تمسخر کوییک توسط رسانههای روسی ؛ مونتاژ افتضاح با بوی بد بدنه! [+عکس]
اقتصاد ۱۰۰ - بازهم یک آبروریزی دیگر برای یک محصول ایرانی؛ اینبار شاهد تمسخر کوییک توسط رسانههای روسی هستیم. روسها از بوی بد متریال بکار رفته در این خودرو هم انتقاد کردند!
به گزارش گروه دانش و فناوری،
بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی اتومبیلیتی مسکو (MIMS) آغاز بکار کرده است و محصولاتی از برندهای خودروسازی جهان نیز در این نمایشگاه حضور پیدا کردهاند. ایران نیز با محصولاتی از ایران خودرو و سایپا حضوری فعال در MIMS داشته و محصولاتش را در معرض دید قرار داده است.
اما هرچقدر هم بخواهیم مثبت بیندیشیم، بازهم به این نتیجه میرسیم که خودروهای ایرانی از لحاظ کیفییت ساخت و متریال، استانداردهای لازم را ندارند. بهتر است بدانید که در این نمایشگاه اتفاقی تلخ افتاده است، اتفاقی که منجربه تمسخر کوییک توسط رسانههای روسی شده است و این رسانهها از کیفیت ساخت و متریال بکار رفته در این خودرو انتقاد کردند.
تمسخر کوییک توسط رسانههای روسی در نمایشگاه اتومبیل 2023 روسیه
بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بینالمللی اتومبیلیتی مسکو، که در واقع نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و صنایع وابسته به خودرو به حساب میآید و به سری نمایشگاههای MIMS شهرت دارد، از روز گذشته در روسیه آغاز به کار کرد و خودروسازی سایپا با محصول کوییک و ایران خودروییها با تارا در این نمایشگاه حضور یافتهاند.
گروه خودروسازی سایپا در این رویداد خودرویی برون مرزی با محصول کوییک اتوماتیک حاضر شده است. در عین حال، ایران خودروییها نیز تارا اتومات V2 را با خود به مسکو بردهاند. این که چرا دو خودروساز دولتی ما در حالی که محصولات بهتر و کاملتری هم در سبد خود نسبت به تارا V2 و کوییک دارند، اما آنها را با خود به مسکو نبردهاند، به واقع جای سؤال است.
به طور مثال، گروه صنعتی ایران خودرو میتوانست ریرا یا همان K125 را با خود ببرد و یا سایپا نیز میتوانست نسخه نهایی شده شاهین اتومات و یا حداقل اطلس را با خود به روسیه ببرد. ضمن اینکه، اگر قرار بر رفتن تارا به روسیه هم بود، چرا آبیپوشان جاده مخصوص نسخه V4 و در واقع، فولآپشن را با خود به آنجا نبردند که حداقل چراغهای عقب آن نسبت به تارای معمولی گرافیک به مراتب بهتری دارند و یا چرا دنا پلاس جوانان را همراه تارا نساختند؟ این پرسشها و بسیاری پرسشهای دیگر بیتردید در ذهن ما بیپاسخ مانده است و خواهد ماند.
لازم به ذکر است که گروه خودروسازی سایپا در سال گذشته شاهین اتوماتیک را با خود به این نمایشگاه برده بود، اما پساز گذشت یک سال هنوز از عرضه خودروهای سایپا در روسیه خبری نیست. این درحالیست که محمد علی تیموری، مدیرعامل کنونی سایپا، بارها دم از عرضه خودروهای این شرکت در کشورهای مختلف زده و یک تنه تمام مراحل صادرات و دریافت منابع مالی را هم در صحبتهایش برعهده گرفته است.
رسانههای روسی، کوییک را اینگونه توصیف کردند
یک کانال تلگرامی خودرویی به نام Autoflow اخبار مربوط به حضور تمام خودروسازان در MIMS 2023 را در چنل خود منتشر کرده است، که در این بین، نام سایپا و تصاویر کوییک نیز به چشم میآید. اخبار سایپا کوییک که با این عبارات شروع شده، اکنون در بین بسیاری از رسانههای روسی در حال دست به دست شدن است و به نوعی به عنوان و تیتر مطالبشان بدل شده است. این عبارت به شرح ذیل است:
“The machine is very reminiscent of Kalina-cross. But it’s worse assembled and stinks wildly. ” Iranian hatchback Saipa Quik was brought to MIMS-2023
ترجمه این توصیف این است:
«این خودرو بسیار یادآور لادا کالینا کراس است، اما بدتر مونتاژ شده است و بوی بدی میدهد (منظور از بوی بد، بوی نامطبوع متریال به کاررفته در ساخت قطعات کابین این خودروست).
نویسندگان Autoflow برداشت خود را از آشنایی با خودرو سایپا کوییک اینگونه به اشتراک گذاشته اند! و اکنون این برداشت در سایتهای روسی دست به دست نقل میشود. برداشتی که میتوان آن را با نگاهی کلانتر، متوجه کل صنعت خودروی ایران دانست.
به راستی آیا حق خودروسازی ایران با حدود نیم قرن سابقه این است که توسط کانالهای تلگرامی روسی و سپس سایتهای خبری و خودرویی این کشور مورد تمسخر قرار گیرد؟ آیا نهایت توان سایپا در کوییک و اطلس و امثال این خودروها خلاصه میشود؟ آیا مدیران “لایق” خودروسازی در کشور ما در این سالها مسیر درستی را انتخاب کردهاند؟ آیا تحریمها را میتوان بهانهای برای عدم مونتاژ بیعیب و نقص یک خودرو و یا استفاده از متریال کابین با نازلترین کیفیت دانست؟ پاسخ واقعی این پرسشها یک کلمه است؛ خیر.
در این بین البته هستند کسانی که با عقل سلیم خود، احتمالاً کوییک را با تویوتا کرولا هاچبک یکی بدانند و بگویند فرقی نمیکند!
انتهای پیام
ارسال نظر