با مدل‌های مختلف انگشتر عقیق بیتشر آشنا شوید

طلا و جواهر اقتصاد 100 : انگشتر عقیق با استفاده از سنگ‌های عقیق مختلفی ساخته می‌شود. سنگ‌های عقیق از نظر رنگ و مدل با یکدیگر تفاوت دارند که هر یک از آن‌ها از خواص درمانی خاص خود برخوردار هستند.

با مدل‌های مختلف انگشتر عقیق بیتشر آشنا شوید

در زیر با برخی از مدل‌های پر طرفدار سنگ عقیق آشنا می‌شویم:

عقیق سلیمانی: این سنگ عقیق نوارهای روشن و تیره‌ای دارد که به صورت منظم در کنار هم جای می‌گیرند.

عقیق شجر: این سنگ با انواع ناخالصی‌ها عجین شده است. وقتی به سطح این سنگ نگاه کنید، انگار طرح‌های مختلفی از درختان، مناظر زیبا و.... دیده می‌شوند.

عقیق آتشین: در این سنگ، ناخالصی‌هایی به نام "لیمونیت" وجود دارند؛ برش‌های صیقلی روی سطح آن مانند شعله‌های آتشین در دل این سنگ است.

تشخیص انگشتر اصل

انگشترعقیق اصل با نشانه‌های به خصوصی شناخته می‌شود. شما می‌توانید با در نظر گرفتن برخی فاکتورهای ساده، مدل‌های اصل و غیر اصل آن را از هم تشخیص دهید.

برای تشخیص انگشتر عقیق اصل، آن را در مجاورت شعله آتش قرار دهید؛ حرارت و شعله آتش تاثیری بر سنگ عقیق اصل بر جای نمی‌گذارد و کیفیت آن را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. اما در صورتی که سنگ شما اصل نباشد، در برابر حرارت کیفیت خود را از دست داده و مشکلاتی مانند تغییر رنگ در آن به وجود می‌آید.  

انگشتر عقیق اصل بر روی شیشه خط می‌اندازد؛ برای این منظور می‌توانید به سادگی سنگ انگشتر را با یک شیشه تماس دهید و رد آن را بر سطوح صاف و صیقلی مشاهده کنید.

برای تشخیص اصل بودن یا نبود این انگشتر به شکل ظاهری آن ها نیز دقت داشته باشید. در صورتی که سنگ عقیق مورد استفاده در انگشتر اصل باشد، در مقابل نور اشکالی مانند کندوی زنبور عسل از آن نشان داده می‌شود.

انگشتر عقیق اصل در مقابل خط و خش اجسام تیز مقاومت بالایی دارد. سنگ عقیق بر روی دیگر سنگ‌ها خط ایجاد نمی‌کنند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما