علائم افرادی که با تب دنگی فوت کردن + شهرهای درگیر

تب دنگی یک بیماری ویروسی است که در مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری شایع بوده است و علائم آن را در زیر گفته شده است.

علائم افرادی که با تب دنگی فوت کردن + شهرهای درگیر

علائم تب دنگی و راههای درمان و پیشگیری آن

تب دنگی بیماری دردناک و ناتوان‌کننده‌ای است که به آن تب استخوان‌شکن نیز می گویند، این بیماری که تا کنون در هفت استان کشور شیوع یافته موجی از نگرانی ها را در فضای مجازی ایجاد نموده و به گزارش وزیر بهداشت جان سه نفر از هموطنانمان را گرفته است. در ادامه این بخش از نمناک در مورد علائم افرادی که با تب دنگی فوت کردند و شیوع تب دنگی در تهران و سایر استان های ایران صحبت خواهیم کرد.

علائم رایج تب دنگی افراد مبتلا به این بیماری

تب دنگی یک بیماری ویروسی است که در مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری شایع بوده و علائم آن عبارتند از:

تب بالا، دردهای شدید عضلانی و مفصلی، سردرد ، راش پوستی، حالت تهوع و استفراغ در صورت پیشرفت بیماری، علائم شدیدتری نظیر خونریزی از لثه یا بینی، گسترش راش‌های پوستی، تنگی نفس ، درد شدید شکم و استفراغ پایدار ممکن است ظاهر شود. این علائم نشان دهنده وضعیت جدی‌تر بیماری و نیاز به مراقبت پزشکی فوری است.

تب دنگی

تب دنگی در کدام استان‌های ایران مشاهده شده است؟

در پاسخ به این سوال که تب دنگی در کدام استانهای ایران مشاهده شده است؟ باید بگوییم پشه آئدس و عامل تب دنگی در هفت استان کشور خوزستان، فارس، بوشهر،هرمزگان، سیستان و بلوچستان، مازندران ، گیلان مشاهده شده است.

آیا تب دنگی در تهران هم دیده شده؟

تب دنگی که از طریق گزش پشه های آلوده به ویروس دنگی به انسان منتقل میشود، در استان تهران دیده نشده و از شیوع تب دنگی در تهران گزارشی ارائه نشده است.

شانس ابتلا به تب دنگی در مناطق با شرایط زندگی مساعد برای پشه‌ها از جمله رطوبت بالا، آب های راکد، نامناسب بودن سیستم آب و فاضلاب و نبود پوشش ضد پشه افزایش می‌یابد.

آیا تب دنگی انتقال فرد به فرد دارد؟

تب دنگی انتقال فرد به فرد ندارد و تب دنگی از طریق پشه آئدس به انسان‌ها منتقل می‌شود و باعث عفونت نیل غربی و تب زرد می‌گردد. تب دنگی توسط ویروسی با همین نام ایجاد می‌شود، ویروس دنگی در خانواده فلاوی ویرید قرار می‌گیرد و از جنس فلای ویروس محسوب می‌شود.

انتقال تب دنگی

درمان و پیشگیری از تب دنگی

درمان خاصی برای تب دنگی وجود ندارد و مراقبت‌های حمایتی مانند استراحت، مصرف مایعات و استفاده از داروهای ضدتب و ضد درد معمولاً توصیه می‌شود. برای پیشگیری از تب دنگی به توصیه های زیر عمل کنید:

استفاده از پشه بند در صورت استراحت در فضای باز

نصب توری روی درب و پنجره

تخلیه و تمیز کردن مرتب ظروف محتوی آب گلدان‌های شیشه‌ای، ظروف زیر گلدان و ظروف آب پرندگان و حیوانات

تعبیه در روی ظروف حاوی آب مانند تانکر

جلوگیری از تجمع آب راکد در زباله‌ها و ضایعات جامد

پوشیدن لباس‌های آستین بلند و شلوار بلند و جوراب، در زمان سفر به مناطق همه گیری بیماری

استفاده از کرم یا مواد دافع حشرات بر مناطق پوست که با لباس پوشیده نمی‌شوند

منبع: رکنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما