بهشتی اختصاصی برای سران جهنم مجازی

نظرسنجی اخیر ایلان ماسک، مالک پرحاشیه توییتر برای بازگردانی حساب‌ های تعلیق شده این شبکه اجتماعی، موافقت بیش از 1.5 میلیون کاربر را به دنبال داشت. در همین راستا، مدیرعامل توییتر تصمیم گرفت که از هفته آینده به حساب‌های تعلیق‌شده «عفو عمومی» اعطاء کند. این حساب‌ها پیش‌تر به‌دلیل نقض قوانین توییتر تعلیق شده بودند. پس به بیان ساده‌تر، ایلان ماسک قصد دارد از بدترین و سمی‌ترین افراد دنیای مجازی استقبال کند.

بهشتی اختصاصی برای سران جهنم مجازی

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ، بازگردانی حساب‌ های تعلیق شده دومین تصمیم مهم ایلان ماسک از زمان خرید توییتر محسوب می‌شود. او در اولین اقدام مدیریتی خود برخلاف ادعاهای پیشینش، بدون تشکیل شورای نظارت بر محتوا، حساب تعلیق‌شده‌ ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده را فعال کرد.

هر دو تصمیم مهم ایلان ماسک با برگزاری نظرسنجی غیررسمی در حساب شخصی توییتر او اخذ شد. این در حالی است که چند روز پس از خرید توییتر، ماسک وعده داد که شورایی متشکل از دیدگاه‌های متنوع برای نظارت بر محتوا تشکیل می‌دهد. اما تا این لحظه هیچ خبری درباره‌ این شورا منتشر نشده و او شخصاً این تصمیم‌ها را اتخاذ کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، ایلان ماسک مدعی است که قراردادی با فعالان اجتماعی امضا کرده و تشکیل شورای نظارت بر محتوا بخشی از این قرارداد بوده است. اما گروه‌های فعال سیاسی و اجتماعی باعث لغو قرارداد شدند. به‌‌همین‌‌دلیل، شورای نظارت بر محتوا تا این لحظه تشکیل نشده است. البته، هیچ‌کس نتوانسته این ادعای ایلان ماسک را تأیید کند و حتی شماری از شرکت‌های تبلیغاتی بزرگ وجود چنین قراردادی را تکذیب می‌کنند.

توییتر سال‌های زیادی را تاکنون صرف حذف کاربران سمی از این سرویس کرده‌است. بسیاری از ممنوعیت‌هایی که این شبکه اجتماعی صادر کرده، مربوط به حساب‌های افرادی است که اطلاعات غلط یا پیام‌های توهین‌آمیز و در جهت سوء‌استفاده، آزار و اذیت اشخاص منتشر کرده‌اند.

ماسک با برگزاری نظرسنجی برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند که مستقیماً در مدیریت توییتر ایفای نقش کنند. در نظرسنجی دوم ایلان ماسک، 72.4 درصد از مجموع 3.16 میلیون نفری که شرکت کردند، با بازگردانی حساب‌های تعلیق‌شده موافق بودند. البته همه ما می‌دانیم که ماسک مدت زیادی را صرف تلاش برای لغو معامله خرید توییتر بر اساس ادعاهایی مبنی بر اینکه این سرویس مملو از ربات‌ها و حساب‌های غیر معتبر است،‌ کرد. بنابراین اثبات این مورد که نتیجه نظرسنجی صرفا بر اساس آرای کاربران حقیقتی است، چندان آسان نیست.

تا این لحظه همچنان مشخص نیست که به کدام حساب‌ها اجازه بازگشت داده‌می‌شود. به ادعای ماسک، حساب‌هایی که قانون را زیر پا گذاشته‌اند یا در پویش‌های بزرگ اسپم شرکت کرده‌اند، رفع تعلیق نخواهند شد. اما مشکل اینجاست که بسیاری از اقداماتی که کاربران سمی و مخرب توییتر انجام داده‌اند با نقض قانون فاصله زیادی دارد. البته حتی در مورد شخصی مثل ماسک هم که همواره خود را حامی آزادی بیان می‌داند، برخی از استانداردهای حداقلی برای فعالیت در فضای مجازی لازم است.

با این وجود، بازگردانی کامل اکثر حساب‌های تعلیق‌شده احتمالاً عواقب ناخواسته گسترده‌ای به دنبال خواهد داشت و به‌مذاق شرکت‌های تبلیغاتی خوش نمی‌آید. اگر رفع تعلیق این حساب‌ها عملی شود، توییتر در آینده‌ای نه‌چندان دور به بهشتی اختصاصی برای علاقه‌مندان به نفرت‌پراکنی تبدیل خواهد شد. از زمان امضای قرارداد ایلان ماسک و توییتر، بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی با توییتر وداع کردند. بیشتر این برندها به تبلیغ در پلتفرمی که محفل نفرت‌پراکنی است، تمایلی ندارند. در همین حین، ایلان ماسک نیز در تلاش است وابستگی توییتر به تبلیغات را کاهش و از آن طرف فروش نسخه‌ اشتراکی را افزایش دهد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما