یوتیوب استفاده از سرویسهای مسدودکننده تبلیغات را سختتر میکند
اقتصاد ۱۰۰ - یوتیوب پنجره هشدار استفاده از سرویسهای مسدودکننده تبلیغات را بهروز کرده است تا مقابله جدیتری با این دسته از کاربران داشته باشد.
به گزارش گروه دانش و فناوری، چندی پیش در گزارشی گفته شد که یوتیوب عدم نمایش ویدیوها به کاربران سرویسهای مسدودکننده تبلیغات را آزمایش میکند. حالا بهنظر میرسد که گام دیگری درزمینه مقابله با این سرویسها برداشته شده است و این پلتفرم با یک هشدار جدید که یک تایمر هم دارد، از کاربران میخواهد که مسدودکننده تبلیغات خود را غیرفعال کنند یا اشتراک پریمیوم بخرند.
براساس گزارش کاربری در ردیت، پنجره پاپآپ هشدار یوتیوب اخیراً بهروز شده و حالا حاوی یک تایمر شمارش معکوس در گوشه سمت راست خود است. این تایمر نشان میدهد که کاربر چقدر فرصت دارد تا پیش از نمایش تبلیغ، سرویس مسدودکننده خود را غیرفعال کند.
طبق گزارشها، زمان این تایمر بین 30 تا 60 ثانیه متفاوت است. بااینحال، سایر بخشهای آن تغییری نداشته است. این هشدار توضیح میدهد که استفاده از اد بلاکرها در یوتیوب مجاز نیست و بهنظر میرسد که شما درحال استفاده از یکی از این ابزارها هستید.
نمایش تبلیغات برای یوتیوب اهمیتی زیادی دارد
یوتیوب در این هشدار از کاربر میخواهد که این وبسایت را در فهرست سفید مسدودکننده تبلیغات خود قرار دهد یا بهطور کلی آن را غیرفعال کند. این شرکت میگوید نمایش تبلیغات باعث شده است که یوتیوب بتواند بدون هزینه به میلیاردها کاربر در سراسر جهان خدمترسانی کند.
در انتها به کاربر پیشنهاد شده است که اگر نمیخواهد تبلیغات ببیند، میتواند سرویس یوتیوب پریمیوم را تهیه کند. دو دکمه نیز در پایین این پنجره دیده میشود که یکی برای نمایش تبلیغات و دیگری برای خرید یوتیوب پریمیوم است.
بهنظر میرسد که این هشدار زماندار فعلاً فقط برای گروهی از کاربران فعال شده است و هنوز بهطور سراسری توسط همه دیده نمیشود. بااینحال، با توجه به سیاستهای جدید گوگل ظاهراً این شرکت قصد دارد شرایط را برای کاربران سرویسهای اد بلاکر سختتر کند.
با وجود مخالفتهای کاربران با سیاستهای جدید یوتیوب، بهنظر نمیرسد که این شرکت قصد عقبنشینی از این برنامهها را داشته باشد.
ارسال نظر