همه چیز درباره یک عطر معروف فرانسوی که در دنیای مد یکه تاز است

همه چیز درباره یک عطر معروف فرانسوی که در دنیای مد یکه تاز است

بررسی مارک آنتونی بارووا گانیمد اکستریت

در فوریه سال 2023 خانه مد مارک آنتونی بارووا در فرانسه عطری را که مدتها انتظارش را میکشیدیم معرفی کرد گانیمد افسانه ای در نسخه اکستریت د پرفیوم معرفی شد . نام گانیمد در اساطیر یونانی از یک سیاره گرفته شده است ، گانیمید به معنی پسر بچه ی زیبایی است که محبوب زاوش ( سیاره مشتری ) و خدایان بود . درست مانند نسخه گانیمد ادوپرفیوم ، گانیمد اکستریت ساخته کوئنتین بیش به ما وعده سفری دیدنی به سیاره ای آتشین را میدهد .

تصور کنید : جو سیاره ای که ما به آن سفر می کنیم به قدری از روایح اشباع شده باشد که هر لحظه آماده انفجار است . نت‌های پوست پرتقال ماندارین ، صمغ درختچه مر و روایح دودی در هوا نشت کرده اند . گل جاویدان تند کاراملی روی تپه های معدنی شکوفه میزند و بوی چرم لذتبخشی می دهد . این منظره خارق‌العاده با نت درخشان چوب آکیگالا کامل می شود ، مانند نور یک ستاره ، حس گرم و در عین حال شیرینی را القا می کند .

قلب آتشین این عطر به ما یادآوری می کند که خدایان به گانیمد زندگی ابدی بخشیده اند تا زیبایی او هرگز از بین نرود : مارک آنتونی بارووا

مارک آنتونی بارووا اخیرا در یک مهمانی در هتل جنگاود از نسخه جدیدی رونمایی کرد : عطر گانیمد اکستریت . چهار سال پس از عرضه پرفروش ترین عطر این برند ، با رایحه ای سنگین و غلیظ تر از گذشته ارائه شد . این ابتکار از همکاری بین طراح و عطار مورد علاقه اش کوئنتین بیش بوجود آمد.

طراح درجه یک در سال 2016 اولین عطر خود به نام آنتونی بارووا B683 برای آقایان را روانه بازار کرد . رایحه ای با بوی چرمی ، سرنخی است که اثر آن را در تمام عطرهای او می توان یافت . اسانس چرم ما را یاد بوی کیف سامسونت چرمی و دفتر چرمی روی میز کار می اندازد ، رایحه چرمی سلیقه مارک آنتونی بارووا را برای وسایل زیبا و دقیق بودنش به رخ میکشد.

نسخه جدید اکستریت تاکید بیشتری بر سنگینی رایحه گانیمد دارد که همراهی گل جاوید بیش از حد سنگینش می کند . گانیمد ادوپرفیوم هوای چرمی را پخش می کند در ابتدا از روایح شاداب ، میوه ای و درخشان ( نارنگی ماندارین ، برگ درخت نارنج ) میگوید و سپس از رایحه تلخ  چرم پتینه شده نقل می کند ، این بار عطر گانیمد اکستریت بدون رودربایستی دررایحه چرمی شیرجه می زند . پس از تلالو پرنشاط ماندارین در نت های اولیه رایحه مطبوع به سمت ترکیب غلیظ ، آتشین و تابان میرود .

گل جاوید رایحه گیاهی ، تنباکو مانند ، عسلی و تقریباً کاراملی خود را گسترش می‌دهد و وجودش با کندر و صمغ درختچه مر پر می شود و با حضور چوب و بلسان غلظت عطر بیشتر می شود . در پس‌ زمینه ی رایحه ، بوی چوب آکیگالا ، اسیر بوی چوبی ، خاکی و معدنی می شود ،  که یکی از مواد مورد علاقه کوئنتین بیش است . سافرالئین رایحه تندی را به اکستریت می‌ بخشد و بوی چرم پتینه شده را به عطرمی بخشد . همچنین به نظر بوی برگ بنفشه را مانند نسخه گانیمد ادوپرفیوم می توان حس کرد ، اما در گانیمد اکستریت به شکل محتاطانه تر و نامحسوس تری حس می شود .

اسانس چرم شروع یک تکامل  را نوید می دهد. دوباره مانند گانیمد ادوپرفیوم ، من تفاوت های ظریف چرمی و سبز رنگ ایزوبوتیل کینولین را درک می کنم ( اگرچه در هرم روایح به آن اشاره ای نمی کند ) که به نظر می رسد با اثر جیر در روایح معطر شیمیایی ادغام شده است . نت گل آفتابی بدون شک حضور گرم و آتشین عطر را با لهجه های چرمی و کهربایی اش گسترش می دهد.

برای من گانیمد اکستریت می‌تواند نسخه « شب » گانیمد باشد ، که درخشندگی خاصی را از خود به جای می‌گذارد ( حسی که جعبه طلایی عطر ایجاد میکند ) گویی برای نشان دادن « آسمانی پرازنورهای درخشان - مزه خوشایند تند و تیز نارنگی ماندارین » -  با رگه‌هایی از دود ، دودکش های معابدی که بخور خوشبو صمغ مر را می سوزانند ... یک سیاره‌ که از تپه‌های گرم و مخملی که دود آتش روی این تپه ها با بوی رایحه گل جاوید ، تند ، کاراملی و دودی‌اش تا بی‌نهایت بالا می‌رود » 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما