بررسی نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری ایرانی
نرم افزارهای CRM امروزه به یکی از مهم ترین ابزارهای مدیریتی در هر سازمانی تبدیل شده است.
این راهکار نرم افزاری رویکردی حرفه ای برای مدیریت ارتباط با مشتریان را فراهم می کند که هر سازمان یا کسب و کار بر اساس نوع فعالیت، تعداد مشتریان، ابعاد و سطح دانش فنی کارمندان خود یکی از نرم افزارهای CRM موجود در بازار را انتخاب می کند.
راهکارهای CRM اگرچه از نظر اصول شباهت هایی با هم دارند، اما قبل از خرید حتما باید به تفاوت های بین آنها نیز توجه کرد. این موضوع به خصوص اگر تیم کوچکی دارید و به دنبال قابلیت هایی مانند یکپارچه سازی، مقیاس پذیری یا عملکردهای خاصی هستید، بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.
در این مقاله چهار نرم افزار CRM برتر و محبوب ایرانی را با هم مقایسه کرده ایم تا اگر در خرید بین این چهار گزینه دچار تردید شده اید، با اطمینان بیشتری گزینه مناسب را انتخاب کنید.
CRM سرو
این CRM نیز در اوایل دهه نود و سال 1391 به بازار عرضه شد. سرو در واقع نسخه ترجمه شده از نرم افزار SugerCRM است که توسط شرکت سرونو به بازار ایران راه پیدا کرد. این راهکار CRM از یک ماژول کارتابل کاربران و نمودارها برخوردار است که به مدیران و سوپروایزرها تیم اجازه می دهد اطلاعاتی مانند فروش های جاری، برنامه تماس ها و جلسات، وظایف محول شده به افراد، نتایج فعالیت های بازاریابی و تبلیغات و ده ها مورد دیگر را به آسانی مشاهده کنند.
پورتال مشتریان سرو اطلاعات فاکتورها و پیش فاکتورها را به کاربران نمایش می دهد و امکان پرداخت و تغییر وضعیت فاکتورها در این پورتال در نظر گرفته شده است. CRM سرو در بحث خدمات پس از فروش و پشتیبانی از مشتریان به امکانات مختلفی مجهز شده است. از جمله این امکانات می توان به نظرسنجی رضایت از خدمات، گارانتی و قرارداد پشتیبانی، مدیریت دستگاه ها وقطعات، مدیریت منابع و ارائه سرویس اشاره کرد.
از نقاط ضعف این نرم افزار CRM می توان عدم امکان برقراری تماس از درون نرم افزار، ناتوانی در تبدیل چت های زنده به تیکت و یکپارچگی کامل با سیستم چت وب سایت، عدم پشتیبانی از ماژول های سفارشی و سیستم سازی پیشرفته اشاره کرد. همچنین در این راهکار امکان زمان بندی ارسال ایمیل و اتصال به فکس وجود ندارد.
CRM سرو از قابلیت ایجاد وب فرم های سفارشی و اشتراک گذاری داشبوردها پشتیبانی نمی کند. این CRM دارای نسخه موبایل است که از هر دو پلتفرم اندروید و iOS پشتیبانی میکند.
ورود به سایت CRM سرو: www.sarvcrm.com
CRM دانا
CRM دانا از بین این چهار ابزار، تنها نرم افزاری است که هم به صورت محلی و هم ابری در دسترس قرار گرفته است. راهکار دانا از واسط کاربری مدرن و جذابی بهره می برد و توانمندی بسیار خوبی را در بحث اتوماسیون کارها و افزایش بهره وری تیم ها ارائه می دهد.
به لطف طراحی ساده و چابک، استفاده از نرم افزار دانا بسیار آسان است و حتی افرادی با حداقل دانش نرم افزاری می توانند به سرعت با آن سازگار شوند. نسخه ابری CRM دانا در عرض چند دقیقه نصب و راه اندازی می شود و انعطاف پذیری بالایی را در اختیار سازمان ها قرار می دهد.
CRM دانا کانال های ارتباطی یکپارچه ای را ارائه می دهد که شامل تلفن، چت آنلاین، پیامک، ایمیل یا پیام رسان های آنلاین می شود. این راهکار امکان سفارشی سازی بسیار خوبی دارد و می توانید ماژول های سفارشی را مطابق با نیازتان ایجاد کنید. همچنین می توانید انواع فرم ها را با ماژول فرم ساز قدرتمند دانا ایجاد کنید.
به لطف اتوماسیون پیشرفته، کارهای تکراری و روزمره به آسانی خودکار شده و علاوه بر افزایش بهره وری، هزینه های شما نیز کاهش می یابد. در بخش خدمات مشتریان، CRM دانا ماژول فوق العاده قدرتمند تیکتینگ را ارائه می دهد که امکان تعریف توافق نامه های SLA و نظارت بر سطح رضایت مندی مشتریان را فراهم می کند.
دانا چندین قالب آماده را برای استفاده از ماژول گزارش ساز پیشرفته اش ارائه می دهد. با استفاده از این ابزار می توانید وضعیت کسب و کارتان را عمیقا بررسی کنید و اطلاعات را به اشتراک بگذارید. امکانات گزارش گیری و تحلیل داده در دانا کامل است و می توانید از نمودارهای آماری و داشبوردهای بصری دانا نهایت بهره را ببرید.
این CRM همچنین از یک داشبورد ساز حرفه ای برخوردار است که می توانید تمامی بخش های آن را سفارشی کنید و داشبوردها را با سایر همکاران به اشتراک بگذارید.
یکی از مزیت های مهم دانا نسبت به سایر راهکارهای CRM موجود در بازار ایران ویژگی های امنیتی برجسته آن است. برای مثال CRM دانا از گواهی امنیت افتا از سازمان فناوری اطلاعات ایران برخوردار است که خیالتان را از بابت حفظ حریم خصوصی مشتریان و مراجعین راحت می کند. همچنین می توانید برای بخش های مختلف مجوزهای متفاوتی را ایجاد کنید تا هر کاربر بر اساس سطح دسترسی از امکانات آن بخش استفاده کند.
یکی از نقاط ضعف CRM دانا عدم برخورداری از اپلیکیشن موبایل است. اما از آنجایی که این راهکار به صورت ابری نیز ارائه می شود، این موضوع تا حدودی قابل چشم پوشی است. علاوه بر این، دانا از امکان اتصال اکانت به درگاه پرداخت و ارتباط با نرم افزارهای مالی برخوردار نیست.
ورود به سایت CRM دانا: danapardaz.com
CRM دیدار
CRM دیدار در سال 1393 به بازار عرضه شد و ویژگی های متعددی را در دسترس سازمان ها و کسب و کارهای کوچک قرار می دهد. این نرم افزار طراحی ساده ای دارد و استفاده آسان از آن به کاربر اجازه می دهد تا در زمان کوتاه تری از امکانات دیدار استفاده کند.
دیدار دارای نسخه موبایل (اندروید و iOS) است که امکان استفاده را در هر زمان و مکان میسر می کند و مدیران می توانند بر روی عملکرد اعضای تیم نظارت داشته باشند. از قابلیت های دیدار می توان به ارسال خودکار پیامک های تبریک، افزایش نرخ تبدیل و فروش با سیستم مدیریت و پیگیری سرنخ ها، افزایش کارایی کارمندان با اتوماسیون وظایف تکراری و بهبود ارتباط با مشتریان قبلی اشاره کرد.
CRM دیدار از قابلیت اعلان برای یادآوری فعالیت ها و رویدادها بهره می برد. امکان گروه بندی و فیلتر کردن اطلاعات وجود دارد و برای بهبود و اصلاح فرآیندها می توان از داشبورد گزارشات استفاده کرد. دیدار همچنین امکان ایجاد وب فرم های مختلف را میسر می کند.
از ضعف های دیدار می توانیم به عدم امکان تبدیل چت به تیکت و یکپارچگی نه چند خوب با سیستم چت اشاره کنیم. این راهکار CRM امکان شخصی سازی خیلی خوبی را ارائه نمی دهد و برای مثال نمی توان ماژول های سفارشی را تعریف و از سیستم سازی پیشرفته استفاده کرد.
توافق نامه های SLA و زمان بندی ارسال ایمیل قابل تعریف نیستند و قابلیتی برای یکپارچه سازی با نرم افزار Outlook در نظر گرفته نشده است. داشبوردها قابل به اشتراک گذاری نیستند و امکان اتصال مستقیم به فکس و شخصی سازی منوها در دسترس کاربر قرار ندارد.
ورود به سایت CRM دیدار: didar.me
CRM پیام گستر
نرم افزار CRM پیام گستر در سال 1389 روانه بازار شد و توسط شرکت تجارت الکترونیک اول توسعه یافته است. در بین چهار نرم افزار، پیام گستر تنها نرم افزاری است که فقط به صورت محلی ارائه می شود.
این راهکار CRM امکان مدیریت آسان و متمرکز بانک اطلاعاتی سرنخ ها و مخاطبان را فراهم می کند. فرآیندهای خرید و فروش، مدیریت موجودی انبار و دریافت گزارش های مالی در این سیستم پشتیبانی می شود.
تیم بازاریابی امکان تعریف و اجرای کمپین های تبلیغاتی، ارسال پیامک انبوه و گزارش هزینه ها و نتایج تلاش های بازاریابی را دارد. در بخش خدمات پس از فروش و پشتیبانی، CRM پیام گستر از سیستم تیکتینگ مناسب و اولویت دهی و پاسخگویی خودکار بر اساس حساسیت درخواست بهره می برد.
این سیستم همچنین دارای یک مرکز تماس تلفنی است که امکان شنود مکالمات و دسترسی به گزارشات را در اختیار مدیران قرار می دهد.
پیام گستر نیز مانند دیدار و سرو، از قابلیت تبدیل چت به تیکت و یکپارچه سازی کامل با سیستم چت آنلاین برخوردار نیست. اما امکان تعریف ماژول های سفارشی و سیستم سازی پیشرفته را در دسترس کاربر قرار می دهد. امکان زمان بندی برای ارسال ایمیل ها وجود ندارد و مانند نرم افزار سرو، نمی توان یک قیف فروش سفارشی را طراحی کرد.
در CRM پیام گستر از وب فرم ها پشتیبانی نمی شود و نمی توان داشبوردها را به اشتراک گذاشت. همچنین منوها از چیدمان ثابتی برخوردارند و امکان شخصی سازی آنها وجود ندارد.
ورود به سایت CRM پیام گستر: www.payamgostar.com
جمع بندی
برای انتخاب یک راهکار CRM کارآمد باید به ابعاد تیم و امکانات کلیدی که در حال حاضر و آینده ای نزدیک به آنها نیاز دارید توجه کنید. اگر کسب و کارتان روزانه با ده ها یا صدها مراجع و مشتری سر و کار دارد و حجم زیادی از داده باید مدیریت شود، یک CRM با ابزارهای قوی در بخش مدیریت بانک اطلاعاتی و گزارش دهی می تواند کارآمد باشد.
همچنین رابط کاربری و آسان بودن استفاده از نرم افزار از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر تیم کوچکی دارید، یک CRM با قابلیت های کارآمد در بخش گزارش گیری و ایجاد داشبوردهای سفارشی به شما کمک می کند.
همچنین ویژگی های امنیتی برای حفظ حریم خصوصی مراجعین و مشتریان شما ضروری است. به همین دلیل توصیه می کنیم حتما از راهکاری استفاده کنید که از گواهی های امنیتی مرتبط مانند گواهی افتا برخوردار باشند.
ارسال نظر