یک نماینده مجلس مطرح کرد:

اقدام فوریِ دولت و مجلس برای رفع فیلترینگ؟/ تحمیل هزینه فیلترشکن و تداوم فیلترینگ ظلم مضاعف به مردم است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هزینه خرید فیلترشکن، پول مازادی است که مردم به واسطه دسترسی به فضای مجازی پرداخت می کنند و در واقع ظلم مضاعفی به مردم است.

اقدام فوریِ دولت و مجلس برای رفع فیلترینگ؟/ تحمیل هزینه فیلترشکن و تداوم فیلترینگ ظلم مضاعف به مردم است

غلامرضا شریعتی اندراتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که اراده دولت و مجلس دوازدهم برای رفع فیلترینگ که یکی از وعده ها و دغدغه های مهم دکتر پزشکیان در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بوده است را چطور ارزیابی می کنید و تاکنون چه اقداماتی در این باره صورت گرفته است؟ به خبرنگار اقتصاد ۱۰۰ گفت: در ابتدا باید به دو، سه نکته مهم در این باره توجه کرد. نخست اینکه امروز بسیاری از کسب و کارها در فضای مجازی انجام می شود و کسانی که در این وادی و فضا فعالیت می کنند تلاش می کنند با کمترین هزینه کاسبی کنند و در عین حال به آسانی به فضای مجازی دسترسی داشته باشند.

او افزود: بنابراین این نکته مهم است که نظام اداری کشور که وظیفه اش توسعه و ایجاد ظرفیت های جدید اشتغال است باید کمک کند که  در بستر فضای مجازی، کسب و کارها رونق بگیرد و همین موضوع موجب می شود که هزینه های فرصت بسیار کاهش پیدا کند و امورات مردم به آسانی رفع و رجوع شود.  در نتیجه این نکته بسیار مهمی است که در حوزه تصمیم گیری برای فضای مجازی، باید به آن توجه کرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته دوم، به مدیریت فضای مجازی مربوط است. در واقع در همه کشورها درباره این موضوع، مقررات ها، محدودیت ها و ضوابطی دارند این موضوع هم لازم است جزو مسائلی باشد که وقتی ما درباره فضای مجازی تصمیم می گیریم (پلتفرم های مختلف  اعم از داخلی و خارجی)، این فضا باید تابع ضوابطی که حاکمیت مشخص می کند قاعده شورای عالی فضای مجازی کشور است قرار بگیرد و آن مقررات را رعایت کند.

این نماینده مجلس در ادامه و در پاسخ به این سوال که فیلترینگ تا چه حد به بحث کسب و کارها آسیب زده و در عین حال رفع فیلترینگ چقدر می تواند در بهبود این فضا کمک کند؟ تصریح کرد: نکته سوم بحث بنده این است که آیا با وجود این فیلترینگ، مردم از فضای مجازی استفاده نمی کنند؟ در واقع همگان شاهدند که فیلترشکن های مختلفی در بازار عرضه می شود و به طور عملی دسترسی مردم به این فضاهای مجازی که می خواهد مدیریت شود صورت می گیرد منتهی با هزینه بالا انجام می‌شود. به بیان دیگر این هزینه ها، پول مازادی است که مردم به واسطه دسترسی به فضای مجازی پرداخت می کنند و در واقع ظلم مضاعفی به مردم است.

شریعتی تاکید کرد: اگر امروز  آماری در حوزه فضای مجازی آماده و تهیه شود کمتر کسی است که خط تلفن همراه داشته باشد اما از این فیلترشکن ها استفاده نکند. در واقع مسئولان، بیهوده، هزینه مردم را افزایش می دهند. وقتی این سه نکته اساسی را در کنار هم قرار می دهیم متوجه می شویم که هر چه زودتر باید در بحث رفع فیلترینگ تصمیم گیری شود.

این نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه اراده دولت در بحث رفع فیلترینگ اشاره کرد و گفت: در واقع مهمترین وظیفه دولت این است که مشکلات این فضا را رفع کند بدین گونه هم محدودیت های حوزه کسب و کار را برطرف کند هم فضای مدیریت شده را برای فضای مجازی حاکم کند و در نهایت این هزینه را از روی دوش مردم بردارد. این سه نکته یاد شده ایجاب می کند که دولت در تصمیم گیریِ خود مبنی بر رفع فیلترینگ تسریع کند علاوه بر آن، مجلس هم همواره نشان داده چه در دولت های قبلی و چه در دولت  فعلی، بنا دارد که با دولت همراهی و همکاری کند تا مشکلات حل شود.

 



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما