آیا رشد قیمت طلا در راه است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا در اوایل روز دوشنبه به مبارزه در سطح 2500 دلار ادامه می‌دهد و به بالاترین حد خود در 2510 دلار رسیده است.

آیا رشد قیمت طلا در راه است؟

به گزارش«اف‌ایکس استریت» طلا در اوایل روز دوشنبه به مبارزه در سطح 2500 دلار ادامه می‌دهد و به بالاترین حد خود در 2510 دلار رسیده است.

معامله‌گران طلا ترجیح می‌دهند سود خود را از روی میز حذف کنند و قبل از صورتجلسه‌ی کلیدی فدرال رزرو آمریکا در جلسه‌ی ژوئیه و سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اواخر این هفته، بار دیگر موضع‌گیری مجددی داشته باشند.

قیمت طلا کاهش می‌یابد، اما تمایل صعودی همچنان دست‌نخورده باقی مانده است

طلا در نیمه‌ی دوم معاملات روز جمعه شاهد افزایش شدیدی بود و در مقیاس هفتگی، 3 درصد رشد کرد.

گفتنی است رشد قیمت طلا عمدتاً با تشدید انتظارات پیرامون کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر مورد حمایت قرار گرفت. به علاوه، معامله گران توجه خود را به سمپوزیوم جکسون هول در هفته‌ی آینده معطوف کرده‌اند، جایی که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو می‌تواند نکات تازه‌ای در مورد کاهش پس از سپتامبر ارائه دهد.

افزون بر آن، آستین گولزبی (Austan Goolsbee)، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، هشدار داد که مقامات باید مراقب حفظ سیاست محدودکننده بیشتر از زمان لازم باشند.

با توجه به انتظارات مربوط به فدرال رزرو، طلا در روز جمعه، تحت تاثیر تنش‌های شدید در خاورمیانه، به بالاترین حد خود یعنی 2509 دلار افزایش یافت. غیر از آن، زمزمه‌های درباره‌ی اقدام تلافی‌جویانه‌ی ایران در پاسخ به ترور رهبر حماس توسط اسرائیل وجود دارد و این در حالی است که حماس مشغول بررسی مذاکرات آتش بس با اسرائیل است.

در معاملات روز دوشنبه، به نظر می‌رسد خریداران طلا نفسی کشیده‌اند و در حالی که تقاضای جدیدی برای پناهگاه امن پیدا شده است، افزایش روز جمعه را تثبیت کرده‌اند. پس از آن، حماس روز یکشنبه آخرین پیشنهاد آمریکا برای گروگانگیری و آتش بس غزه را رد کرد. به نقل از تایمز اسرائیل، گروه شبه نظامی حماس، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را به ایجاد موانع جدید در مذاکرات متهم کرد.

و اما در بحبوحه‌ی تنش‌های ژئوپلیتیکی جدید، اصلاح قیمت طلا همچنان محدود است، همچنین شاخص‌های فنی در چارچوب زمانی روزانه حاکی از آن است که احتمال افزایش بیشتر در آینده‌ی نزدیک وجود دارد.

قیمت طلا در روز جمعه بالاتر از مرز بالایی یک شکل مثلث متقارن بسته شد و سپس به 2470 دلار رسید که نشان‌دهنده‌ی شکست صعودی شکل مثلث متقارن است.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) گرچه در سطوح بالاتر در حال کاهش است، اما بسیار بالاتر از سطح 50 باقی می‌ماند که نشان می‌دهد قیمت طلا همچنان در یک معامله «خرید در کف» باقی می‌ماند.

اگر رکورد جدید 2,510 دلاری به طور مستمر بازیابی شود، هدف بعدی مربوطه در سطح 2,550 دلار مشاهده خواهد شد. پذیرش بالاتر از دومی می‌تواند سطح گرد 2600 دلاری را در مسیر رسیدن به هدف مثلث که در 2660 دلار اندازه‌گیری می‌شود، به چالش بکشد.

در صورتی که عقب‌نشینی قیمت طلا ادامه یابد، حمایت فوری در اطراف منطقه عرضه ایستا 2480 دلاری قبلی مشاهده می‌شود که در زیر آن مثلث مقاومت تبدیل‌شده به حمایت، که هم‌اکنون در 2467 دلار قرار دارد، آزمایش می‌شود. در سمت نزولی‌تر، حمایت 2450 دلاری وارد عمل خواهد شد.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما