هنگام خرید زیورآلات نقره به این نکات توجه کنید

طلا و جواهر اقتصاد 100 : هنگام خرید گوشواره استیل میخی یا خرید دستبند نقره یا انگشتر استیل یا هر چیز زیورآلات دیگری سعی کنید نحوه نگهداری و مراقبت از آن را از فروشنده بپرسید.

هنگام خرید زیورآلات نقره به این نکات توجه کنید

یا اینکه به گارانتی آن توجه کنید. اینکه انگشتر گارانتی شکستگی، خمیدگی را پوشش دهد و در صورت خدشه دار شدن سنگ یا نگین انگشتر، آن را تغییر دهد.

در مورد گردنبند و دستبند دقت کنید که گارانتی آن شامل تعمیر و تعویض دانه‌های زنجیر باشد و در مورد ساعت نیز، گارنتی آن شامل تعویض تمامی قطعاتش باشد. البته، باید گفت که معمولا زیورآلات اصل و گران قیمت بیشتر شامل گارانتی هستند تا انواع بدلیجات. اما، بعضی از فروشگاه‌ها حتی برای بدلیجات نیز گارانتی لحاظ می‌کنند.

بدلیجات خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید

میدانیم که روش های نگهداری بدلیجات با توجه به متعلقات آن‌ها ممکن است متفاوت باشد. به‌طور مثال، وجود انواع سنگ یا مهره‌ها نوع نگهداری متفاوتی نسبت خود فلز پایه آن خواهد داشت. سنگ‌ها هنگامی‌که در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرند، تغییر رنگ می‌دهند و صدمه می‌بینند.

برای افزایش طول عمر بدلیجات هر زیور را به نوبت استفاده کنید

خاصیت بعضی از بدلیجات این است که نباید آن‌ها را هر روز استفاده کرد. استفاده هر روزه از طول عمر آن‌ها کم می‌کند و برای افزایش طول عمر بدلیجات باید به آن‌ها استراحت دهید و از دیگر زیورآلات خود استفاده کنید.

زیورآلات مختلف را به درستی دسته‌بندی کنید

فلزات مختلف نباید کنار هم قرار بگیرند. این کار باعث افزایش طول عمر بدلیجات می‌شود. به‌طور مثال، زیورآلات طلا را کنار زیورآلات نقره قرار ندهید. یا حداقل، هر کدام را درون کیفی پارچه‌ای به‌طور مجزا قرار داده و آن‌ها را درون یک جعبه وکییوم شده بگذارید. فلزات مختلف هنگامی که در کنار هم قرار می‌گیرند، ممکن است باعث خوردگی شده و فلز دیگری را از بین ببرند.

برای افزایش طول عمر بدلیجات به زیورآلات خود رسیدگی کنید

سعی کنید در انتهای روز حتما زیورآلات خود را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید. می‌توانید از یک دستمال مخصوص برای تمیز کردن بدلیجات خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود، تمامی رطوبت، خاک و چربی‌های بدن از روی زیورآلات به خوبی پاک شود. این کار به افزایش طول عمر بدلیجات شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

از خمیر دندان برای تمیزکردن و از بین بردن سیاهی و حالت کدر شدگی زیورآلاتتان استفاده نکنید. اگرچه، این ماده در ابتدای امر بسیار خوب عمل می‌کند و کدر شدگی زیورآلات را از بین می‌برد. اما، در طول زمان به ساختار زیورآلات آسیب وارد می‌کند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما