دو تحول که می‌تواند به بالا رفتن قیمت طلا کمک کند

طلا و جواهر اقتصاد 100: پس از عملکرد خوب این هفته، طلا در موقعیتی قرار دارد که هفته آینده افزایش یابد.

دو تحول که می‌تواند به بالا رفتن قیمت طلا کمک کند

فلز زرد بار دیگر در کانالی باریک بین 2300 تا 2340 دلار در هر اونس در این هفته معامله شد.

قیمت جهانی طلا پیش از تعطیلی بازار به سمت سومین افزایش سه ماهه متوالی خود پیش رفت.گزارش تورم در آمریکا مطابق با انتظارات بوده و امیدها نسبت به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور در ماه سپتامبر را افزایش داده است.

بهای هر اونس طلای جهانی پیش از تعطیلی بازار به 2326 دلار رسید.

کاهش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا که خرید طلا را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر می‌کند هم از قیمت این فلز گرانبها حمایت کرده است.

آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان می‌دهد که اکثر کارشناسان صنعت قصد دارند هفته آینده در حاشیه باشند، در حالی که احساسات خرده‌فروشی بر سر چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا تقسیم شده است.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو آمریکا، روز پنجشنبه تکرار کرد که هنوز آماده حمایت از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی نیست، زیرا فشارهای تورمی همچنان بالاست. نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد.

بازارها حالا 68 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه سپتامبر پایین بیاید، در حالی که این رقم قبل از انتشار اطلاعات تورم آمریکا برابر با 64 درصد بود.

مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex، فکر می‌کند که پس از عملکرد خوب این هفته، طلا در موقعیتی قرار دارد که هفته آینده افزایش یابد.

او نوشت: «طلا از نزول به زیر 2300 دلار در روز چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته بهبود یافت و در پایان هفته به 2340 دلار بازگشت. "این ضرر هفته قبل را به طور کامل جبران کرد."

اکنون، او معتقد است که طلا در روزهای آینده آماده بهبود بیشتر است. او گفت: «حرکت بالاتر از 2350 تا 60 دلار لحن را بالا می برد و می تواند نشانه بازگشت به 2400 دلار باشد

دو تحول کلان که می‌توانند به طلا کمک کنند، نتایج دور اول انتخابات فرانسه است که احتمال پارلمان معلق را بیشتر می‌کند و گزارش ضعیف شغلی ایالات متحده در پایان هفته آینده را ناامیدکننده‌تر می‌کند.

این هفته، 12 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و چهار کارشناس، که 33 درصد هستند، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که دو تحلیلگر، یا 17 درصد، کاهش قیمت را پیش بینی می کنند. شش کارشناس باقی مانده، دقیقا 50 درصد از کل، نمی خواستند به مسیر طلا در هفته آینده اعتماد کنند.

در همین حال، 178 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق انداخته شد که سرمایه‌گذاران مین استریت در مورد چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا در این هفته با همتایان وال استریت خود در هفته گذشته اختلاف نظر داشتند. 86 خرده فروش یا 48 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستند. 50 یا 28 درصد دیگر انتظار داشتند که فلز زرد پایین بیاید، در حالی که 42 پاسخ دهنده، که 24 درصد باقی مانده را نمایندگی می کنند، شاهد ادامه کاهش قیمت ها در طول هفته آینده بودند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما