چشم‌انداز بلندمدت طلا، همچنان صعودی؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: با وجود عدم اطمینان در مورد زمان آغاز کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، طلا امروز به سطح حمایت کاهش یافت.

چشم‌انداز بلندمدت طلا، همچنان صعودی؟

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» در حالی که معاملات طلا (XAU/USD) در روز دوشنبه در محدوده‌ی بالاترین سطوح تاریخی در 20 می یعنی 2450 دلار رسیده بود، به سطح حمایت نمودار افت کرد.

عدم اطمینان در مورد زمانی که فدرال رزرو آمریکا کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد، گمانه‌زنی‌های سرمایه‌گذاران را برانگیخت و جهت‌گیری را محدود کرد. اکثر مقامات فدرال رزرو تصریح کرده‌اند که تا زمانی که داده‌های بیشتری، کاهش پایدار تورم را تأیید کنند، تمایلی به تعیین تاریخ اولین کاهش نرخ ندارند.

از آنجایی که طلا دارایی بدون بهره تلقی می‌شود و افزایش نرخ بهره هزینه‌ی فرصت نگهداری آن را بالا می‌برد، به نرخ بهره حساس است. به این ترتیب، زمانی که نرخ‌های بهره پایین‌تر باشد، تمایل بیشتری به بهره‌مندی از تقاضا ایجاد می‌شود.

فدرال رزرو در انتظار شواهد بیشتر

از آنجا که معامله‌گران منتظر سیگنال‌های واضح‌تری از سوی فدرال رزرو در مورد اهداف سیاستگذاری آن هستند، طلا در حال تثبیت جانبی است.

اگرچه شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) مطابق با انتظارات به نزول خود ادامه داد و در ماه می به 2.6 درصد سالانه رسید که به هدف 2.0 درصدی فدرال رزرو نزدیک است، اظهارات مقامات فدرال رزرو بعد از این رویداد، همچنان در مورد تعهد به کاهش، محتاطانه بود.

در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، داده‌های تورم روز جمعه حاکی از آن بود که PCE اصلی در مقیاس سالانه از 2.8 درصد به 2.6 درصد و از 0.3 درصد به 0.1 درصد بر اساس مقیاس ماهانه کاهش یافته است.

در عین حال، شرط‌بندی‌های مبتنی بر بازار درباره‌ی زمانی که فدرال رزرو می‌تواند نرخ‌های بهره را کاهش دهد، همچنان در نشست سپتامبر برای کاهش احتمالی اول ادامه دارد.

بر اساس ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، که محاسبات آن با استفاده از قیمت‌های آتی صندوق‌های فدرال رزرو 30 روزه انجام می‌شود، احتمال کاهش در ماه سپتامبر (یا قبل از آن) 63 درصد است که اندکی کمتر از احتمال 64 درصدی روز جمعه است.

تجزیه و تحلیل تکنیکال: طلا در بالای خط روند شکسته تثبیت می‌شود و الگوی سر و شانه (H&S) را باطل می‌کند

طلا برای یافتن حمایت از خط روند نزولی که هفته‌ی گذشته از آن بالاتر رفت، عقب می‌نشیند، و «سر» و «شانه راست» الگوی سر و شانه‌ها (H&S) را که در ماه‌های آوریل، می و ژوئن شکل گرفته است، به هم متصل می‌کند.

هنوز این امکان وجود دارد که یک الگوی شانه‌ی چندگانه پیچیده‌تر شکل بگیرد که ممکن است همچنان نزولی باشد. با این حال، از زمان شکست خط روند، احتمالات کمتر است.

این احتمال وجود دارد که طلا در صورت شکستن به بالای 2340 دلار، به سطح 2369 دلار (بالاترین قیمت 21 ژوئن) برسد. هدف بعدی بالاتر از آن، سطح 2388 دلار خواهد بود که بالاترین رقم 7 ژوئن است.

از طرف دیگر، با فرض شکسته‌شدن خط یقه در معرض خطر در 2279 دلار، ممکن است یک معکوس پایین‌تر را به دنبال داشته باشد که با هدف محافظه کارانه در 2171 دلار و هدف دوم در 2105 دلار همراه است.

این خطر وجود دارد که این روند هم‌اکنون در کوتاه‌مدت و میان مدت منحرف شود. آنچه مسلم است در بلندمدت، طلا همچنان در یک روند صعودی قرار دارد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما