اینستاگرام؛ دری که به روی گردشگری بسته شد
اقتصاد 100 - شبکههای اجتماعی و به خصوص اینستاگرام بستر مناسبی برای تورها با اثرگذاری زیاد است.
به گزارش گروه گردشگریی اقتصاد 100، اینستاگرام بستر مورد علاقه برای نمایش و معرفی فیلم وجاذبههای گردشگری بود و بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی از این پتانسیل برای معرفی خود استفاده کردهاند.
گشت در اینستاگرام برای کاربران این امکان را فراهم میکرد تا با دیدن عکسها و فیلمهای یک مکان یا یک جاذبه بیشتر جذاب آن شوند و تور آن را بخرند.
یک راهنمای گردشگری که از فضای اینستاگرام برای معرفی و تبلیغ تورهای طبیعت گردی استفاده میکند، میگوید:«شبکههای اجتماعی و به خصوص اینستاگرام بستر مناسبی برای تورها با اثرگذاری زیاد است؛ ضمن اینکه هزینه تبلیغات در آن به نسبت دیگر روشهای تبلیغات کمتر است.»
این راهنما ادامه میدهد:«طبیعت گردی نیازمند عکس و فیلم است، در سفرهای مختلفم عکس و فیلمهای زیادی تهیه کردهام و بهوسیله آنها به معرفی مقاصد تورهایمان پرداختهایم، در یکماه گذشته با مسدود شدن اینستاگرام و قطعی اینترنت افت سفرها را شاهد بودیم. شاید دیگر کسب و کارها بتوانند راههای دیگر را برای فروش خود پیدا کنند اما فعالان حوزه گردشگری با مسدود شدن اینستاگرام دیگر جایی برای معرفی و تبلیغ خود ندارند و باید با گردشگری خداحافظی کرد.»
تولید محتوا برای حوزه گردشگری بسیار مهم است،اگر چه ایران قدمتی چندین هزار ساله دارد واز سالیان دور گردشگری بهطور سنتی در آن رایج بوده، اما بهلحاظ تولید محتوا در این حوزه کم رونق است.
انتهای پیام/
ارسال نظر