قیمت طلا در اوج

طلا و جواهر اقتصاد 100: صعود همچنان ادامه دارد؟

قیمت طلا در اوج

تاجران همچنین منتظر اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و شامل گزارش لیست حقوق بگیران بخش غیرکشاورزی هم خواهد شد.سیمپسون اظهار کرد اگر داده‌ها بسیار داغ‌تر از حد انتظار باشد، می‌تواند طلا را با رفتن به آخر هفته کاهش دهد.

روند افزایش قیمت طلا در معاملات امروز هم ادامه داشت و به بالاترین حد در دو هفته اخیر رسید. طلا در روز گذشته به خاطر خوشبینی سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر افزایش قیمت داشته است.

از طرفی اسماعیل هنیه، رهبر حماس در اوایل صبح چهارشنبه ترور شد، حمله‌ای که تهدید به انتقام از اسرائیل را برانگیخت و نگرانی‌های بیشتری مبنی بر تبدیل درگیری در غزه به جنگ گسترده‌تری در خاورمیانه ایجاد کرد.گران انتظار بالا رفتن قیمت طلا را در ماه‌ها و فصل‌های آینده دارند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 29 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2447 دلار رسید

پس از اینکه فدرال رزرو به طور موثری آغاز چرخه کاهش نرخ خود را نشان داد، گاوهای نر طلا نتوانستند در برابر تمایل به خرید طلای بیشتر مقاومت کنند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه گفت در صورتی که اقتصاد ایالات‌متحده مسیر مورد انتظار خود را دنبال کند، ممکن است در ماه سپتامبر نرخ بهره کاهش یابد و بانک مرکزی به پایان نبرد بیش از دو ساله علیه تورم در میانه مبارزات انتخابات دوره ریاست جمهوری این کشور نزدیک شود. طلا با بازده صفر در محیطی با نرخ بهره پایین رشد می‌کند.

تحلیلگران عقیده دارند شکاف‌های بیشتری در اقتصاد اروپا ایجاد شده و بانک مرکزی اروپا احتمالاً در ماه سپتامبر نرخ بهره را پایین می‌آورد. از طرف دیگر، انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا هم نرخ بهره را کاهش دهد که هر دو از بازار طلا حمایت کرده است.

کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل به خرید آن را افزایش می‌دهد.

تاجران همچنین منتظر اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و شامل گزارش لیست حقوق بگیران بخش غیرکشاورزی هم خواهد شد.

سیمپسون اظهار کرد اگر داده‌ها بسیار داغ‌تر از حد انتظار باشد، می‌تواند طلا را با رفتن به آخر هفته کاهش دهد.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، تقاضا برای این فلز گرانبها در هند در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته اما انتظار می‌رود مصرف در نیمه دوم 2024 با توجه به کاهش شدید مالیات واردات طلا افزایش یابد.

ریکاردو اوانگِلیستا، تحلیل‌گر ارشد در اکتیو تریدز اعلام کرده است: «فکر می‌کنم ما شاهد ضعیف شدن دلار هستیم که همواره خبر مثبتی برای طلا است. این ضعیف شدن از طرفی به انتظارات از رویکرد مثبت فدرال رزرو در رابطه با کاهش نرخ بهره در سپتامبر و از طرف دیگر به شدت یافتن تنش‌های ژئوپولیتیکی با ترور اسماعیل هنیه، رهبری سیاسی حماس در ایران مربوط می‌شود.»

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما