پیش‌بینی قیمت طلا در معاملات امروز

طلا و جواهر اقتصاد 100: احتمال کاهش کم است؟

پیش‌بینی قیمت طلا  در معاملات امروز

قیمت طلا و سکه امروز هم با افزایش مواجه شد. فردین آقابزرگی، کارشناس بازارهای مالی گفت: «به صورت تئوری ضریب احتمال کاهش نرخ جهانی طلا تنها 10 الی 20 درصد است.»

 قیمت طلا و سکه امروز هم در مسیر صعودی گام برداشت. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است، قیمت طلای 18 عیار امروز، سوم شهریور 1403 و تا لحظه انتشار این گزارش، 9 هزار تومان نسبت به روز گذشته افزایش داشت و به سه میلیون و 589 هزار و 600 تومان رسید. طلای 24 عیار هم با 12 هزار تومان افزایش همراه بود و در نرخ چهار میلیون و 785 هزار تومان عرضه شد.

سکه هم به پیروی از بازار طلا صعودی گزارش می‌شود. سکه طرح جدید امروز با 200 هزار تومان افزایش قیمت همراه شد و به 42 میلیون و 350 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم هم امروز 150 هزار تومان گران و در نرخ 37 میلیون و 650 هزار تومان عرضه شد.

طلای جهانی باز هم فاز نوسانی به خود گرفت و امروز به 2513 دلار رسید.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، سوم شهریور 1403

فردین آقابزرگی، کارشناس بازارهای مالی مطرح کرد: «متغیرهای بسیاری در تعیین روند طلای جهانی نقش دارند؛ از جمله تقاضای کشورها، گزارش بین‌المللی مبنی بر افزایش یا کاهش اشتغال در آمریکا، نرخ رشد تولید در کشورها یا قیمت نفت تاثیر مستقیمی بر قیمت طلای جهانی دارند.»

او در ادامه توضیح داد: «براساس چشم‌انداز حرکتی نرخ ارز که مبتنی بر نرخ رشد تورم، نرخ نقدینگی و... است، پیش‌بینی می‌شود روند قیمتی طلا و سکه در کشور با فرض ثابت بودن قیمت طلای جهانی صعودی است.»

این کارشناس بازارهای مالی ادامه داد: «اگر نرخ جهانی طلا کاهش اندکی داشته باشد، روند رو به رشد نرخ ارز در کشور در یک دوره میان‌مدت یک ساله مثبت خواهد بود. اما اگر نرخ جهانی طلا افزایش داشته باشد، با درنظر گرفتن همین فرمول، قیمت طلا و سکه در کشور با سرعت بیشتری در فاز صعودی قرار می‌گیرد.»

آقابزرگی گفت: «البته باید به این نکته توجه کرد که با توجه به نظام کنترلی نظارتی میزان رشد قیمت‌ها تا حدودی کنترل خواهد شد، اما به صورت تئوری ضریب احتمال کاهش تنها 10 الی 20 درصد خواهد بود.»



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به ظر شما کدام پرونده فساد اقتصادی، رسوایی بزرگتری به بار آورد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما