اخراج گسترده کارمندان متا موجب فشار مضاعف به بخش پشتیبانی از مشتریان شده است
اقتصاد ۱۰۰ - ظاهراً به دلیل کاسته شدن از تعداد کارمندان، کاربران نمیتوانند به آسانی با بخش پشتیبانی از مشتریان اینستاگرام و فیسبوک در ارتباط باشند.
به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، متا در ماههای اخیر اقدام به اخراج تعداد زیادی از کارمندان خود جهت کاهش هزینهها کرده است. گزارشهای جدید ادعا دارند که این مسئله، موجب شده است تا بسیاری از اینفلوئنسرها، کسبوکارها و ادمینها در اینستاگرام و فیسبوک با مشکل مواجه شوند و نتوانند به موقع با بخش پشتیبانی از مشتریان در ارتباط باشند.
مشکلات اساسی در بخش پشتیبانی از مشتریان فیسبوک
طبق گزارش CNBC، مصاحبه با کارمندان پیشین متا و بررسی اسناد ثبت شده در وزارت کار ایالات متحده، حاکی از آن است که اخراجهای گسترده در این شرکت موجب افزایش فشار به بخش پشتیبانی از مشتریان در سرویسهای محبوب تحت مالکیت آن، مانند فیسبوک و اینستاگرام شده است. شایان ذکر است که متا در اواخر سال گذشته میلادی حدود ۱۱ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کرد و در سال جاری میلادی نیز ۱۰ هزار نفر دیگر را به لیست خروجی خود اضافه نمود.
بخش پشتیبانی از مشتریان متا عمر چندانی ندارد و از سال گذشته تشکیل شده است. اگرچه هدف از تاسیس این قسمت در ابتدا چندان مشخص نبود؛ اما به نظر میرسد که روی ارائه خدمات و کمک به کاربرانی که امکان دسترسی به اکانت خود را ندارند یا پستهای آنها حذف شده است، تمرکز دارد. گفتگوی آنلاین با کارشناسان جهت بازیابی حساب کاربری یکی دیگر از قابلیتهای متا است که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و اکنون زیر نظر واحد مذکور، فعالیت دارد.
خدمات پشتیبانی آنلاین متا فعلاً تنها در دسترس کاربران ۹ کشور قرار دارد؛ اما این شرکت گفته است که سعی دارد این تعداد را به ۳۰ کشور افزایش دهد. اکنون مشخص نیست که با وجود اخراجهای صورت گرفته، چه تعدادی از کارمندان بخش پشتیبانی از مشتریان همچنان مشغول به کار هستند؛ ولی کاملاً واضح است که از تعداد آنها کاسته شده است. چندین شخص تاثیرگذار و صاحبان کسبوکارها، اعلام کردهاند که هنگام تماس با واحد پشتیبانی با مشکل مواجه شدهاند؛ مسئلهای که میتواند بروز مشکلات فنی و کلاهبرداریها را بیشتر از قبل نماید.
متا در پاسخ به گزارشهای اخیر اعلام کرده است که سعی دارد با ارائه ابزارهای خودکار جهت بازیابی حسابهای کاربری هک شده در کنار ارتقاء سطح امنیت اکانتها، نیاز به تماس با واحد پشتیبانی را کاهش دهد. ناگفته نماند که اشتراک پولی با هزینه ۱۲ دلار در ماه، یکی دیگر از دلایلی است که پشتیبانی از اکانتهای رایگان، ضعیفتر از گذشته به نظر میرسد. افرادی که از حسابهای پرمیوم بهره میبرند، میتوانند به آسانی با کارشناسان در تماس باشند و مشکلات خود را مطرح کنند؛ ولی اغلب کاربران فعال در اینستاگرام، شامل این طرح نمیشوند و به صورت رایگان خدمات دریافت میکنند.
ارسال نظر