بهره بود که نرخ پایه را به 4.75٪  تا 5.00٪ تعدیل کرد. این اقدام، با هدف تضعیف اقتصاد ایالات متحده، جذابیت طلا را به عنوان یک دارایی بدون بازده افزایش داد. آنچه مسلم است با کاهش نرخ بهره، هزینه‌ی فرصت نگهداری طلا کاهش می‌یابد و سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب می‌کند.

در طول هفته، انتشار داده‌های اقتصادی، بیشتر از ادامه‌ی کاهش نرخ بهره حمایت کرد. شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE)، معیاری حیاتی برای تورم، در ماه اوت 0.1 درصد ماهانه و 2.2 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که اندکی کمتر از انتظارات 2.3 درصدی اقتصاددانان بود.

به علاوه، شاخص اصلی PCE، بدون احتساب قیمت غذا و انرژی، مطابق با پیش‌بینی‌ها، 0.1 درصد در ماه و 2.7 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. داده‌های تورمی این چشم‌انداز را تقویت کرد که از آنجا که تورم نزدیک به هدف ۲ درصدی بانک مرکزی باقی مانده است، فدرال رزرو می‌تواند تا پایان سال، بار دیگر نرخ‌ها را کاهش دهد.

در عین حال، مطالبات بیکاری بیش از حد انتظار کاهش یافت و سفارشات کالاهای بادوام نیز ثابت ماند، که بیشتر انعطاف پذیری اقتصاد ایالات متحده را علیرغم کاهش تهاجمی نرخ بهره توسط فدرال رزرو به تصویر می‌کشد.

تنش‌های ژئوپلیتیکی، تقاضای پناهگاه امن را افزایش می‌دهد

علاوه بر اقدامات فدرال رزرو، تنش‌های مداوم ژئوپلیتیکی، به ویژه در خاورمیانه، حمایت قوی از قیمت طلا ایجاد کرد. گفتنی است درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله در هفته‌ی گذشته تشدید شد و حملات هوایی اسرائیل در لبنان، احساسات خطر را بیشتر کرد. سرمایه‌گذارانی که به دنبال یافتن پناهگاهی در مقابل بی‌ثباتی بالقوه‌ی جهانی بودند، بیشتر به سمت طلا متمایل شدند و تقاضا را بالاتر بردند. تحلیلگران انتظار دارند که این خطرات ژئوپلیتیکی ادامه داشته باشد و از این رو، جذابیت پناهگاه امن طلا دست‌نخورده باقی بماند.

جریان‌های ورودی ETF و تقاضای بانک مرکزی، حامی روند صعودی طلا 

یکی دیگر از عوامل کلیدی که باعث رشد طلا شد، بازگشت جریان ورودی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با پشتوانه‌ی طلا (ETF) است. ETFهای جهانی طلا در ماه اوت 28.5 تن افزایش یافت. افزون بر آن، تقاضای بانک مرکزی، به‌ویژه از سوی چین، همچنان قوی است و موسسات به انباشت فلز گرانبها به عنوان بخشی از ذخایر خود ادامه می‌دهند. این عوامل، مبنای محکمی برای رالی اخیر فراهم کرده است و تحلیلگران انتظار دارند که در ماه‌های آینده نیز علاقه‌ی بیشتری به خرید وجود داشته باشند.

عملکرد هفتگی و چشم‌انداز تکنیکال طلا

در هفته، طلا با 2685.64 دلار برای چهارمین جلسه‌ی متوالی، رکوردی بر جای گذاشت و قبل از بسته‌شدن در 2658.55 دلار، 36.31 دلار یا 1.38 درصد افزایش یافت. حرکت صعودی این فلز قیمت‌ها را به طور قابل توجهی بالاتر از سطح حمایت کلیدی قرار داده است، اگرچه برخی از تحلیلگران در مورد پتانسیل اصلاح کوتاه‌مدت محتاط هستند. طلا بسیار بالاتر از میانگین متحرک 50 روزه 2499.04 دلاری خود باقی مانده است و شاخص‌های فنی نشان می‌دهند که ممکن است بازار بیش از حد گرم شود.

با این حال، هر گونه عقب‌نشینی به خصوص با حمایت قوی در 2353.19 دلار و انتظار برای کاهش بیشتر نرخ، احتمالاً به عنوان فرصت خرید تلقی می‌شود. روند اصلی بدون مقاومت در سطوح فعلی، صعودی باقی می‌ماند. تحلیلگران توصیه می‌کنند که به‌عنوان یک سیگنال بالقوه از یک اصلاح قریب‌الوقوع، مراقب بازگشت قیمت بسته‌شدن هفتگی باشید.

با نگاه به آینده، چشم‌انداز طلا در کوتاه‌مدت صعودی باقی می‌ماند. با توجه به اینکه انتظار می‌رود فدرال رزرو دوباره نرخ بهره را کاهش دهد و خطرات ژئوپلیتیکی همچنان به افزایش تقاضا منجر می‌شود، طلا احتمالا بالای 2600 دلار باقی خواهد ماند. در صورت شتاب‌گرفتن سود ممکن است مقداری نوسان رخ دهد، اما روند کلی حاکی از سود بیشتر است.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که طلا می‌تواند در ماه‌های آینده، بالاترین قیمت‌های جدید بین 2700 تا 2850 دلار را آزمایش کند، به‌ویژه اگر داده‌های تورم حاکی از کاهش بیشتر باشند و فدرال‌رزرو به موضع منفی خود ادامه دهد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما