حوادث منطقه زیر ذره بین معامله گران بازار

ریزش قیمت طلا و سکه در بازار /صعود دلار، پیشخور شد!

طبق شواهد موجود در بازار فردوسی، امروز یکشنبه 8 مهر ماه، قیمت دلار برخلاف روز گذشته روند کاهشی را تجربه کرد و همچنین قیمت طلا و سکه نیز کاهش یافتند. اما علت این تغییرات چیست؟

ریزش قیمت طلا و سکه در بازار /صعود دلار، پیشخور شد!

به گزارش اقتصاد 100، بازار ارز تهران دومین روز هفته را در حالی از سر گرفت که قیمت ها برخلاف دیروز جانی برای صعود نداشتند؛ به این ترتیب طبق آنچه که بازیگران ارزی ادعا کردند قیمت دلار در جریان فعالیت کاری امروز یکشنبه 8 مهر ماه اصلاح شد.

پشت پرده اصلاح قیمت دلار 

فعالان بازار در خصوص این اصلاح قیمتی بر دلایل مختلفی اشاره می کردند. این دسته از فعالان بازار می گفتند پس از چرخش یک هزار تومانی اسکناس آمریکایی در روز گذشته این اصلاح قیمتی  برای مشخص شدن مسیر بعدی  آن طبیعی بوده است. 

پیش بینی قیمت طلا و سکه پس از شهادت سیدحسن نصرالله /بورس صعودی می شود یا نزولی؟

به گفته آن‌ها، هرگاه فشار ریسک‌های سیاسی بر بازار افزایش یابد، هیجان خریداران در یک بازه زمانی کوتاه افزایش می‌یابد و سپس به حالت عادی بازمی‌گردد. به عنوان نمونه، در زمان شهادت اسماعیل هنیه در تهران، قیمت دلار به ۶۲ هزار تومان افزایش یافت، اما پس از چند روز کاهش پیدا کرد و در نهایت تا محدوده ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان عقب نشینی کرد.

صعود دلار پیشخور شد!

برخی دیگر معتقد بودند که صعود دلار پیشخور شد و به همین دلیل در روز جاری فشار جناح افزایشی در بازار کمتر بود؛ در واقع، پیشخور شدن قیمت به این معناست که قبل از اینکه اخبار و اطلاعات  رسمی از از یک خبر مهم منتشر شود، بازار به آن واکنش نشان دهد و قیمت ها شروع به افزایش یا کاهش کند.

 دلار

حوادث منطقه زیر ذره بین معامله گران دلار 

در این میان، برخی بر این باورند که باید تحولات اخیر در منطقه را با دقت زیر نظر داشت و تا واکنش احتمالی ایران به اقدامات اخیر اسرائیل صبر کرد. تحلیلگران سیاسی و اقتصادی معتقدند اگر ایران همانند گذشته رویکرد صبر استراتژیک را در پیش گیرد، احتمال اصلاح مجدد قیمت‌ها وجود دارد؛ اما در غیر این صورت، هر نشانه منفی می‌تواند مجدداً روند قیمت‌ها را به نفع جناح افزایشی بازار تغییر دهد.

ردپای بازارساز در بازار فردوسی 

گروهی نیز بر این باور بودند که تا زمانی که درآمدهای ارزی و نفتی نهاد مرکزی بازارساز در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد، این نهاد قادر خواهد بود به راحتی چنین شوک‌هایی را مدیریت کند.

درهم نزولی شد 

در این زمینه، برخی افراد امروز ادعا کردند که بازارساز با تزریق درهم تلاش کرده است تا کنترل بیشتری بر قیمت‌ها داشته باشد. در همین راستا، قیمت درهم امارات که دیروز به 16 هزار و 900 تومان رسیده بود، امروز با کاهش وارد بازار شد و فعالیت خود را با 16 هزار و 790 تومان آغاز کرد و سپس به سمت سطوح پایین‌تر حرکت کرد. بنابراین، طبق شواهد موجود، درهم امارات در ظهر امروز و در زمان نگارش این گزارش به 16 هزار و 550 تومان کاهش یافته بود.

دلار اصلاح شد 

در کنار درهم؛ دلار نیز که دیروز  پس از چند ماه به کانال 61 هزار تومان نفوذ کرده بود  فقط یک روز در این کانال ماندگار بود و صبح امروز این مرز را از دست داد و تا سطح 60 هزار و 600 تومان پایین آمد. فنی های بازار می گفتند تا زمانی که اسکناس آمریکایی بالای مرز 60 هزار و 200 تومان در نوسان باشد کار کاهشی های بازار تا حدودی سخت خواهد بود. 

قیمت طلا و سکه ریزش کردند

از بازار ارز و نوسانات ارزی که بگذریم؛ شواهد حاکی از این است که با کاهش قیمت دلار و درهم، بازار طلا و سکه نیز تحت تأثیر قرار گرفته و وضعیت آن‌ها نزولی شده است. 

به عبارت دیگر؛ این دو فلز گران بها روز گذشته به دلیل اخبار منفی و افزایش قیمت دلار، رکوردهای جدیدی را ثبت کردند، اما امروز مانند نرخ ارز با اصلاحاتی مواجه شدند. بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت اتحادیه طلا و جواهر، هر گرم طلا 18 عیار امروز کانال 4 میلیون تومان را از دست داده و در حال حاضر با قیمت 3 میلیون و 974 هزار تومان معامله می‌شود.

 همچنین، سکه نیز که دیروز موفق به عبور از کانال 47 میلیون تومان شده بود و تا پله‌های هفتم و هشتم این مرز پیش رفته بود، امروز به محدوده 46 میلیون و 400 هزار تومان کاهش یافته است.

 

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما