آشنایی با 10 برند مشهور ساعت مچی شنا

طلا و جواهر اقتصاد 100: اگر ترجیح می‌دهید تمرینات هوازی خود را به جای باشگاه در استخر انجام دهید، یک ساعت مخصوص شنا همان چیزی است که برای ارتقای سطح تمرینات خود به آن نیاز دارید.

آشنایی با 10 برند مشهور ساعت مچی شنا

درست مانند ساعت‌های مخصوص دویدن که می‌توانند برای بهبود عملکرد شما میزان سرعت و زمان را نشان دهند، یک ساعت مخصوص شنا می‌تواند به ردیابی عملکرد و ضربان قلب شما در طول تمرین کمک کند.

با وجود اینکه بیشتر ردیاب‌های فیتنس تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم هستند، اما همه آن‌ها حالت‌های تمرین شنا یا حالت‌های جداگانه برای شنا در آب‌های آزاد و استخر را ندارند. برخی مانند Fitbit Inspire 3، به نسبت قیمتی که دارند می‌توانند برای شروع گزینه خوبی باشند، اما اگر بحث قیمت برایتان مهم نیست، باید روی یک ساعت شنا خاص یا یک ساعت خوب مناسب فضای باز با حالت‌های شنا مانند Garmin Forerunner 945 سرمایه‌گذاری کنید.

1- برند Garmin

ساعت ضد آب Garmin Forerunner 945 بهترین انتخاب ما برای ساعت مخصوص شنا است و در بسته‌ای با دو نمایشگر ضربان قلب با بند اضافه در دسترس است: یکی برای دویدن و دوچرخه‌سواری و دیگری به‌طور خاص برای استخر طراحی شده است. گارمین Forerunner 945 یکی از معدود ساعت‌هایی است که می‌تواند ضربان قلب را با دقت زیر آب اندازه‌گیری کند.

همچنین دارای یک پخش کننده موسیقی داخلی است، بنابراین می‌توانید از آن به همراه یک جفت هدفون ضد آب، برای لذت بردن از آهنگ‌های مورد علاقه خود در آب استفاده کنید. علاوه بر این، طیف وسیعی از ویژگی‌های متناسب با شنا مانند قابلیت نمایش اکسیژن خون، دماسنج، ارتفاع سنج، فشارسنج و ژیروسکوپ را ارائه می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به تشخیص نوع سکته مغزی، هشدارهای سرعت، استراحت خودکار و تمرینات تخصصی مخصوص شنا و استخر اشاره کرد که می‌توان آن‌ها را از طریق Wi-Fi در ساعت دانلود کرد.

2- برند Amazfit

Amazfit (متعلق به Zepp Health) در تولید ردیاب‌های تناسب اندام هوشمند و مقرون به صرفه، برندی نام آشناست و Amazfit Stratos نیز از این قاعده مستثنی نیست. Stratos یک ردیاب تناسب اندام همه جانبه است که اگر ترجیح می‌دهید به استخر بچسبید، می‌تواند یک ساعت مخصوص شنا عالی باشد.

علاوه بر حالت ردیابی شنا، یک پخش کننده موسیقی داخلی نیز دارد تا بتوانید هدفون‌های ضدآب خود را متصل کنید و در صورت تمرین از موسیقی یا پادکست لذت ببرید. همچنین می‌توانید یک حالت اختصاصی سه گانه دریافت کنید که امکان جابجایی بین دوچرخه سواری، شنا و دویدن را بدون اتلاف ثانیه آسان می‌کند.

3- برند Coros

ساعت مخصوص شنا Coros Vertix 2

Coros Vertix 2 یک ساعت چندکاره ورزشی فوق‌العاده است که به عنوان ساعت شنا انتخابی عالی است؛ به خصوص اگر به تعطیلات می‌روید و نمی‌توانید آن را به طور مرتب شارژ کنید. Vertix 2 می‌تواند تا 140 ساعت با GPS فعال یا 240 ساعت در حالت Ultramax، چه پیاده، چه روی دوچرخه یا در استخر (یا هر سه، با حالت سه گانه چند ورزشی) ردیابی کند.

این ساعت دارای یک صفحه نمایش همیشه روشن 1.48 اینچی پررنگ و واضح است که مشاهده آمار تمرینات شما را در یک نگاه آسان می‌کند. علاوه بر این، به جای صفحه نمایش لمسی، بیشتر با استفاده از دکمه‌های فیزیکی کار می‌کند.

برخلاف بسیاری از ساعت‌ ورزشی، Vertix 2 می‌تواند ضربان قلب شما را هنگام شنا به دقت ردیابی کند و نیاز به یک مانیتور ضربان قلب جداگانه با بند سینه را کاهش دهد.

4- برند Suunto

اگر به دنبال یک ساعت شنای میان رده برای تمریناتتان هستید، سونتو 7 یک ساعت فوق‌العاده همه کاره است. با قابلیت‌های اندازه‌گیری سرعت و فاصله این ساعت، می‌توانید از آن به عنوان ساعت شنا استفاده کنید.

سنسور ضربان قلب اندازه‌گیری‌های دقیقی را در زیر آب ارائه می‌دهد و ساعت، نوع و تعداد ضربات شنا را برای شما ردیابی می‌کند. ابزارهای ریکاوری به شما کمک می‌کنند تا تمرینات خود را به طور موثر برنامه‌ریزی کنید و از هر تمرین بیشترین بهره را ببرید. علاوه بر این، کنترل‌های صوتی (از طریق Google Assistant) آن به شما امکان می‌دهد از ساعت بدون کمک دست استفاده کنید.

5- برند اپل

اپل واچ اولترا دارای صفحه نمایش بزرگ روشن و دکمه اکشن قابل تنظیم در کناره است. این بدان معناست که وقتی می‌خواهید توقف کرده و فعالیتی را شروع کنید، دیگر لازم نیست با صفحه لمسی سر و کار داشته باشید. این ویژگی برای شنا نیز عالی است. با عمر باتری بیشتر نسبت به دیگر اپل واچ‌ها، با 36 ساعت، یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار است، با این حال، قابلیت‌های شنای آن را می‌توان بهبود بخشید.

Ultra ویژگی‌های اضافی را برای ردیابی شنا اضافه کرده است، ازجمله قابلیت SWOLF که ضربات شما را با زمانی که طول می‌کشد تا یک طول از استخر شنا کنید، محاسبه می‌کند. برنامه جدید Oceanic+ آن نیز یک گزینه عالی برای غواصان است.

6- برند Xiaomi

برای شناگران آب‌های کم‌عمق با بودجه کمی دارند، Xiaomi Mi Band 7 قابلیت‌های زیادی را ارائه می‌دهد. درجه‌بندی مقاومت در برابر آب  5ATM، به این ساعت اجازه می‌دهد که تا عمق 50 متری در آب غوطه‌ور شود و آن را برای شنا در استخر، غواصی یا سایر فعالیت‌های آب کم‌عمق ایده آل می‌کند.

این ساعت هیچ GPS داخلی ندارد، اما به طور قابل اعتماد طول استخر، مسافت، کالری، ضربات و میانگین ضربات را ردیابی می‌کند. علاوه بر این، به طور خودکار سبک شنای شما را تشخیص داده و ثبت می‌کند.

مچ خود را بلند کنید تا از صفحه نمایش 1.62 اینچی AMOLED با وضوح بالای آن لذت ببرید.

7- برند Fitbit

Fitbit Versa 2 یکی دیگر از ساعت‌های فوق‌العاده برای شنا است که دارای عملکردهای مختلفی است. این ساعت آمازون الکسا را ​​در خود جای داده است که با دستورات صوتی کار می‌کند تا بتوانید به راحتی اطلاعات ارزشمندی مانند اخبار، بررسی آب و هوا و آلارم را دریافت کنید. علاوه بر این، امکان برقراری تماس و دیدن اعلان‌های برنامه‌های گوشی را در زمانی که تلفن در نزدیکی شما است، ممکن می‌سازد.

Fitbit Versa 2 همچنین توانایی کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند و موارد دیگر را از طریق صدای شما ارائه می‌دهد. مهم‌تر از همه اینکه می‌تواند ضربان قلب، چرخه خواب و بی‌قراری شما را برای درک کیفیت خوابتان اندازه‌گیری کند.

Fitbit Versa 2 موارد مختلفی مانند گام‌ها، مسافت، کالری سوزانده شده، فعالیت ساعتی و دقیقه‌های فعال را نیز ردیابی می‌کند.

8- برند Timex 

Timex Ironman تا عمق 100 متری در برابر آب مقاوم بوده و برای شنا و غواصی عالی است. این ساعت بر روی یک بند رزین بادوام عرضه می‌شود.

مانند همه ساعت‌های هوشمند، این ساعت هم دارای عملکردهای مفیدی مانند کرونوگراف 100 ساعته با حافظه 30 دور و تایمر شمارش معکوس 24 ساعته است. علاوه بر این،3 آلارم روزانه، روزهای هفته یا آخر هفته، 2 منطقه زمانی و همچنین تقویم تاریخ و ماه ارائه می‌دهد.

9- برند Swimovate

همانطور که از نامش پیداست Swimovate Poolmate 2 ساعتی است که برای شنا ساخته شده است. از نظر عملکرد، هر آنچه ممکن است نیاز داشته باشید، ازجمله توانایی شمارش دور، ضربات، سرعت، زمان استراحت، مسافت و کالری سوزانده شده را دارد.

هنگام شنا در آب‌های آزاد و نه در استخر، می‌تواند ضربات، مسافت، سرعت، کارایی، مدت زمان، ست‌ها، زمان استراحت و کالری را بشمارد. این داده‌ها را می‌توان تا 50 جلسه ذخیره کرد تا بتوانید عملکرد خود را پیگیری کنید. علاوه بر این تا عمق 50 متر مقاوم بوده و ساعت 24 ساعته و زنگ هشدار هم دارد.

با این اوصاف، Swimovate Poolmate 2 ساعت فوق‌العاده‌ای است که قابلیت‌های زیادی برای ارائه دارد و علاوه بر این، یکی از ارزان‌ترین ساعت‌های شنا در بازار نیز هست. این ساعت همچنین در اندازه‌گیری ضربات و دور زدن بسیار دقیق است.

10- برند Samsung

Samsung Galaxy fit یک ساعت تناسب اندام پیشرفته و بسیار محبوب برای انواع مختلف فعالیت‌های تناسب اندام، ازجمله شنا است. طراحی شیک و مدرنی دارد و به راحتی روی مچ می‌نشیند. مقاومت آن در برابر آب 50 متر بوده و برای شنا مناسب است، اما برای غواصی مناسب نیست.

هنگامی که شما شروع به حرکت می‌کنید، به عنوان مثال، هنگام دویدن یا راه رفتن، ساعت به طور خودکار شروع به ردیابی می‌کند. علاوه بر این، اطلاعاتی در مورد کالری سوزانده شده، مصرف آب و الگوهای خواب ارائه می‌دهد.

باتری آن نیز بسیار خوب است و با یک بار شارژ می‌تواند تا 15 روز دوام بیاورد. همچنین به شما امکان دریافت اعلان‌ها و تماس‌های دریافتی یا پیامک را می‌دهد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما