ساخت بانداژ هوشمندی که وضعیت زخم را به پزشک گزارش می‌دهد

اقتصاد ۱۰۰ - محققان بانداژ هوشمندی ساختند که با رصد وضعیت زخم بیمار به تلفن همراه پزشک وی گزارش می‌دهد، این بانداژ به ترمیم و التیام سریع زخم کمک و رشد بافت را در ناحیه آسیب دیده تحریک می‌کند.

ساخت بانداژ هوشمندی که وضعیت زخم را به پزشک گزارش می‌دهد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از ایرنا، هنگامی که فردی در بدنش دچار خراش، سوختن یا زخم می شود بدن از خود مراقبت می‌کند و به تنهایی بهبود می‌یابد اما این موضوع همیشه صدق نمی‌کند. دیابت می‌تواند در روند بهبودی تداخل کند و زخم‌هایی ایجاد که از بین نرود.

این نوع زخم های مزمن فقط برای افرادی که از آنها رنج می برند، ناتوان کننده نیست. این زخم‌ها باری به سیستم درمان تحمیل می‌کنند که هر سال به تنهایی میلیاردها دلار بار مالی به کشورها تحمیل می کند.

نوع جدیدی از بانداژ هوشمند که در موسسه فناوری کالیفرنیا در آمریکا طراحی شده است که ممکن است درمان این زخم ها را آسان تر، مؤثرتر و ارزان‌تر کند. این باندهای هوشمند در آزمایشگاه توسط وی گائو استادیار مهندسی پزشکی ساخته شده است.

این محقق در این زمینه توضیح داد: انواع مختلفی از زخم‌های مزمن وجود دارد، به خصوص در زخم‌ها و سوختگی‌های دیابتی که مدت زمان طولانی طول می‌کشد و باعث ایجاد مشکلات بزرگی برای بیمار می‌شود. تقاضا برای این فناوری وجود دارد که می‌تواند بهبودی را تسهیل کند.

گائو افزود: بر خلاف یک باند معمولی که فقط ممکن است از لایه‌هایی از مواد جاذب تشکیل شود، این باندهای هوشمند از یک پلیمر انعطاف پذیر حاوی بخش الکترونیک و داروهای تعبیه شده در آن ساخته می‌شوند. بخش الکترونیک به حسگر اجازه می‌دهد تا مولکول‌هایی مانند اسید اوریک یا لاکتات را کنترل کند و شرایطی مانند pH یا دما در زخم که ممکن است نشانگر التهاب یا عفونت باکتریایی باشد را تشخیص دهد.

ساخت بانداژ هوشمندی که وضعیت زخم را به پزشک گزارش می‌دهد

وی یادآور شد: این باند می‌تواند به یکی از سه روش پاسخ دهد، نخست می تواند داده‌هایی را از زخم جمع آوری و آن را به صورت بی سیم به کامپیوتر یا تلفن هوشمند برای بررسی توسط بیمار یا یک متخصص پزشکی منتقل کند. همچنین می‌تواند آنتی‌بیوتیک یا سایر داروهای ذخیره شده در بانداژ را مستقیم به محل زخم تحویل دهد تا التهاب و عفونت را درمان کند. از سوی دیگر می تواند یک میدان الکتریکی سطح پایین را روی زخم اعمال کند تا رشد بافت را تحریک کرده و منجر به بهبودی سریع‌تر شود.

این محقق تاکید کرد: در مدل‌های حیوانات تحت شرایط آزمایشگاهی، باندهای هوشمند توانایی ارائه به روزرسانی در زمان واقعی درمورد شرایط زخم و حالت‌های متابولیک حیوانات را به محققان نشان دادند و همچنین بهبود سرعت زخم‌های آلوده مزمن مشابه موارد موجود در انسان را ارائه می‌دهند.

گائو تصریح کرد: این اثبات مفهوم را در مدل‌های حیوانات کوچک نشان دادیم و در ادامه تلاش داریم پایداری دستگاه را افزایش دهیم تا آن را بر روی زخم‌های مزمن بزرگ تر آزمایش کنیم، زیرا پارامترهای زخم و محیط زیست ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد.

​انتهای پیام
منبع : ایرنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما