گزارش عجیب از تخلفات مسافرتی در پایتخت
وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با معرفی سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹برای ارائه اطلاعات سفر و ثبت شکایتها و تخلفها، اعلام کرد: تهران تاکنون بیشترین شکایتها را داشته است.
به گزارش ایسنا، یحیی نقیزاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، ضمن بیان این مطلب افزود: در این سامانه به صورت برخط و ۲۴ ساعته تمام موضوعات مرتبط با سفر، از جمله اطلاعات اماکن و تأسیسات گردشگری، مسیرها و وضعیت آب و هوا قابل دسترس است. همچنین امکان ثبت شکایت، پیشنهاد و یا حتی تقدیر از کسانی که خدمات مطلوب ارائه کردهاند، از این طریق فراهم شده است.
او اضافه کرد: این سامانه پس از دریافت شکایات، موضوعات و پیشنهادات مسافران، کد پیگیری ثبت را به مسافر اعلام میکند. شکایت واصله فورا از طریق عوامل نظارت ستادهای اجرایی و همکاران کمیته نظارت ستاد مرکزی مورد پیگیری قرار گرفته و نتیجه بررسی و رسیدگیها به مسافران اعلام میشود.
علیاصغر شالبافیان ـ رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور ـ نیز در بازدیدی که از مرکز سامانه ۰۹۶۲۹ داشت، اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پایان دوم فروردینماه ۱۴۰۲ حدود ۶۸ هزار نفر با این سامانه تماس گرفتند که حدود ۷۰ درصد این تماسها برای دریافت اطلاعات از وضعیت راهها، آبوهوا و پرسش درباره اماکن اقامتی بوده که ۲۱۵ مورد آن مرتبط با شکایات یا تخلفات احتمالی است که در دست بررسی بوده و بخش بیشتری از آنها پاسخ داده شده است.
ارسال نظر