تفاوت ساعت‌های لاکچری و معمولی

طلا و جواهر اقتصاد 100: ساعت‌ها اکسسوری‌های پرطرفداری هستند که انواع و اقسام آن‌ها در بازار با بازه‌ی قیمتی و کیفیت متفاوت موجود است.

تفاوت ساعت‌های لاکچری و معمولی

 با این حال در سال‌های اخیر ساعت‌های لاکچری برندهای مشهور دنیا به دلیل قابلیت سرمایه‌گذاری و ظاهر زیبایی که به استایل افراد می‌بخشند، طرفداران زیادی به دست آورده‌اند، اما وقتی که تمامی مدل‌های موجود در بازار صرف نظر از قیمت و کیفیتی که دارند زمان را نشان می‌دهند، چرا باید به سراغ ساعت‌های لوکس برویم؟ 

مشخصات ساعت‌های لاکچری

بررسی ماهیت و مفهوم کلمه‌ی لاکچری و آشنایی با مشخصات ساعت‌های لوکس به ما کمک می‌کند که تفاوت ساعت های لاکچری و معمولی را بهتر درک کنیم. کلمه‌ی لاکچری برای برخی معادل با ثروت و دارایی است؛ در حالی که بسیاری از افراد آن را مترادف با ساخت باکیفیت، طراحی با جزئیات پیچیده و محصولی ماندگار و خاص در نظر می‌گیرند. با توجه به این موارد و اطلاعات مندرج در وب‌سایت truefacet.com مشخصات ساعت‌های لاکچری را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

موتورهای مکانیکی و باکیفیت شرکتی

در بسیاری از ساعت‌های لوکس یک موتور مکانیکی با کیفیت به کار رفته است که معمولاً توسط همان شرکت سازنده ساخته می‌شود. این مسئله تضمین می‌کند که ساعت در بخش‌های طراحی و مونتاژ از نظر دقت تست می‌شود تا از همه نظر رضایت خاطر مشتریان را جلب کند.

ساخت با دست

یکی از مهم‌ترین تفاوت های ساعت های لاکچری و معمولی ترکیبات مورد استفاده برای ساخت آن‌ها است. سازندگان فقط از ترکیبات و قطعات با بالاترین کیفیت ممکن برای ساخت ساعت‌های لوکس خود استفاده می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید مدل‌هایی با فلزکاری‌های دستی و هنرمندانه و حتی بندهای چرمی دست‌دوز را به سادگی در بین انواع ساعت‌های لاکچری بازار پیدا کنید.

متریال‌ها و ترکیبات مقاوم و باکیفیت

از دیگر تفاوت ساعت های لاکچری و معمولی می‌توانیم به کیفیت بالای ساخت مدل‌های لوکس اشاره کنیم. برای رسیدن به این هدف سازندگان از موادی مانند فولاد ضد زنگ (استنلس استیل) یا تیتانیوم برای ساخت بدنه و کریستال یاقوت کبود هم که در برابر خراش و شکستگی مقاوم است در طراحی شیشه استفاده می‌کنند. علاوه بر این موارد گاهی اوقات طلا، پلاتین، الماس و سنگ‌های نیمه‌قیمتی هم در مدل‌های خاص برندهای لوکس به کار می‌روند.

طراحی خاص و جذاب

آن چیزی که در نگاه اول سبب تمایز ساعت‌های لاکچری از مدل‌های معمولی موجود در بازار می‌شود طراحی زیبا و جذاب ظاهر آن به همراه جزئیاتی پیچیده و هنرمندانه است. در حقیقت گاهی اوقات سازندگان از طرح‌های خاصی در ساخت مدل‌های گوناگون خود استفاده می‌کنند و نتیجه‌ای به شدت تماشایی و خیره‌کننده را رقم می‌زنند.

برند سازنده

برند سازنده‌ی یک ساعت اولین موردی است که می‌تواند در مورد لوکس بودن یا نبودن آن به شما اطلاعات دهد. برای مثال برندهای رولکس، پتک فیلیپ، امگا و کارتیه تاریخچه‌ی درخشانی در زمینه‌ی تولید ساعت‌های لاکچری دارند و مدل‌های تولید شده توسط آن‌ها به دلیل قابلیت‌های تکنولوژیک و طراحی‌های خاص و زیبا در مقایسه با سایر برندهای موجود در بازار برتری چشمگیری دارند.

قیمت‌های بالا

مجموعه‌ی تمامی موارد فوق یعنی کیفیت ساخت، طراحی خاص و موتورهای قدرتمند باعث می‌شود که ساعت‌های لوکس قیمت بالاتری در مقایسه با سایر مدل‌ها داشته باشند. علاوه بر این نباید انتظار داشته باشید که آن‌ها را در تمامی فروشگاه‌های سطح شهر پیدا کنید، چرا که معمولاً تولید آن‌ها محدود است یا اینکه صرفاً توسط مجموعه‌های خاصی عرضه می‌شوند.

نگاه کلی به تفاوت ساعت های لاکچری و معمولی

با توجه به موارد ذکر شده در قسمت‌های قبل مجموع تفاوت ساعت های لاکچری و معمولی را می‌توان در جدول زیر خلاصه کرد:

تفاوت ساعت‌های لوکس و معمولی

ساعت‌های لاکچری

ساعت‌های معمولی

ترکیبات و متریال‌های مقاوم

متریال‌های معمولی

ساخت هر مدل با دست به صورت مجزا

تولید عمده

قیمت بالا

قیمت پایین و مناسب

طراحی خاص و متمایز

طراحی عادی

مناسب برای سرمایه‌گذاری

مناسب برای کاربری‌های روزمره و عادی



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما کدام پرونده فساد اقتصادی، رسوایی بزرگتری به بار آورد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما