رونالدو و تجربهای هیجانانگیز در صنعت سینما: ورود به عرصه فیلمسازی!
اقتصاد100- کریستیانو رونالدو، ستاره دنیای فوتبال، با همکاری کارگردان برجسته متیو وان وارد صنعت سینما شد و استودیوی فیلمسازی مستقل UR•Marv را تأسیس کرد؛ گامی هیجانانگیز برای روایت داستانهای الهامبخش روی پرده نقرهای!

کریستیانو رونالدو ، ستاره معروف دنیای فوتبال ، با همکاری متیو وان، کارگردان بریتانیایی، به عرصه فیلمسازی وارد شد و استودیوی مستقل فیلمسازی خود به نام UR•Marv را تأسیس کرد.
تمرکز بر نوآوری و داستانگویی
این استودیو در بیانیهای اعلام کرده است که هدف اصلی آن استفاده از فناوریهای نوآورانه با احترام به اصول فیلمسازی سنتی است. رونالدو نیز با انتشار پستی در اینستاگرام خبر این همکاری را اعلام کرده و از هیجان خود درباره اولین پروژه فیلمسازیاش صحبت کرده است.
همکاری یک فوتبالیست و یک فیلمساز
در بیانیهای منتشر شده در حساب کاربری شبکه اجتماعی رونالدو آمده است: «کریستیانو رونالدو عاشق فیلم است و متیو وان عاشق ورزش؛ هر دو همچنین عاشق تعریف کردن داستانهای جذاب هستند.»
متیو وان، که ۵۴ سال دارد، به خاطر تهیهکنندگی فیلمهایی همچون "قفل، انبار و دو بشکه باروت" و "قاپزنی" و همچنین ساخت مجموعه فیلمهای مشهور "کینگزمن" شناخته میشود.
تلاش برای ساخت فیلمهای الهامبخش
متیو وان درباره همکاریاش با رونالدو افزود: «کریستیانو در زمین فوتبال داستانهایی خلق کرده که من توانایی نوشتن آنها را ندارم و حالا مشتاق ساخت فیلمهایی الهامبخش با او هستم. او یک ابرقهرمان واقعی در زندگی روزمره است.»
رونالدو، کاپیتان تیم النصر، نیز این تجربه جدید را فرصتی هیجانانگیز برای توسعه سرمایهگذاریهای خود در زمینه تجارت دانسته است.
ساخت سه فیلم اکشن
رونالدو و وان از طریق استودیوی UR•Marv، دو فیلم اکشن را تولید و تأمین مالی کردهاند و برنامههایی برای شروع سومین فیلم دارند. به گفته استودیو، اولین پروژه آنها به زودی معرفی خواهد شد.
رونالدو در عرصه رسانه
کریستیانو، ستاره ۴۰ ساله فوتبال، در سال ۲۰۲۳ وارد حوزه سمعی و بصری شد و سهامدار شرکت رسانهای پرتغالی مدیالیور شد. او همچنین نفوذ زیادی در فضای دیجیتال دارد.
رونالدو بیش از یک میلیارد دنبالکننده در شبکههای اجتماعی مختلف دارد؛ از جمله ۶۵۱ میلیون نفر در اینستاگرام، ۱۷۱ میلیون نفر در فیسبوک، ۱۱۵.۲ میلیون نفر در ایکس و ۷۴.۵ میلیون نفر در یوتیوب. همچنین، کانال یوتیوب او، "UR Cristiano"، در سال ۲۰۲۴ راهاندازی شد و به سریعترین کانال با رسیدن به یک میلیون مشترک تبدیل شد.
ارزش برند رونالدو
مطالعهای که توسط موسسه مدیریت و بازاریابی پرتغال (IPAM) انجام شده نشان میدهد ارزش برند رونالدو تا سال ۲۰۲۵ به رقمی حدود ۸۵۰ میلیون یورو خواهد رسید. این مطالعه رشد ۳۲۵ درصدی ارزش برند او نسبت به سال ۲۰۲۰ را نشان میدهد و توانایی بازآفرینی و تثبیت موقعیت جهانی او به عنوان یکی از ارزشمندترین برندهای شخصی جهان را برجسته میکند.