دلیل محبوب شدن گوشی ساده کلیددار در آمریکا علیه گوشی هوشمند چیست؟

اقتصاد ۱۰۰ - نسل جدید آمریکایی‌ها معروف به نسل زد گوشی‌های ساده و معمولی {Dumb Phone} را به گوشی‌های هوشمند {Smart Phones} ترجیح می‌دهند.

دلیل محبوب شدن گوشی ساده کلیددار در آمریکا علیه گوشی هوشمند چیست؟

به گزارش گروه دانش و فناوری، مردم معتقدند در دنیای امروز استفاده از گوشی ساده و معمولی معنا ندارد اما نمی‌دانم چرا هنوز نوکیا ۱۰۵ و سایر گوشی‌های ساده و معمولی را استفاده کرده و اینقدر پر فروش هستند.

اما جالب است بدانید اگرچه گوشی‌های ساده و معمولی در اغلب نقاط دنیا از مد افتاده‌اند، اما همچنان در آمریکا پرکاربرد بوده و شرکت HMD Global، اجاره کننده برند نوکیا، بابت فروش گوشی‌های ساده به خصوص در آمریکا میلیاردها دلار به جیب می‌زند.

سال گذشته، HMD Global شاهد رکورد فروش گوشی‌های کلیددار تاشوی قدیمی {feature flip phones} خود در ایالات متحده بود.

گزارش‌ها نشان می دهد که هر ماه نزدیک به ده ها هزار دستگاه گوشی از این نوع فروخته می شود و این شرکت کاهش نادری را در این زمینه تجربه کرده است.

بر اساس تحقیقات موسسه کانترپوینت در سال ۲۰۲۲، فروش گوشی‌های کلیددار تاشوی قدیمی در کشورهای جهان سوم از جمله هند، آفریقا و خاورمیانه توسط HMD Global بیشتر بوده  و نزدیک به ۸۰ درصد از فروش آن در سال گذشته در این مناطق بوده است.

با این حال، امسال جوانان در ایالات متحده، بازار را دستخوش تغییر بزرگی کرده و نشان دادند گوشی‌های ساده را به هوشمند ترجیح می‌دهند.

شهروندان آمریکایی در تلاش برای محدود کردن زمان استفاده از انواع صفحه نمایش{گوشی، تبلت و ...} و بهبود سلامت خود، گوشی‌های ساده کلیددار را به گوشی‌های هوشمند فانتزی ترجیح داده‌اند.

برینوس از اینفلوئنسرهای گوشی ساده درباره داغ شدن محبوبیت گوشی‌های ساده در نسل جدید آمریکایی می‌گوید شما می‌توانید در جوانان این تغییر نگرش را ببینید که چگونه از صفحه نمایش خسته شده و سعی می‌کنند برای حفظ سلامت  روان از گوشی هوشمند فاصله بگیرند.

کارشناسان رشد ۵ درصدی فروش گوشی ساده را در آمریکا در ۵ سال آینده پیش بینی می‌کنند.

گفتنی است نسل جدید بدین سمت گرایش پیدا کرده و کمپانی‌هایی مانند Punket و Light نیز تاسیس شده تا از این فرصت نهایت استفاده را کرده تا ابزارهایی بفروشند که کاربران کمتر از گوشی و شبکه اجتماعی خود بهره ببرند.

جوهولیر موسس Light می‌گوید کاری که ما با گوشی‌های لایت انجام می‌دهیم این نیست که صرفا یک گوشی ساده بسازیم، بلکه هدف ساخت گوشی هوشمندانه‌تر و مینیمالیستی است که ضد فناوری هم نبوده و انتخاب آگاهانه به کاربر داده تا طبق تمایل خود از فناوری در زمان لازم استفاده کند و در نهایت کیفیت زندگی خود را بهبود بخشد.

 

منبع: CNBC

انتهای پیام



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما