آیا طلا توان صعود دارد؟

اقتصاد ۱۰۰- قیمت طلا و سکه در شروع معاملات سومین روز هفته با افزایش قیمت در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. در روز دوشنبه سکه‌های سنگین در آستانه کانال بالاتر قرار گرفتند و نیم‌سکه به کانال ۲۳ میلیون تومانی صعود کرد. افزایش قیمت در بازار طلا تلرانس ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی داشت و این روند صعودی قیمت طلای ۱۸ عیار را در منطقه سه میلیون تومانی یک کانال بالاتر نشاند.

 آیا طلا توان صعود دارد؟

قیمت طلا و سکه در شروع به کار بازارها در روز دوشنبه با افزایش ارزش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. روند افزایشی قیمت در بازار طلا متاثر از رشد فاکتورهای موثر در این بازار رخ داد. در سومین روز هفته دلار هزار تومان گران شد و اونس جهانی طلا به سقف تاریخی ۲۵۲۳ دلاری رسید.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

معامله‌گران روند افزایشی قیمت در بازار طلا را متاثر از رشد هزار تومانی قیمت دلار و شکست سقف تاریخی اونس جهانی طلا و روزهای پایانی ماه صفر می‌دانند.

تحلیلگران بازار طلا معتقدند در صورت کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، افزایش تنش‌های نظامی در منطقه خاورمیانه و همچنین تشدید جنگ اوکراین، روند قیمت طلای جهانی صعودی است و این موضوع می‌تواند بازار داخلی را تحت تاثیر قرار دهد.

این در حالی است که کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت دلار در منطقه‌ای مشخص گرفتار شده و سیاست‌گذار فعلا اجازه خروج از این محدوده را نمی‌دهد و همین موضوع می‌تواند عامل بازدارنده‌ای برای رشدهای شارپی قیمت طلا باشد.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما کدام پرونده فساد اقتصادی، رسوایی بزرگتری به بار آورد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما