طلا تحت تأثیر رویدادهای کلیدی

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا در معاملات آسیایی امروز با کاهش بها مواجه شد و به پائین‌ترین سطح اخیر رسید.

طلا تحت تأثیر رویدادهای کلیدی

به گزارش  اینوستینگ، معاملات آسیایی روز پنج‌شنبه، حامل اخبار خوبی برای طلا نبود، چرا که فلز زرد با کاهش همراه شد و نزدیک به پایین‌ترین سطح اخیر باقی ماند.

هر اونس طلا با کاهش 0.7 درصدی، به 2309.69 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای منقضی‌شده در ماه اوت با 1.2 درصد کاهش، به 2325.60 دلار در هر اونس رسید.

گفتنی است فدرال رزرو چشم انداز خود را برای کاهش نرخ بهره در سال جاری مورد انتقاد قرار داد و باعث ایجاد باد مخالف بیشتر برای فلز زرد شد.

گذشته از آن، زمانی که دلار در معاملات یک شبه کاهش یافت و همزمان با افت شاخص قیمت مصرف‌کننده، عقب‌نشینی کرد، طلا باز هم دچار زیان شد. اما در روز پنج‌شنبه، زمانی که بازارها چشم‌انداز تندروانه‌تری از سوی فدرال رزرو را هضم کردند، دلار به تثبیت رسید.

چشم‌انداز فدرال رزرو بر طلا و فلزات گرانبها تأثیر می‌گذارد

پس از آنکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اظهار داشت که بانک مرکزی انتظار دارد امسال تنها یک بار نرخ بهره را کاهش دهد، قیمت‌های فلزات در روز پنج‌شنبه تضعیف شد.

علاوه بر آن، برخی از سیاستگذاران در مواجهه با تورم، عدم کاهش نرخ را خواستار شدند. فدرال رزرو همچنین پیش بینی تورم خود را در سال جاری افزایش داد.

با توجه به اینکه نرخ‌های بهره‌ی بالا، هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد، این چشم‌انداز برای طلا و سایر فلزات گرانبها نامطلوب است. این تصور باعث شده که قیمت طلا در یک سال گذشته، به طور مختصر رکورددار باشد.

گذشته از آن، برخی مسائل طلا را تحت تاثیر قرار دادند که یکی از مهم‌ترین این عوامل، توقف خرید فلز زرد توسط برخی از بانک‌های مرکزی بزرگ، به ویژه بانک خلق چین است.

با این حال، تحلیلگران سیتی در یادداشت اخیر خود بر این نکته خاطرنشان کردند که طلا می‌تواند طی 12 ماه آینده، تا 3000 دلار در هر اونس افزایش یابد.

فلزات صنعتی از جمله مس نیز در روز پنج‌شنبه با کاهش مواجه شدند، چرا که چشم‌انداز افزایش نرخ‌های طولانی‌تر، دورنمای ضعیفی را برای فعالیت‌های اقتصادی رقم زده است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که از آنجا که آمارهای اقتصادی اخیر، بهبودی متفاوتی را در اقتصاد چین نشان می‌دهند، نگرانی‌های فزاینده پیرامون اقدامات محرک بیشتر در واردکننده‌ی اصلی چین، بر احساسات نسبت به مس تأثیر گذاشته است.

معاملات آتی مس یک ماهه با 0.5 درصد کاهش به 4.5095 دلار در هر پوند رسید و معاملات آتی سه ماهه مس در بورس فلزات لندن 1.1 درصد کاهش یافت و به 9837.50 دلار در هر تن رسید.

و اما سایر فلزات گرانبها نیز روز پنج‌شنبه با کاهش روبرو شدند. معاملات آتی نقره با 3.3 درصد کاهش به 29.262 دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی پلاتین با 1.3 درصد کاهش، به 951.55 دلار در هر اونس رسید.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما