شهرداری برای واگذاری ون های جدید به تاکسیرانی شرط گذاشت
اقتصاد 100 - معاون شهردار تهران درباره شرط مرحله واگذاری ونها از شهرداری به مالکان ونهای فرسوده گفت: باید مالک دارای خودروی ون فرسوده باشد و همچنین ون فرسودهای باشد که در خطوط فعال بوده است.
به گزارش گروه مدیریت شهری اقتصاد 100، جلال بهرامی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره علت توقف فعالیت ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ون گفت: در سالیان گذشته، تولید تجاری ون در کشور اتفاق نیفتاده بود و همچنین از سال ۱۳۹۷ با ممنوعیت واردات مواجه بودیم.
جلال بهرامی با بیان اینکه در۱۰ سال گذشته هیچ اتفاقی در حوزه نوسازی ون نیفتاده بود، افزود: امسال دو فرآیند نوسازی ناوگان ون تاکسیرانی به صورت همزمان پیگیری شد، یکی از فرآیندها، نوسازی ون از طریق مشارکت با وزارت کشور بود و همکاری مسئولان امر در سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور موجب شد تا ۶۳۰ دستگاه خریداری شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه بخشی از منابع مالی این ۶۳۰ دستگاه ون تاکسیرانی را شهرداری (معادل ۳۰ درصد حدود ۲۷۷ میلیارد تومان) و بخشی دیگررا وزارت کشور تأمین کرده است، گفت: طبق ابلاغیه، تحویل این ۶۳۰ دستگاه ون مشروط به اسقاط ونهای فرسوده خواهد بود و مقرر است در برنامه زمانبندی مشخص ونها به شهر تهران تحویل داده شود.
معاون شهردار تهران درباره شرط مرحله واگذاری ونها از شهرداری به مالکان ونهای فرسوده گفت: باید مالک دارای خودروی ون فرسوده باشد و همچنین ون فرسودهای باشد که در خطوط فعال بوده است.
جلال بهرامی در ادامه سخنان خود گفت: شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ آیین آغاز تحویل تاکسیهای ون جدید برگزار میشود.
معاون شهردار تهران درباره فرآیند دوم نوسازی ناوگان ون تاکسیرانی گفت: به واسطه پیگیریهای انجام شده و حمایت شهردار تهران، اعتبار و منابع مالی لازم (حدود ۱۲۰ میلیارد تومان) برای نوسازی ۲۰۰ دستگاه ون سقف بلند از طریق صندوق کارآفرینی امید تأمین شده است.
جلال بهرامی با بیان اینکه هفته آینده قراردادهای نوسازی ۲۰۰ دستگاه ون سقف بلند، امضاء خواهد شد، افزود: طبق تعهداتی که شرکتهای بهره بردار و تأمین کننده اعلام کردهاند، تا سه ماه آینده شاهد ورود نخستین ونهای سقف بلند به ناوگان تاکسیرانی کشور هستیم.
انتهای پیام/
ارسال نظر