روانشناسی رنگ در ساعت مچی

طلا و جواهر اقتصاد 100: رنگ لباس‌های ما می‌توانند اطلاعات ارزشمندی را در مورد خلق و خو و شخصیتی که داریم در اختیار سایرین قرار دهند؛ شاید تاکنون از این مسئله غافل بودید اما رنگ ساعت مچی انتخابی هم می‌تواند در مورد شخصیت و استایل شما موارد زیادی را آشکار کند و به صورت مستقیم افکارتان را نشان دهند؛

روانشناسی رنگ در ساعت مچی

 

 بنابراین لازم است که به مبحث روانشناسی رنگ در ساعت مچی به صورت ویژه توجه کنیم. 

ارتباط صنعت ساعت‌سازی با روانشناسی رنگ‌ها

در عصر حاضر کمتر کسی باور می‌کند که اتفاقات پشت پرده یک برند بزرگ ساعت‌سازی تصادف محض باشد. کارشناسان بازاریابی مدت‌ها است می‌دانند که رنگ‌ها نقش کلیدی در تقسیم‌بندی مشتریان ایفا می‌کنند و با توجه به تحقیقات دانشمندان برجسته علوم اعصاب بر این باور هستند که سیستم لیمبیک مغز بدون اطلاع ما رنگ‌های خاصی را برای خرید انتخاب می‌کند؛ بنابراین روانشناسی رنگ در ساعت مچی که در ادامه و با توجه به مطالب مندرج در وب‌سایت rockwelltime.com  و color-meanings.com بررسی شده است نقش حیاتی دارد.

ساعت طلایی

روانشناسی رنگ در ساعت مچی طلایی می‌گوید که با فردی لوکس با کلاس طرف هستیم که به تمامی جزئیات زندگی به صورت ویژه توجه می‌کند. معمولاً تیپ‌های شخصیتی برون‌گرا به سراغ ساعت‌های طلایی رنگ می‌روند تا شخصیت خاص و جایگاه اجتماعی خود را به نمایش بگذارند و از قضاوت سایرین در مورد سلیقه‌ی خود هم ابایی ندارند؛ چرا که نیاز چندانی به تایید از طرف دیگران در وجود خود احساس نمی‌کنند.

با این حساب می‌توان گفت که ساعت‌های طلایی به صورت مستقیم سلیقه‌ی خریدار را نشان می‌دهند و اشخاصی را به تصویر می‌کشند که می‌دانند لاکچری بودن مساوی با پرزرق و برق بودن نیست و کالاهای لوکس را بیشتر بخاطر سلیقه‌ی شخصی خود می‌خرند تا اینکه دیگران را تحت تاثیر قرار دهند.

ساعت نقره‌ای

برخلاف رنگ طلایی که به افراد برونگرا اختصاص دارد روانشناسی رنگ در ساعت مچی نقره‌ای می‌گوید که افراد به نسبت درونگرا و محتاط به سراغ نقره‌ای می‌روند. اگر به این رنگ علاقه دارید آدم خوش سلیقه‌ای هستید که نیازی به جلب توجه دیگران ندارد، در زمان مواجه با مشکلات مختلف هر دو طرف قضیه را به دقت بررسی می‌کند و در عین حرفه‌ای بودن رویکردی آرام و دیپلماتیک نسبت به زندگی خود دارد.

ساعت مچی مشکی

گرچه در حال حاضر خانم‌های زیادی در سراسر جهان به مشکی علاقه دارند، محبوب‌ترین رنگ بین مردان برای خرید ساعت مچی محسوب می‌شود. روانشناسی رنگ در ساعت مچی مشکی نشان می‌دهد که این رنگ به دنیای مدرن امروزی تعلق دارد و اغلب در مدل‌هایی با فناوری‌های پیشرفته و مدرن استفاده می‌شود تا حس قدرت و اعتماد به نفس را به سایرین القا کند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در مورد رنگی مشکی رازآلود بودن آن است؛‌ به طوری که در تمامی داستان‌های عادی جاسوس‌ها و نینجاها از آن به عنوان رنگ اصلی لباس‌های خود استفاده می‌کنند و افرادی هم که به این رنگ جذب می‌شوند، می‌خواهند به نوعی شخصیت پر رمز و راز خود را به نمایش بگذارند؛ بنابراین اگر به رنگ مشکی علاقه دارید احتمالاً یک شخصیت با اعتماد به نفس و جذاب دارید و رازهایی را پنهان می‌کنید که سایرین در مورد آن‌ها کنجکاو هستند.

ساعت مچی سفید

سفید نشان‌دهنده‌ی بی‌گناهی، خلوص و پاکی است؛ بنابراین جای تعجب نیست که در بین محبوب‌ترین رنگ‌های ساعت برای خانم‌ها قرار دارد. البته تصور نکنید که آقایان به استفاده از این رنگ علاقه ندارند، چرا که بعد از مشکی دومین رنگ پرطرفدار برای خرید ساعت بین آن‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود.

ساعت مچی سفید در کنار نمایش ظرافت و سادگی چشم‌نواز می‌تواند برای افرادی که در محیط‌های علمی و مراکز پزشکی هم کار می‌کنند بهترین انتخاب باشد؛ چرا که احساس آرامش را برای آن‌ها و اطرافیان به همراه می‌آورد.

ساعت مچی قرمز

روانشناسی رنگ در ساعت مچی قرمز نشان می‌دهد که با یک مورد محبوب در جهان طرف هستیم که بیشتر فرهنگ‌ها آن را با احساسات قوی نظیر عشق مرتبط می‌دانند. به همین جهت عمدتاً افرادی جذب این رنگ می‌شوند که شخصیتی قدرتمند، پرهیجان، جسور و پر از انرژی دارند.

اگر شما هم در گروه فوق قرار می‌گیرید، احتمالاً فردی هستید که احساسات را در سطحی متفاوت از سایرین تجربه می‌کنید و دوست دارید روی متفاوت خود را به دیگران نشان دهید. علاوه بر این استفاده از این رنگ دیگران را در عشقی که شما نسبت به زندگی با خود دارید، شریک خواهد کرد.

ساعت مچی نارنجی

اشخاصی که به ساعت‌های مچی نارنجی رنگ علاقه دارند، خود جوش و طرفدار حضور در جمع هستند و بدون توجه به نظرات دیگران کارهایی را که در ذهن دارند اجرایی می‌کنند. روانشناسی رنگ در ساعت مچی نارنجی می‌گوید که با اشخاصی خوش‌بین و ماجراجو طرف هستیم که در زمان رویارویی با مشکلات مختلف راه‌های خلاقانه و منحصربه‌فرد از خود نشان می‌دهند و از نشان دادن خود و چهره‌ی واقعیشان به دیگران هراسی ندارند.

ساعت مچی زرد

با وجود شباهت‌های فراوان زرد با طلایی، این رنگ‌ها واکنش‌های متفاوتی را در افراد برمی‌انگیزند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که رنگ زرد به فردی با شخصیت شاد و برونگرا که همواره لبخند می‌زند، اشاره دارد. علاوه بر این زرد حضور در یک مزرعه آفتاب‌گردان زیبا را تداعی می‌کند و به این ترتیب به صورت ناخودآگاه احساسات شاد را بر می‌انگیزد.

البته روانشناسی رنگ در ساعت مچی زرد صرفاً به احساسات محدود نمی‌شود و این رنگ به راحتی توجه سایرین را هم به خود جلب می‌کند. اشخاصی که از ساعت مچی زرد استفاده می‌کنند به صورت مستقیم احساسات شاد و روحیه پرانرژی و قدرتمند خود را به دیگران انتقال می‌دهند.

ساعت مچی سبز

از آنجایی که مردم در عصر حاضر نسبت به اهمیت طبیعت بیش از پیش آگاهی دارند محبوبیت مدل‌های مختلف ساعت‌های سبز رنگ در حال افزایش است؛ چرا که سبز نمادی از شکوفایی و رشد است و با تداعی احساس حضور در جنگل و طبیعت باعث ایجاد آرامش می‌شود.

ساعت مچی آبی

روانشناسی رنگ در ساعت مچی آبی می‌گوید که افراد زیادی به خرید مدل‌هایی به این رنگ تمایل دارند؛ احتمالاً به دلیل اینکه آن‌ها را به یاد آسمان و زیبایی چشمه‌ها و رودخانه‌ها می‌اندازد. دیدن این رنگ ثبات آسمان و قدرت اقیانوس را برای افراد تداعی می‌کند و شخصیتی با اعتماد به نفس و استوار در مواجهه با طوفان‌های زندگی را به آن‌ها یادآور می‌شود که در عین رفتار آرام و متین خود پیچیدگی‌های ظریف زیادی دارند.

ساعت مچی صورتی

صورتی هم یکی دیگر از رنگ‌هایی است که در بین خانم‌ها در مقایسه با آقایان طرفداران بیشتری دارد و برخلاف آنچه که تصور می‌کنید استفاده از آن صرفاً نمادی از قدردانی بخاطر احساس زیبایی‌شناسی زنانه نیست و روحیات و حال درونی را به شیوه‌ای کاملاً‌ جسورانه در اطراف انعکاس می‌دهد. روانشناسی رنگ در ساعت مچی صورتی نشان می‌دهد که افراد با دیدن آن احساس آرامش می‌کنند و متوجه جسارت و اعتماد به نفس دارنده ساعت می‌شوند.

ساعت مچی قهوه‌ای

معمولاً افراد منطقی و معقول جذب ساعت‌های مچی قهوه‌ای رنگ می‌شود و این مسئله نشان می‌دهد که آن‌ها قابل اعتماد و در زمان‌های نیاز در دسترس هستند؛ به همین جهت شخصیت‌های گوناگون را هم به راحتی مجذوب خود می‌کنند.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما قبل از منطقی کردن قیمت بنزین کدام کار در اولویت است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما