عواملی که از طلا حمایت کردند

طلا و جواهر اقتصاد 100: با وجود انتظارات پیرامون کاهش نرخ بهره و همچنین در بحبوحه‌ی تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، طلا امروز به بالاترین سطح روزانه یعنی 2394 رسید.

عواملی که از طلا حمایت کردند

به گزارش  «اف‌ایکس امپایر» بررسی نوسانات اخیر در بازار، حاکی از آن است که قیمت طلا تحت تأثیر انتظارات فدرال رزرو و تشدید ریسک‌های ژئوپلیتیکی، به بالاترین حد روزانه 2394 دلار رسید.

گفتنی است عواملی همچون کاهش نرخ بهره‌ی پیش‌بینی‌شده توسط فدرال رزرو، نگرانی از رکود اقتصادی ایالات متحده، کاهش رشد اقتصادی در چین و تشدید تنش‌های خاورمیانه، از این رشد قیمت حمایت کرد.

با این وجود، مومنتوم صعودی طلا ممکن است به دلیل ثبات در بازارهای سهام و تقویت اندک دلار محدود شود. آنچه مسلم است افزایش تقاضا برای دلار، اغلب طلا را تضعیف می‌کند.

در عین حال، به طور کلی احساسات مثبت در بازارهای جهانی سهام، همچنان مانعی بر سر راه افزایش قیمت طلاست.

از سوی دیگر، کاهش نرخ بهره‌ی فدرال رزرو و ریسک‌های ژئوپلیتیکی، باعث تضعیف دلار آمریکا و افزایش قیمت طلا شد. در حال حاضر، از آنجا که بازارها پیش‌بینی می‌کنند نرخ بهره فدرال رزرو به دلیل نگرانی‌های رکود کاهش یابد، دلار آمریکا تحت فشار قرار دارد.

به علاوه، انتظار می‌رود فدرال رزرو در نشست سپتامبر، همزمان با کاهش تقریبأ قطعی نرخ و احتمال 70 درصدی کاهش 50 واحدی، اقدام به تعدیل هزینه‌های استقراضی کند. 

افزون بر آن، داده‌های ایالات متحده، کاهش 2.5 درصدی کسری تجاری در ماه ژوئن را به تصویر می‌کشد که ناشی از افزایش 1.5 درصدی صادرات هواپیما و نفت و گاز است.

این عوامل احتمالاً بازده اوراق قرضه‌ی ایالات متحده و دلار را پایین نگه می‌دارد. در عین حال، خطرات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه می‌تواند از طلا XAU/USD حمایت کند و بر جذابیت این فلز زرد به عنوان یک دارایی امن بیفزاید.

تنش‌های خاورمیانه و کاهش نرخ، قیمت طلا XAU/USD را تقویت می‌کند

با توجه به اینکه حزب‌الله در واکنش به قتل یکی از رهبران حماس، حملات پهپادی و موشکی به اسرائیل را در روز سه شنبه انجام داده، تنش‌ها در خاورمیانه تشدید شده‌اند.

این تشدید تنش ریسک‌های ژئوپلیتیکی، در کنار انتظارات کاهش نرخ بهره‌ی فدرال رزرو آمریکا به دلیل ترس از رکود، می‌تواند از قیمت طلا (XAU/USD) حمایت کند.

از سوی دیگر، فروش اخیر جهانی در بازارهای سهام به دلیل خرید مقرون به صرفه کاهش یافته که ممکن است اندکی بر قیمت طلا فشار بیاورد. با این حال، کاهش بازده اوراق قرضه‌ی ایالات متحده و دلار احتمالاً همچنان حامی قیمت طلا به عنوان یک دارایی امن خواهد بود.

انتظار می‌رود طلا در بحبوحه‌ی تنش‌های ژئوپلیتیکی و پیش‌بینی کاهش نرخ‌های فدرال رزرو، صعودی باقی بماند. به علاوه، قیمت‌ها ممکن است سطوح مقاومت را در 2416.91 دلار و 2435.33 دلار آزمایش کنند.

طلا (XAU/USD) در حال حاضر در سطح 2391.66 دلار معامله می‌شود که نمایانگر افزایش جزئی 0.06 است.

نقطه محوری کلیدی در 2,386.31 دلار قرار دارد که نشان‌دهنده‌ی سطح حمایت حیاتی است. مقاومت فوری نیز در 2,416.91 دلار و پس از آن، در 2,435.33 دلار و 2,458.33 دلار قرار دارد.

سطوح پشتیبانی کلیدی در 2364.32 دلار، 2344.98 دلار و 2326.51 دلار شناسایی شده است. میانگین متحرک نمایی 50 روزه در 2412.08 دلار و متحرک نمایی 200 روزه در 2390.79 دلار است که دورنمای متفاوتی را منعکس می‌کند.

بازار همچنان در بالای سطح 2386.31 دلار، صعودی باقی می‌ماند. با این حال، شکست به زیر این سطح می‌تواند فشار فروش قابل توجهی را ایجاد کند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما