طلای سفید چه کاربردهایی دارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلای سفید متناسب با آلیاژی که با آن ترکیب می‌شود کاربرهای مختلفی دارد.

طلای سفید چه کاربردهایی دارد؟

طلا سفید برای برخی از زیورآلات طرفداران بیشتری دارد؛ این زیورآلات شامل حلقه ازدواج طلا، سرویس طلا می‌شود. بسیاری از آقایان نیز این رنگ طلا را بیشتر ترجیح می‌دهند.

نکته: طلا به رنگ‌های زرد، قرمز، زرد‌ کم‌رنگ، سبز و … ساخته می‌شوند. برای آشنایی با رنگ‌های مختلف طلا، مقاله طلای زرد و طلای رنگی را بخوانید؛ اما در این مطب به صورت ویژه درباره‌ی طلای سفید صحبت می‌کنم.

عیار طلای سفید چقدر است؟

عیار طلا نشان دهنده خلوص آن است و در واقع وزن طلای استفاده شده برای ساخت قطعه در هر 1000 گرم است. بالاترین عیار طلای سفید موجود در بازار 18 است. عیار 18 از 24 (750 از 1000) یعنی 18 قسمت طلا و 6 قسمت فلزات دیگر تشکیل دهنده آلیاژ طلای سفید هستند.

لازم به ذکر است که طلا سفید در عیارهای 14 و 12 نیز در بازار موجود است که جنس آن ها محکم تر، جلای کمتر و قیمت پایین تری نسبت به طلای 18 عیار دارند.

به کدهایی که روی طلا و نقره زده می‌شود اصطلاحا «انگ» گفته می‌شود. اغلب محصولات نقره با استاندارد استرلینگ (Sterling) ساخته می‌شوند، بنابراین روی آن‌ها در کنار شماره عیار، حرف S نیز دیده می‌شود مثلا روی آن‌ها کد «۹۲۵» یا «S925» انگ می‌شود؛ پس S925 در طلا و طلا 925 همان نقره است.

انواع محصولات طلا هم با کد K انگ می‌شوند. مانند «۱۸K» یا «۲۱K». در برخی مواقع به اختصار رنگ طلا را نیز بر فلز انگ می‌کنند مانند «YG18K» یا «PG75018K» و یا «WG21K». کد طلای سفید با حرف W، کد طلا زرد با حرف Y و طلا صورتی را با P انگ می‌کنند.

تنها دو روش رایج برای مشخص کردن کد طلای سفید وجود دارد و کد طلای سفید می‌تواند براساس دو نوع پارامتر 1000 و روش کامل واحد یا 24 باشد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما