تفاوت طلا با جواهر از نظر فروش و اجرت ساخت

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا و جواهر هنگام فروششان هم با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. هنگام فروش طلا محاسبه اجرت ساخت طلا انجام می‌شود و سود فروشنده از قیمت نهایی درج شده در فاکتور کسر می‌شود و طلا را بر اساس قیمت روز از شما خریداری می‌کنند.

تفاوت  طلا با جواهر از نظر فروش و اجرت ساخت

بررسی فرق طلا با جواهر از نظر فروش آنها

طلا و جواهر هنگام فروششان هم با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. هنگام فروش طلا محاسبه اجرت ساخت طلا انجام می‌شود و سود فروشنده از قیمت نهایی درج شده در فاکتور کسر می‌شود و طلا را بر اساس قیمت روز از شما خریداری می‌کنند. یعنی در هنگام فروش، تنها وزن طلای شما در قیمت روز طلا ضرب شده و هزینه آن به شما پرداخت می‌شود. در فروش جواهرات هم از همین فرمول استفاده می‌شود. ی

عنی وزن جواهر شما در قیمت روز طلا ضرب می‌شود؛ تنها فرق جواهر با طلا در این است که در فروش جواهر مابه التفاوت قیمت نگین در فاکتور خرید و قیمت آن در هنگام فروش، باید به شما پرداخت شود. به همین جهت وجود فاکتور خرید در هنگام فروش جواهرات اهمیت زیادی دارد. زیرا اگر فاکتور شما و قیمت خرید نگین در دسترس نباشد، مبنایی برای محاسبه تفاوت قیمت نگین از زمان خرید تا زمان فروش و پرداخت مابه التفاوت آن به شما برای طلافروش وجود ندارد و این باعث ضرر شما می‌شود.

بررسی فرق طلا و جواهر به لحاظ اجرت ساخت

تفاوت بعدی طلا و جواهر در اجرت ساخت آنهاست. منظور از اجرت ساخت، آن هزینه‌ای است که به طلاساز به سبب وقتی که برای طراحی و ساخت آن طلا گذاشته، پرداخت می‌شود. البته برخی از طلاها به صورت ماشینی تولید می‌شوند که به این نوع طلاها در مقایسه با طلایی که به صورت دست ساز تولید می‌شوند، اجرت ساخت کمتری تعلق می‌گیرد. البته تعداد طلاهایی که به صورت دست ساز تولید می‌شوند در مقایسه با طلاهای ماشینی بسیار محدودتر است. جواهرات به دو دلیل اجرت ساخت بالاتری در مقایسه با طلا دارند؛ که عبارتند از: 

هزینه مخراج کاری سنگ یا نگین 

هزینه ساخت و تعبیه پایه بر روی طلا برای سوار شدن نگین یا سنگ روی آن.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما