آیا اصلاح قیمت طلا در راه است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: پس از کسب سود سرمایه‌گذاران که در پی رالی طولانی طلا اتفاق افتاد، طلا امروز از بالاترین سطوح عقب‌نشینی کرد.

آیا اصلاح قیمت طلا در راه است؟

به گزارش «اف‌ایکس امپایر» قیمت طلا (XAU/USD) در جلسه‌ی آسیایی روز چهارشنبه، از بالاترین رکورد 2655 دلاری خود عقب‌نشینی کرد و علت آن بود که سرمایه‌گذاران پس از یک رالی ممتد و طولانی، به کسب سود دست زدند.

گفتنی است این اصلاح قیمت در حالی صورت می‌گیرد که طلا اشباع خرید شده و از این رو، احساسات محتاطانه در بازار را برانگیخته است.

به طور همزمان، اقدامات محرک اخیر چین یک محیط «ریسک» ایجاد کرده است که سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های با بازده بالاتر می‌کشاند و از تقاضای فوری برای جذابیت طلا می‌کاهد.

گرچه در حال حاضر طلا تا حدودی سقوط کرده است، اما تحلیلگران کاهش شدید قیمت طلا را پیش بینی نمی‌کنند. اقدامات کاهشی پیش‌بینی‌شده‌ی فدرال رزرو همچنان به اعمال فشار بر دلار آمریکا ادامه می‌دهد و جذابیت طلا را تقویت می‌کند.

علاوه بر این، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و عدم اطمینان سیاسی ایالات متحده پیش از انتخابات نوامبر، به تقاضا برای طلا قدرت تازه‌ای می‌دهد.

ضعف دلار و داده‌های اقتصادی به نفع طلا

دلار آمریکا به دلیل انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو ضعیف شده است. مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، بازارها با احتمال 75 درصدی برای کاهش 50 واحدی نرخ در ماه نوامبر قیمت‌گذاری می‌کنند. تضعیف دلار از آنجا که هزینه‌ی فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد، می‌تواند از طلا حمایت کند.

علاوه بر این، داده‌های اقتصادی اخیر ایالات متحده، مسیر کاهش دلار را هموار کرده است. شاخص اعتماد مصرف کننده هیئت کنفرانس از 105.6 در ماه اوت به 98.7 در سپتامبر کاهش یافت که نشان‌دهنده‌ی نگرانی‌های فزاینده در مورد اقتصاد ایالات متحده است. فعالیت‌های تولیدی نیز نشان‌دهنده‌ی رکودی بود و شاخص تولید مرکب فدرال رزرو ریچموند نیز از 19- به 21- کاهش یافت.

پاول فدرال رزرو و داده‌های اقتصادی در کانون توجه

معامله‌گران هم‌اکنون برای سرنخ‌هایی در مورد سیاست‌های پولی آینده، منتظر سخنرانی‌های کلیدی مقامات فدرال رزرو، به ویژه سخنرانی رئیس جروم پاول در روز پنج‌شنبه هستند.

علاوه بر این، انتشار شاخص قیمت مصرف شخصی (PCE) ایالات متحده در روز جمعه نه‌تنها در تعیین جهت کوتاه‌مدت دلار اهمیت دارد، بلکه می‌تواند بر تصمیمات آتی فدرال رزرو نیز تأثیر بگذارد.

ریسک‌های ژئوپلیتیکی طلا را جذاب نگه می‌دارد

تنش‌های ژئوپلیتیکی، به ویژه در خاورمیانه، همچنان سرمایه‌گذاران را به سمت طلا هدایت می‌کند. آنچه مسلم است تشدید تنش‌های اخیر در اسرائیل و لبنان، ترس از درگیری گسترده‌تر و در نتیجه، تقاضا برای دارایی‌های امن را افزایش داده است. افزون بر آن، عدم اطمینان سیاسی ایالات متحده منتهی به انتخابات، لایه‌ی دیگری از حمایت را برای قیمت طلا رقم می‌زند.

در حالی که احساسات ریسک مبتنی بر محرک‌های چینی ممکن است نوسانات کوتاه‌مدت ایجاد کند، طلا همچنان یک انتخاب قوی برای سرمایه‌گذارانی است که به دنبال محافظت در برابر عدم قطعیت‌های جهانی هستند.

پیش‌بینی کوتاه‌مدت

قیمت طلا ممکن است در کوتاه‌مدت حدود 2655 دلار تثبیت شود. شکست بالای 2,659 دلار می‌تواند حرکت صعودی را ایجاد کند، در حالی که نزول به زیر 2,652 دلار خطر نزولی بیشتر را به همراه دارد و لحن محتاطانه بازار را حفظ خواهد کرد.

نمودار قیمت طلا

طلا (XAU/USD) با کاهش 0.06 درصدی، در قیمت 2655.29 دلار معامله شد که نشان‌دهنده‌ی تردید نسبی پس از رشدهای اخیر است. نقطه‌ی محوری در 2,659.47 دلار بسیار مهم است، اگر قیمت‌ها بالاتر از این سطح بشکنند، می‌تواند نشانه‌ی مومنتوم صعودی بیشتر باشد که با مقاومت فوری در 2670.41 دلار و پس از آن، 2676.83 دلار و 2683.64 دلار همراه است.

از جنبه‌ی نزولی، پشتیبانی فوری 2652.42 دلار و سطوح پشتیبانی اضافی 2647.13 دلار و 2641.52 دلار است. میانگین متحرک نمایی 50 روزه با قیمت 2638.12 دلار و متحرک نمایی 200 روزه با قیمت 2595.91 دلار پشتیبانی قوی میان‌مدت و بلندمدت را ارائه می‌دهند.

شکست به زیر 2,652 دلار می‌تواند احساسات نزولی را تغییر دهد، در حالی که حرکت به بالای 2,659 دلار احتمالاً علاقه‌ی خرید جدیدی را ایجاد می‌کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما