آیا روند قیمت طلا از کاهش می‌گوید؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا (XAU/USD) در ساعات اولیه‌ی معاملات آسیایی روز دوشنبه، در محدوده‌ی معاملاتی باریک بین 2020 تا 2040 دلار در نوسان بود.

آیا روند قیمت طلا از کاهش می‌گوید؟

 

قیمت طلا (XAU/USD) در ساعات اولیه‌ی معاملات آسیایی روز دوشنبه، در محدوده‌ی معاملاتی باریک بین 2020 تا 2040 دلار در نوسان بود. این فلز گرانبها در حال حاضر نزدیک به سطح 2025 دلار معامله می‌شود که به 0.02 درصد کاهش در روز اشاره دارد.

حرکت قابل توجه طلا در بحبوحه‌ی عدم اطمینان پیرامون چشم‌انداز آتی نرخ‌ها بعید به نظر می‌رسد. بازار ژاپن برای تعطیلات روز ملی بسته است، در حالی که بازارهای هنگ کنگ، سنگاپور و سرزمین اصلی چین برای تعطیلات سال نو قمری تعطیل هستند. 

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هفته‌ی گذشته با تأکید بر اینکه یک اقتصاد قوی، تهدیدی برای افزایش تورم تلقی می‌شود، تصریح کرد که بانک مرکزی خواهان ادامه‌ی رشد قوی است. در عین حال، چندین مقام فدرال رزرو اعلام کردند که برای پاسخگویی قطعی به اینکه آیا تورم همچنان کاهش می‌یابد یا خیر، به زمان بیشتری نیاز دارند. در همین راستا، نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس و سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون، متفق‌القول بودند که FOMC قبل از اقدام به کاهش نرخ، بررسی داده‌های اقتصادی را ضروری می‌داند.

فعالان بازار در صدد هستند تا سیگنال‌های بیشتری را از داده‌های تورمی ماه ژانویه ایالات متحده دریافت کنند که در روز سه شنبه منتشر می‌شود. انتظار می‌رود که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای ژانویه از 3.4 درصد در دسامبر، به 3.0 درصد در ژانویه کاهش یابد. به علاوه، گزارش‌های تورمی در چند ماه آینده می‌تواند در تعیین زمان‌بندی موعد مقرر کاهش نرخ بهره‌ی معیار توسط مقامات فدرال رزرو، عاملی کلیدی باشد.

جدای از این، تداوم تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، پس از رد پیشنهاد آتش‌بس از سوی اسرائیل می‌تواند دارایی‌های سنتی امن مانند طلا را تقویت کند. با این حال، اگر اقتصاد چین گواه علائمی از بدترشدن باشد، به نوبه‌ی خود عاملی برای محدودشدن روند صعودی فلز زرد خواهد بود. هفته‌ی گذشته، قیمت‌های مصرف‌کننده چین در ژانویه با سریع‌ترین نرخ در 15 سال گذشته سقوط کرد که منجر به برانگیختن چالشی برای مقاماتی شد که در تلاش برای بازگرداندن اعتماد سرمایه‌گذاران به دومین اقتصاد بزرگ جهان بودند.

و اما با نگاه به آینده، معامله‌گران طلا داده‌های تورمی CPI ایالات متحده را در روز سه شنبه رصد خواهند کرد. سپس در اواخر این هفته، گزارش فروش خرده‌فروشی ایالات متحده در روز پنج‌شنبه و شاخص قیمت تولید‌کننده (PPI) ژانویه در روز جمعه منتشر خواهد شد. بدیهی است که داده‌های فوق، سرنخ‌هایی را در دسترس فعالان بازار قرار خواهد داد و فرصت‌های معاملاتی را پیرامون قیمت طلا رقم خواهد زد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما