آیا افق پیش روی طلا صعودی است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: با بروز گمانه‌زنی‌ها در بین فعالان بازار مبنی بر کاهش نرخ‌های سیاستی توسط فدرال رزرو، چشم‌انداز قیمت طلا صعودی باقی ماند.

آیا افق پیش روی طلا صعودی است؟

به گزارش«اف‌ایکس استریت» طلا آخرین بار رشد قابل توجهی را به ثبت رساند و علت آن بود که فعالان بازار متقاعد شده بودند که فدرال رزرو می‌تواند سیاست‌های کاهشی خود را در نشست آتی سپتامبر آغاز کند. این امر در کنار تشدید تنش‌ها بین اسرائیل، لبنان و ایران، قیمت شمش را در آستانه‌ی آخر هفته در سطح خوبی حفظ کرد و به این ترتیب، طلا (XAU/USD) با 0.22 درصد افزایش، در 2432 دلار معامله شد.

آخرین بخش از داده‌های اقتصادی ایالات متحده حاکی از آن بود که اقتصاد واقعاً در حال عقب‌نشینی است، البته دلیل آن، تشدید ترس از رکود نبود. چرا که در پی انتشار آمار و ارقام ناامیدکننده‌ی PMI تولید ISM و حقوق و دستمزد غیرکشاورزی جولای (NFP) ترس‌ها به تدریج کمرنگ شدند.

در روز پنج‌شنبه، مطالبات اولیه بیکاری ایالات متحده برای هفته‌ی منتهی به 3 آگوست، کمتر از حد انتظار بود که به وضوح بیان می‌کند با وجود سردشدن نسبی، بازار کار همچنان پایدار است.

در واقع بهای طلا به دلیل کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و همچنین دلار ثابت باقی ماند. نرخ اوراق 10 ساله ایالات متحده تقریباً پنج واحد کاهش یافته و به 3.944 درصد رسیده است، در حالی که شاخص دلار آمریکا (DXY) که عملکرد دلار را در برابر سایر ارزها اندازه‌گیری می‌کند، با 0.10 درصد کاهش به 103.13 رسیده است.

تحلیلگران ING با تأکید بر اینکه شمش در کوتاه‌مدت صعودی باقی خواهد ماند، خاطرنشان کردند با نگاهی به آینده، ما بر این باوریم که طلا باید در میان عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی و انتظارات کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا، یک بار دیگر جایگاه خود را باز یابد.

از طرفی، تنش‌ها در خاورمیانه، موقعیت طلا XAU/USD را حفظ می‌کند. گفتنی است اخبار و سرفصل‌های پرتلاطم جاری، حکایت از تشدید تعارضات دارند و گزارش‌ها از ادامه‌ی درگیری‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله خبر می‌دهند.

در عین حال، معامله‌گران در انتظار داده‌های هفته‌ی آینده هستند. برخی داده‌های مهم دفتر اقتصادی ایالات متحده که در کانون تمرکز معامله‌گران قرار دارد عبارتند از: داده‌های تورم در سمت تولیدکننده و مصرف کننده، خرده‌فروشی، مجوزهای ساختمانی و احساسات مصرف‌کننده.

انتظار می‌رود شاخص قیمت تولیدکننده از 0.2 درصد جولای، به 0.1 درصد در ماه مارس کاهش یابد.

پیش‌بینی می‌شود که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نیز در مقیاس سالانه، از 3 درصد به 2.9 درصد کاهش یابد. به علاوه انتظار می‌رود CPI اصلی به روند نزولی خود از 3.3% به 3.2% در سال ادامه دهد.

افزون بر آن، اقتصاددانان انتظار جهش در خرده‌فروشی ایالات متحده از 0٪ به 0.3٪ در ماه اوت را دارند.

در کنار این‌ها، با وجود گزارش‌هایی مبنی بر اینکه بانک مرکزی چین از خرید طلا برای سومین ماه متوالی خودداری کرده است، قیمت طلا افزایش یافت.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، احتمال کاهش 50 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست سپتامبر 52.5 درصد است که نسبت به 57.5 درصد روز گذشته، کاهش یافته است.

روند صعودی طلا ادامه می‌یابد، گرچه با مقاومتی قوی نزدیک به 2430 دلار روبرو می‌شود، و علت آن است که خریداران نمی‌توانند آن منطقه را بالاتر از سطح روانی 2450 دلار از میان بردارند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) حاکی از آن است که خریداران در حال جمع‌آوری مومنتوم هستند، به این معنی که قیمت‌های بالاتر در تیررس نگاه قرار دارند.

اگر خریداران قیمت‌ها را به بالای 2450 دلار برسانند، توقف بعدی قبل از آزمایش بالاترین قیمت تاریخی در 2483 دلار، بالاترین قیمت 2 آگوست در 2477 دلار خواهد بود. با قدرت بیشتر، رقم 2500 دلاری قابل قبول است.

در مقابل، کاهش طلا XAU/USD به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) در 2370 دلار می‌تواند این کاهش را تشدید کند و هدایت به سمت SMA 100 روزه در 2349 دلار را به اتمام برساند و به دنبال آن خط روند حمایتی در حدود 2320 دلار باشد. اگر این سطح رد شود، حمایت بعدی 2300 دلار خواهد بود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما