موانع افزایش قیمت طلا مشخص شد

طلا و جواهر اقتصاد 100: امروز گزارش مربوط به داده‌های تورمی کلیدی آمریکا (شاخص قیمت مصرف‌کننده برای ماه می) منتشر می‌شود.

موانع افزایش قیمت طلا مشخص شد

پایین آمدن احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر و همچنین تصمیم چین برای توقف خرید طلا از موانع افزایش قیمت این فلز گرانبها هستند.

قیمت طلا در روز جمعه به پایین‌ترین رقم طی سه سال و نیم گذشته رسید این در حالی است که از روز گذشته در حدود سطح 2300 دلار برای دومین روز پیاپی باقی مانده است. اما افزایش نسبی قیمت طلا در شرایطی که تاجران منتظر انتشار آمار مربوط به تورم قیمت مصرف‌کننده در آمریکا و همچنین نتیجه جلسه کمیته بازار آزاد فدرال این کشور هستند بی‌ثبات است. این اطلاعات سرنخ‌های جدیدی در مورد زمان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ارائه خواهد داد.

سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم آمریکا و تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در این هفته هستند.تحلیلگران عقیده دارند اطلاعات بسیاری در این هفته منتشر می‌شود و رویدادهای بسیاری هم در راه است. بنابراین بازار طلا با بی‌ثباتی بیشتری مواجه خواهد بود.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 8 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2313 دلار رسید

به گفته جیمز هیرکزیک، تحلیلگر ، قیمت نقره هم به دنبال کاهش شدید فلزات گرانبها در روز جمعه در حال تثبیت است، اما عقب نشینی چین از خرید طلای مستقل می تواند به معنای رکود و کاهش بیشتر برای فلز خاکستری باشد.

به نظر می‌رسد گزارش بهتر از حد انتظار بازار کار آمریکا و ادامه تورم بالا در این کشور همچنان نرخ بهره فدرال رزرو را در سطح بالا نگه خواهد داشت که به ضرر طلا خواهد بود.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

به علاوه، ارزش دلار هم با ادامه سیاست‌های سختگیرانه فدرال رزرو افزایش خواهد داشت که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می‌کند. شاخص دلار در حال حاضر نزدیک به رکورد یک ماهه آن قرار دارد.

از طرف دیگر بی‌ثباتی‌های سیاسی در اروپا و ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی تقاضا برای طلا به عنوان سرمایه‌گذاری ایمن را افزایش داده و از قیمت آن حمایت می‌کند.

پایین آمدن احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر و همچنین تصمیم چین برای توقف خرید طلا از موانع افزایش قیمت این فلز گرانبها هستند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.14 درصد افزایش به 29 دلار و 57 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.37 درصدی 961 دلار و 3 سنت معامله می‌شود.

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) داده اصلی بعدی خواهد بود که انتظارات فدرال رزرو را افزایش می‌دهد. سیاستگذاران فدرال رزرو پس از پایان نشست دو روزه خود، پیش بینی‌های اقتصادی و نرخ بهره خود را به روز خواهند کرد.

پیش‌بینی‌های اقتصادی به روز شده مقامات فدرال رزرو در این هفته انتظار می‌رود کاهش کمتری نرخ بهره را نسبت به پیش‌بینی سیاست‌گذاران سه ماه پیش نشان دهد. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما