پس لرزه‌های درگیری ایلان ماسک و مایکروسافت؛ایکس باکس دیگر ویدئوهای خود را در توییتر منتشر نمی‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - «ایلان ماسک» (Elon Musk) روزهای شلوغی را می‌گذراند.

پس لرزه‌های درگیری ایلان ماسک و مایکروسافت؛ایکس باکس دیگر ویدئوهای خود را در توییتر منتشر نمی‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری،علاوه بر گزارش درآمد ناامیدکننده شرکت «تسلا» (Tesla) در سه ماهه گذشته و انفجار دراماتیک موشک «اسپیس ایکس» (SpaceX)، مرد پرحاشیه دنیای فناوری اخیراً تصمیم گرفت از ابرشرکت «مایکروسافت» (Microsoft) تهدید و علیه آن شکایت کند. این اقدام منجر شد روی دارندگان کنسول «ایکس باکس» (Xbox) تاثیر گذارد.

موضوع این درگیری از تصمیم «توییتر» برای هزینه استفاده از API (واسط برنامه‌نویسی کاربردی) آغاز شد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به راحتی پلتفرم «توییتر» (Twitter) را با سایر برنامه‌ها ادغام کند. علی‌رغم وجود پول کافی برای پرداخت API، شرکت «مایکروسافت» از انجام این کار خودداری کرد و گفت پلتفرم مرکزی دیجیتال مارکتینگ آن‌ها از هفته آینده از شبکه اجتماعی «توییتر» پشتیبانی نخواهد کرد. ماسک به شیوه‌ای گیج‌کننده پاسخ داد «مایکروسافت به طور غیرقانونی هوش مصنوعی خود را با استفاده از داده‌های توییتر آموزش داده است». به همین دلیل «ماسک» قصد شکایت از شرکت Microsoft را دارد.

درگیری ایلان ماسک و ایکس باکس

 

گفتنی است درگیری کوچک میان «ایلان ماسک» و «مایکروسافت» نه تنها روی ابزارهای بازاریابی ابر شرکت مذکور تاثیر می‌گذارد، بلکه به حوزه «ایکس باکس» هم سرایت می‌کند. پس از تهدید «ایلان ماسک»، «ایکس باکس» اعلام کرد دیگر ویدئوهای عناوین گیمینگ خود را به طور مستقیم از روی کنسول یا PC Game Bar روی توییتر منتشر نمی‌کند. با این حال، انجام این کار از طریق نقشه موبایل ایکس باکس (هنوز) غیرفعال نشده است:

ما مجبور شدیم قابلیت بارگذاری ویدیئوهای بازی‌های خود را در توییتر به طور مستقیم از کنسول و ویندوز غیرفعال کنیم. البته کاربران هنوز هم می‌توانند لحظات مورد علاقه خود را از طریق برنامه Xbox برای اندروید و iOS در توییتر به اشتراک بگذارند.

کاربران اعتقاد دارند این شکایت منجر به پایان همکاری شرکت «توییتر» و «مایکروسافت» شود. اگر «مایکروسافت» از پرداخت هزینه API صرف نظر کند، احتمالا ادغام «توییتر» را در راستای به‌روزرسانی «ایکس باکس» و برنامه‌های کاربردی خود حذف می‌کند. این پایان همکاری ممکن است دسترسی کاربران «مایکروسافت» به ویژگی‌های مفید معروف‌ترین پلتفرم شبکه اجتماعی را محدود کند.

انتهای پیام



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما قبل از منطقی کردن قیمت بنزین کدام کار در اولویت است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما