معرفی برند سواروسکی از الماس های کریستالی تا تجمل گرایی
سواروسکی کار خود را با تولید کریستال هایی آغاز کرد, که به شدت شبیه الماس بوداما قیمتی بسیار پایین تر از الماس داشت.

معرفی برند:
این برند, یکی از بزرگترین شرکتهای لاکچری فروش کریستال، زیورآلات، جواهر و اکسسوریهایی از قبیل عینک آفتابی، کیف و کفش و ساعت میباشد و این اواخر لوازم روشنایی و نورپردازی در معماری و فضاهای داخلی است, و در حال حاضر محصولات خود را با همکاری بیش از ۲۳۵۰ فروشگاه در سراسر جهان به فروش میرساند.سنگهای تولیدی کمپانی سواروسکی با تنوع رنگی و تراش بسیار زیاد, هر کدام سمبل یکی از سنگهای جواهری است که به تفکیک توسط رنگهای موجود میتوانید آنها را انتخاب کنید.
میتوان گفت دانیل از دوران کودکی در ارتباط با مراحل تولید شیشه و کریستال بوده, و از همان کودکی مجذوب رقص نور در بلور سنگها شده بود, تا اینکه در 21 سالگی در حال بازدید از یک نمایشگاه, متوجه دستگاه جالب الکتریکی برای تراش سنگ شده و ایده ای بسیار جدید به ذهن او رسید, و برای رسیدن به ساخت ایده اش سخت فعالیت کرد, تا نهایتا 9 سال بعد در سال 1892 دستگاه خود را ساخته و ایده خود را ثبت کرد.این دستگاه برای اولین بار، امکان تراش بلور را به صورتی بی نقص فراهم آورده بطوریکه به مراتب سریع تر و دقیقتر از کارهای دستی آن زمان بود. اما از آنجا که در محل زندگی دنیل شیشه گران زیادی با توانایی مالی و تجربه بیشتر از اون مشغول بودند, تصمیم گرفت به تیرول در اتریش مهاجرت کند تا به دور از رقبای قدر این صنف, فرصت پیشرفت سریعتر را برای خود فراهم آورد, و اینگونه شد که اولین کارگاه و شرکت خود را با نام DS & Co در سال 1895 در اتریش تاسیس کرد.
کمپانی سواروسکی به مرور زمان به پیشرفتهای بزرگی دست یافت, تا اینکه در سال 1965 وارد صنعت جواهرات شد . به شرکتی محصول محور بدل گشته, و این سرآغاز دورهای تازه در دنیای زیورآلات لاکچری و مد روز باسنگها و کریستالهای تراشخورده قیمتی بود.
بااینهمه از سال 1995 کمپانی سواروفسکی تصمیم گرفت مواد سختتری مثل کریستال و سنگهای قیمتی مثل برلیان را با محاسبات کامپیوتری تراش دهد بطوریکه نور را از هرجهت منعکس کند. همین امر زمینه شهرت این کمپانی, در تولید جواهرات و سنگهای قیمتی تراشخورده را در دنیای زیورآلات فراهم کرد.
اینکار در ابتدا توسط کامپیوتر محاسبه شد و سپس این شبیه سازی رادر 3D،بهینه سازی کرده و در نهایت به برنامه های کنترل ماشین آلات پیچیده منتقل کردند و نتیجه آن شد که سنگهای کریستال را به بهترین نحو ممکن تراش دهد, که هم اکنون آوازه اش در تمان جهان پیچیده است و همین مسئله سبب میشود این کریستالها قیمتی دوچندان پیدا کنند.
در نهایت بایستی اشاره کرد که سواروسکی کریستال است, نه طلاست و نه از دسته سنگ های کانی و گرانبها! آنچه که مهم است علمی است که در ساختن این قطعه ها به کار رفته, و مبلغی که شما برای خرید ان میپردازید, در واقع هزینه استفاده از محصولات یک برند نام آشناست.
از سال 1986 تمام محصولات سواروسکی با لوگوی انحصاری این شرکت به فروش میرسید و در حقیقت تمام مجسمههای تولیدی با آرم یک گل تولید میشدند. از سال 1976 تا 1988 لوگوی انحصاری این شرکت یک مربع به شکل حرف لاتین c بود که حرف s در وسط آن حکشده بود و تصویر یک گل را تداعی میکرد, و از سال 1989 لوگوی سواروسکی تبدیل به یک «قو» شد.