فرار تبلیغ کنندگان و شرکتهای تبلیغاتی از توئیتر
هم زمان با افتادن سکان رهبری توئیتر به دست ایلان ماسک و تلاش برای درآمدزایی، شرکتهای تبلیغاتی طرف قرارداد و تبلیغ کنندگان یکی یک در حال ترک برند هستند.
به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰و به نقل از انگجت، ایلان ماسک دیروز جمعه اعلام کرد توئیتر به دلیل نگرانی تبلیغکنندگان در مورد محتوا و سایر امور مطرح شده توسط فعالان، اسیر کاهش درآمد شده است.
در روزهای اخیر تعدادی از کمپانیهای بزرگ از جمله جنرال موتورز، آئودی، فایزر، جنرال میلز، فولکس واگن و دیگر برندهای بزرگ تبلیغات خود را کنار گذاشتند.
این برندها نسبت به تغییرات احتمالی در سیاستهای توئیتر و همچنین خروج مدیران ارشد و ایمنی برند تحت نظارت ماسک ابراز نگرانی کردهاند.
در این راستا نیویورک تایمز گزارش داد IPG، یکی از بزرگترین کمپانیهای تبلیغاتی جهان، به مشتریان پیشنهاد کرد که به طور موقت هزینهکردهای خود را در توئیتر متوقف کنند.
توئیتر بلافاصله پس از انتشار خبر مالکیت ماسک، شاهد افزایش قابل توجهی از سخنان نفرت انگیز و توهینهای نژادی بود. رئیس ایمنی توئیتر این فعالیتها را به کمپین ترولینگ مربوط دانست.
به نظر میرسد وی کاهش درآمد تبلیغات را به گردن بسیاری از همین فعالان میاندازد.
وی در توئیتی نوشت: «توئیتر به دلیل فشار گروههای فعال، کاهش شدید درآمد داشته است. با تعدیل محتوا چیزی تغییر نکرده و ما هر کاری برای جلب رضایت فعالان انجام میدهیم.
به نظر میرسد اخراج گسترده کارکنان توییتر از جمله افرادی که با اعتدال و ایمنی کار میکردند، تعهدات ماسک را تضعیف میکند.
طبق گفتهٔ جسیکا گونزالس، یکی از مدیران اجرایی Free Press ،وقتی ۵۰ درصد از کارکنان خود را اخراج میکنید، از جمله تیمهایی که مسئول ردیابی، نظارت و اجرای قوانین تعدیل محتوا هستند، به این معنا است که تعدیل محتوا تغییر کرده است.
ارسال نظر