حذف حساب‌ های غیرفعال گوگل برای حفظ امنیت کاربران

اقتصاد ۱۰۰ - گوگل که میزبان میلیاردها حساب کاربری است، روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد حساب‌ هایی را که به مدت دو سال غیرفعال بوده‌اند را حذف کند.

حذف حساب‌ های غیرفعال گوگل برای حفظ امنیت کاربران

به گزارش گروه دانش و فناوری، شرکت گوگل گفت که این تصمیم بخشی از تلاش‌های مداوم آن در جهت تقویت تدابیر امنیتی برای پایگاه گسترده کاربرانش است.

این شرکت در پستی نوشت: از دسامبر سال جاری، اگر حساب کاربری شما به مدت دو سال از هیچ یک از خدمات مختلف گوگل استفاده نکرده باشد، ممکن است حذف شود. به عنوان بخشی از این اقدام جدید، گوگل محتوایی را که کاربر در ورکسپیس، یوتیوب و فوتوز ذخیره کرده است را حذف خواهد کرد.

حذف حساب‌ های غیرفعال گوگل برای حفظ امنیت کاربران

گوگل اعلام کرد که طی قبل از حذف یک حساب، اعلان‌های متعددی را ارسال می‌کند. فرایند پاکسازی با حساب‌هایی آغاز می‌شود که پس از ساخته‌شدن هرگز استفاده نشده‌اند. گوگل گفت: خط مشی جدید گوگل بر حساب‌های تجاری و حساب‌هایی که مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها استفاده می‌کنند، تأثیری نخواهد داشت.

گوگل معیارهای سخت‌گیرانه‌ای برای حذف حساب‌های کاربری ندارد. فعالیت‌هایی مانند ارسال ایمیل، استفاده از گوگل‌درایو، تماشای ویدیوی یوتیوب، دانلود برنامه از فروشگاه گوگل‌پلی، ورود به برنامه یا سرویس شخص ثالث با حساب گوگل یا جستجو در گوگل‌ در حین ورود به سیستم برای فعال نگه‌داشتن یک حساب کاربری کافی است.

هدف گوگل از حذف حساب‌ های غیرفعال، حفظ امنیت کاربران است. تحقیقات داخلی این شرکت نشان می‌دهد که حساب‌های بی‌استفاده حداقل 10 برابر کمتر از حساب‌های فعال به سیستم احراز هویت دوعاملی مجهز هستند. بدین ترتیب، این حساب‌ها اغلب آسیب‌پذیر هستند و زمانی که یک حساب در معرض خطر قرار می‌گیرد، می‌توان از آن برای هر چیزی از سرقت هویت گرفته تا ارسال محتوای نامناسب یا حتی مخرب مانند هرزنامه استفاده کرد.

گوگل هنوز در مورد اینکه پس از حذف حساب‌های غیرفعال تصمیم دارد با نام‌های کاربری چه کند، توضیحی نداده است. این خبر از سمت گوگل در حالی منتشر شد که ایلان ماسک، مدیر اجرایی توییتر اخیراً برنامه‌های خود را برای پاکسازی حساب‌های غیرفعال و بازیافت نام‌های کاربری اعلام کرده است.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما