نحوه تشخیص الماس اصل از فیک

طلا و جواهر اقتصاد 100: برای تشخیص این دو نمونه از یکدیگر حتماً باید گواهینامه‌های معتبر و شناسنامه الماس را ببینید که توسط افراد کارشناس و مراجع ذی‌صلاح صادر می‌شوند.

نحوه تشخیص الماس اصل از فیک

خواص منحصر به فرد الماس فقط در الماس‌های طبیعی یافت می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید از این خواص بی‌نظیر بهره‌مند شوید، بهتر است حتماً الماس‌های طبیعی را برای خرید انتخاب کنید. اما چطور می‌توان الماس اصل را از الماس تقلبی تشخیص داد. چندین راه مختلف برای تشخیص الماس بدل و اصل وجود دارد که می‌توان از طریق آن‌ها مشکل را برطرف کرد. اما متأسفانه الماس‌های مصنوعی که در آزمایشگاه تولید می‌شوند به خاطر اینکه ساختاری کاملاً مشابه الماس‌های واقعی دارند، اصلاً قابل تشخیص نیستند و فقط قیمت آن‌ها نسبت به الماس‌های طبیعی پایین‌تر است. حتی ازلحاظ شیمیایی و ترکیبات موجود در الماس نیز آن‌ها با یکدیگر شباهت زیادی دارند. اما ازآنجاکه الماس‌های واقعی بسیار پایدار و با دوام هستند و درجه سختی نزدیک به ۱۰ در مقیاس موس دارند، همیشه محبوب‌تر هستند.

برای تشخیص این دو نمونه از یکدیگر حتماً باید گواهینامه‌های معتبر و شناسنامه الماس را ببینید که توسط افراد کارشناس و مراجع ذی‌صلاح صادر می‌شوند.

معمولاً جواهرفروش‌ها از ذره‌بین‌هایی خاص به نام لوپ برای تشخیص الماس استفاده می‌کنند.

بعضی از افراد هم معتقدند که با آزمون مه می‌توان الماس واقعی را تشخیص داد. به این صورت سنگ الماس را در معرض بخار دهان قرار می‌دهند و پس از گذشت ۴ تا ۶ ثانیه از دمیدن دست برمی‌دارند. درصورتی‌که پس از بین رفتن بخار دهان، ظاهر الماس شفاف و درخشان مانند گذشته شود، این نشان می‌دهد که الماس واقعی است. اما اگر سطح الماس کمی کدر و تار بماند، نشان می‌دهد که الماس تقلبی بوده است.

امکان تشخیص الماس واقعی از تقلبی با استفاده از آزمایش انعکاس نور هم وجود دارد. الماس‌های اصل مانند یک منشور نور سفید را به ترکیب‌های متعددی مانند رنگ‌های رنگین‌کمان تبدیل می‌کنند. درصورتی‌که سنگ‌های الماس تقلبی فقط نور سفید را منعکس می‌کنند.

الماس‌های اصلی داخل آب فرو می‌روند. اما الماس‌های تقلبی روی سطح آب شناور می‌مانند. این هم یک روش دیگر آزمایش برای تشخیص الماس‌های واقعی است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما