گزارش «اقتصاد 100» از سرگردانی مسافران

اختلال و هرج و مرج در پرداخت ارز مسافرتی در ترمینال سلام فرودگاه امام /توپ به زمین بانک مرکزی افتاد

اقتصاد 100 - اختلال و هرج و مرج در پرداخت ارز مسافرتی در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی موجب سرگردانی مسافران و زائران حج عمره شد.

اختلال و هرج و مرج در پرداخت ارز مسافرتی در ترمینال سلام فرودگاه امام /توپ به زمین بانک مرکزی افتاد

به گزارش اقتصاد 100 ، اخبار و کلیپ های منتشر شده از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) حکایت از ازدحام مسافران به دلیل عدم پرداخت ارز مسافری دارد. 

خبرها حکایت از آن دارد که بسیاری از مسافران و زائرانی که سن شان بالاست و زمان پروازشان هم گذشته در فرودگاه در انتظار ارز مسافری هستند؛ نکته جالب ماجرا آنجاست که مردم پول را پرداخت کرده‌اند و هنوز ارزی دریافت نکرده اند. 

گفتنی است برای زائرانی که قصد سفر به عربستان و شرکت در مراسم حج را دارند، بودجه‌ای تحت‌عنوان ارز مسافرتی حجاج در نظر گرفته می‌شود که در قالب ارز مسافرتی به هر یک از حجاج تعلق می‌گیرد. 

قیمت ارز مسافرتی حج عمره به شرایط ایران و خدمات کشور عربستان در هر سال بستگی دارد و بدون محدودیت سنی در اختیار همه مسافران متقاضی قرار می‌گیرد.

براساس آخرین اعلام بانک مرکزی، نرخ ارز مسافرتی حجاج  ۱۴۰۳ برابر با ۵۰۰ دلار تعیین شده است. زائرانی که قصد دریافت ارز مسافرتی حجاج برای سفر به عربستان را دارند، باید قبل از مراجعه به شعب بانک ملی در سامانه حج و زیارت (سامانه سماح) ثبت‌نام کنند و مدارک خود را به سفارت مربوطه تحویل دهند.

با توجه به ‌اینکه سازمان حج و زیارت فهرست زائران حج عمره مفرده را به بانک ملی ایران (به‌صورت سیستمی یا نامه فیزیکی) اعلام می‌کند، فروش ارز مسافرتی زائرین حج عمره صرفاً در تطابق با فهرست مذکور، بدون ارائه بلیط و گذرنامه در محل شعب بانک ملی ایران در داخل شهر امکان‌پذیر است.

برخی از مسافران هم می گویند که در باجه بانک ملی کلاً یک نفر است و هیچ پاسخگویی انجام نمی شود.

اولین واکنش فرودگاه امام خمینی به اختلال و هرج و مرج در پرداخت ارز مسافرتی 

مدیر روابط عمومی شهر فرودگاهی در گفتگو با رسانه ها در رابطه با اختلال و هرج و مرج در پرداخت ارز مسافرتی در ترمینال سلام تأکید کرد: این موضوع هیچ ارتباطی به شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ندارد.

وی افزود: یکی از مشکلات این بخش آن است که بخش آی‌تی بانک مرکزی شیفت شب ندارد، قرار است امروز با بانک مرکزی جلسه برای رفع این مشکل داشته باشیم.

وی ادامه داد: از بانک ملی، سامانه الکترونیکی و... استعلام گرفته‌ایم و همه می‌گویند؛ "سیستم مشکلی ندارد."، در این راستا جلساتی را با بانک ملی و گذرنامه برگزار کرده‌ایم که به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما