سومین روز صعودی طلا آغاز شد

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا (XAU/USD) در بالاترین سطح هفتگی است و برای سومین روز متوالی در روز چهارشنبه با سوگیری مثبت معامله می‌شود.

سومین روز صعودی طلا آغاز شد

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) برای سومین روز متوالی در روز چهارشنبه با سوگیری مثبت معامله می‌شود و در حال حاضر در نزدیکی بالاترین سطح هفتگی، در حدود منطقه 2.520 دلار قرار دارد.

با این حال، این افزایش خریدهایی را به دنبال ندارد، زیرا معامله‌گران ترجیح می‌دهند طی جلسه‌ی آمریکای شمالی، منتظر انتشار آخرین داده‌های تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده باشند.

گفتنی است گزارش کلیدی شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) نقش کلیدی در تأثیرگذاری بر انتظارات در مورد اندازه‌ی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست سیاستگذاری 17 الی 18 سپتامبر ایفا می‌کند و انگیزه‌ی معناداری را نیز برای عدم بازدهی در بر دارد.

با توجه به ریسک داده‌های کلیدی، چشم‌انداز شروع قریب‌الوقوع چرخه‌ی کاهش سیاست‌های فدرال رزرو، برخی از فروشندگان دلار آمریکا (USD) را در حوالی اوج ماهانه جذب می‌کند. این امر، همراه با لحن ضعیف‌تر در بازارهای سهام، احتمالاً می‌تواند برخی از جریانات امن را به سمت قیمت طلا هدایت کند.

با این حال، حرکت اخیر قیمت محدود به محدوده، باعث می‌شود قبل از موقعیت‌یابی برای هر حرکت افزایشی بیشتر، منتظر قدرت فراتر از منطقه عرضه ۲۵۲۵ دلار باشیم. با این وجود، به نظر می‌رسد که پس‌زمینه‌ی بنیادین به نفع گاوها متمایل است و نشان می‌دهد که مسیر کمترین مقاومت برای طلا XAU/USD به سمت بالا باقی می‌ماند.

محرک‌های روزانه بازار: طلا از لحن ملایم‌تر ریسک حمایت دریافت می‌کند، فدرال رزرو پیش از CPI ایالات متحده، نرخ را کاهش می‌دهد.

همزمان با آماده‌شدن سرمایه‌گذاران برای داده‌های مهم تورم ایالات متحده، که به نوبه‌ی خود، برخی جریان‌ها را به سمت طلا سوق می‌دهد، سهام آسیایی در روز چهارشنبه، بازگشایی متزلزلی داشتند.

در چشم‌انداز داده‌ها، انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا (CPI) در ماه آگوست 0.2 درصد افزایش یابد و نرخ سالانه از 2.9 درصد به 2.6 درصد یا پایین‌ترین میزان از سال 2021، کاهش یابد.

در عین حال، پیش‌بینی می‌شود که CPI اصلی، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، 0.2 درصد باشد و در نرخ سالانه 3.2 درصد در طول ماه گزارش‌شده ثابت بماند.

هر گونه نشانه بیشتر از کاهش تورم، شرط‌بندی‌های بازار را برای کاهش سیاست تهاجمی‌تر توسط فدرال رزرو افزایش می‌دهد و نویدبخش خوبی برای فلز زرد غیر بازده خواهد بود.

در مقابل، واکنش به چاپ قوی‌تر CPI محتمل‌تر محدود می‌شود، چرا که به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران متقاعد شده‌اند که بانک مرکزی ایالات متحده در ماه سپتامبر، شروع به کاهش هزینه‌های استقراض خواهد کرد.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، بازارها در حال حاضر با احتمال 67 درصد کاهش نرخ 25 واحدی را در نشست بعدی سیاست FOMC در 17 الی 18 سپتامبر قیمت گذاری می‌کنند.

در عین حال، اولین مناظره‌ی بین کامالا هریس، معاون دموکرات رئیس جمهور و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری، تأثیر چندانی بر احساسات بازار نداشت.

چشم انداز تکنیکال: گاوهای نر قیمت طلا قبل از موقعیت‌یابی برای افزایش بیشتر، در انتظار شکستن بالاتر از محدوده‌ی معاملاتی هستند

از منظر تکنیکال، هر حرکت صعودی بعدی ممکن است با مقاومتی در نزدیکی منطقه عرضه 2525 الی 2526 دلاری مواجه شود. منطقه مذکور مرز بالایی یک محدوده‌ی معاملاتی چند هفته‌ای را نشان می‌دهد و باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند. برخی از خریدهای متعاقب که منجر به افزایش قدرت بعدی فراتر از منطقه 2532 دلاری یا اوج تاریخی می‌شود، نقش یک محرک جدید را برای معامله گران صعودی ایفاء می‌کند. با توجه به اینکه نوسانگرهای نمودار روزانه در محدوده‌ی مثبت قرار گرفته‌اند و هنوز از منطقه اشباع خرید فاصله دارند، ممکن است قیمت طلا روند صعودی اخیر خود را از سر بگیرد.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد که علامت روانی 2500 دلار هم‌اکنون از نزولی فوری جلوتر از منطقه 2485 دلاری و منطقه افقی 2470 دلار محافظت می‌کند. مورد دوم نشان‌دهنده‌ی حمایت دامنه معاملاتی است که اگر قاطعانه شکسته شود ممکن است فروش فنی را به دنبال داشته باشد و راه را برای ضررهای عمیق‌تر هموار کند.

پس از آن، قیمت طلا ممکن است قبل از اینکه در نهایت به سطح زیر 2400 دلار یا SMA-100 روزه سقوط کند، کاهش را به سمت حمایت میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) که در حال حاضر نزدیک به منطقه 2450-2449 دلار است، تسریع بخشد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما